Archiwum:Plan sytuacyjny bocznicy KWK Bytom: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 10: Linia 10:
  
 
[[Plik:Bocznica-kwk-bytom-1958.JPG|thumb|700px|center]]
 
[[Plik:Bocznica-kwk-bytom-1958.JPG|thumb|700px|center]]
 +
 +
[[Plik:Kwk-bytom-pozostalosci.jpg|thumb|200px|right]]
 +
 +
Na planie schematycznym można znaleźć ślady po dawnym układzie połączeń w rejonie Kopalni Węgla "Bytom".
 +
 +
Pierwszym z nich jest zaznaczony jako istniejący tor z Karbia przez przeładownię, Nową Wiktorię do Buchacza, a wcześniej do Nowego Dworu. W rozkładzie jazdy ważnym od 31 V 1959 roku już nie był eksploatowany (wykazany jako czynny tylko z Karbia do Nowej Wiktorii).
 +
 +
Drugi ślad to zakończony kozłem oporowym tor będący przedłużeniem toru do stacji Bytom Północny Wąsk. Na planie zaznaczono ślad w terenie, którym biegł on dalej do stacji Nakło Śląskie Wąsk., kiedy nie istniał jeszcze Trójkąt Wiktor ani linia z Buchacza do Suchej Góry.
 +
 +
Ostatnim śladem jest dawny tor dojazdowy z Karbia do Tarnowskich Gór, a później łączący wschodnią i zachodnią część stacji Bytom Północny Wąsk. W tym przypadku można rozpoznać, że plan został sporządzony na bazie starszego egzemplarza, dzięki czemu widoczne są słabe już ślady samego toru, jak i wiaduktu pod linią normalnotorową.
  
 
{{Przypisy}}
 
{{Przypisy}}
  
 
[[Kategoria:Bocznice - plany, regulaminy, umowy]]
 
[[Kategoria:Bocznice - plany, regulaminy, umowy]]
 +
[[Kategoria:Górnośląskie Koleje Wąskotorowe]]

Aktualna wersja na dzień 01:59, 20 lis 2017

Plan sytuacyjny bocznicy KWK Bytom
Tytuł teczki Plan sytuacyjny bocznicy normalno i wąskotorwej kop. Bytom
Data początkowa 1958
Data końcowa 1958
Sygnatura teczki AT-00047
Słowa kluczowe Górnośląskie Koleje Wąskotorowe, plan bocznicy, Kopalnia Węgla Kamiennego "Bytom", Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich"


Plan sytuacyjny bocznicy normalno i wąskotorowej kop. Bytom ukazuje lokalizację torów wąskich oraz normalnych na ternie Kopalni Węgla Kamiennego "Bytom"[1] oraz na terenach przyległych. Ukazano także lokalizację lokalizację urządzeń za- i rozładunkowych, lokomotywowni oraz niektórych innych obiektów kopalnianych. Dokument pochodzi z roku 1958. Skan pochodzi ze zbiorów Pawła Niemczuka.

Bocznica-kwk-bytom-1958.JPG
Kwk-bytom-pozostalosci.jpg

Na planie schematycznym można znaleźć ślady po dawnym układzie połączeń w rejonie Kopalni Węgla "Bytom".

Pierwszym z nich jest zaznaczony jako istniejący tor z Karbia przez przeładownię, Nową Wiktorię do Buchacza, a wcześniej do Nowego Dworu. W rozkładzie jazdy ważnym od 31 V 1959 roku już nie był eksploatowany (wykazany jako czynny tylko z Karbia do Nowej Wiktorii).

Drugi ślad to zakończony kozłem oporowym tor będący przedłużeniem toru do stacji Bytom Północny Wąsk. Na planie zaznaczono ślad w terenie, którym biegł on dalej do stacji Nakło Śląskie Wąsk., kiedy nie istniał jeszcze Trójkąt Wiktor ani linia z Buchacza do Suchej Góry.

Ostatnim śladem jest dawny tor dojazdowy z Karbia do Tarnowskich Gór, a później łączący wschodnią i zachodnią część stacji Bytom Północny Wąsk. W tym przypadku można rozpoznać, że plan został sporządzony na bazie starszego egzemplarza, dzięki czemu widoczne są słabe już ślady samego toru, jak i wiaduktu pod linią normalnotorową.

Przypisy

  1. 1 stycznia 1975 nastąpiło połączenie Kopalnie Węgla Kamiennego "Bytom" i Kopalni Węgla Kamiennego "Radzionków". Połączone kopalnie od tej pory funkcjonowały pod nazwą Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich"