Archiwum:Plan sytuacyjny bocznicy KWK Bytom

Z Enkol
Wersja z dnia 01:59, 20 lis 2017 autorstwa Paweł Niemczuk (dyskusja | edycje) (added Category:Górnośląskie Koleje Wąskotorowe using HotCat)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
The printable version is no longer supported and may have rendering errors. Please update your browser bookmarks and please use the default browser print function instead.
Plan sytuacyjny bocznicy KWK Bytom
Tytuł teczki Plan sytuacyjny bocznicy normalno i wąskotorwej kop. Bytom
Data początkowa 1958
Data końcowa 1958
Sygnatura teczki AT-00047
Słowa kluczowe Górnośląskie Koleje Wąskotorowe, plan bocznicy, Kopalnia Węgla Kamiennego "Bytom", Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich"


Plan sytuacyjny bocznicy normalno i wąskotorowej kop. Bytom ukazuje lokalizację torów wąskich oraz normalnych na ternie Kopalni Węgla Kamiennego "Bytom"[1] oraz na terenach przyległych. Ukazano także lokalizację lokalizację urządzeń za- i rozładunkowych, lokomotywowni oraz niektórych innych obiektów kopalnianych. Dokument pochodzi z roku 1958. Skan pochodzi ze zbiorów Pawła Niemczuka.

Bocznica-kwk-bytom-1958.JPG
Kwk-bytom-pozostalosci.jpg

Na planie schematycznym można znaleźć ślady po dawnym układzie połączeń w rejonie Kopalni Węgla "Bytom".

Pierwszym z nich jest zaznaczony jako istniejący tor z Karbia przez przeładownię, Nową Wiktorię do Buchacza, a wcześniej do Nowego Dworu. W rozkładzie jazdy ważnym od 31 V 1959 roku już nie był eksploatowany (wykazany jako czynny tylko z Karbia do Nowej Wiktorii).

Drugi ślad to zakończony kozłem oporowym tor będący przedłużeniem toru do stacji Bytom Północny Wąsk. Na planie zaznaczono ślad w terenie, którym biegł on dalej do stacji Nakło Śląskie Wąsk., kiedy nie istniał jeszcze Trójkąt Wiktor ani linia z Buchacza do Suchej Góry.

Ostatnim śladem jest dawny tor dojazdowy z Karbia do Tarnowskich Gór, a później łączący wschodnią i zachodnią część stacji Bytom Północny Wąsk. W tym przypadku można rozpoznać, że plan został sporządzony na bazie starszego egzemplarza, dzięki czemu widoczne są słabe już ślady samego toru, jak i wiaduktu pod linią normalnotorową.

Przypisy

  1. 1 stycznia 1975 nastąpiło połączenie Kopalnie Węgla Kamiennego "Bytom" i Kopalni Węgla Kamiennego "Radzionków". Połączone kopalnie od tej pory funkcjonowały pod nazwą Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich"