Edytujesz Archiwum:Regulamin techniczny stacji Zgoda (1985)

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 6: Linia 6:
 
|Słowa kluczowe=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe, Zgoda, regulamin techniczny stacji, Świętochłowice, Ruda Wschodnia Wąskotorowa, Bocznica Kopalni Węgla Kamiennego "Polska"
 
|Słowa kluczowe=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe, Zgoda, regulamin techniczny stacji, Świętochłowice, Ruda Wschodnia Wąskotorowa, Bocznica Kopalni Węgla Kamiennego "Polska"
 
}}
 
}}
Reg-tech-zgoda-01.jpg
+
[[Plik:Reg-tech-zgoda-01.jpg|370px|thumb|right]]
  
 
== Wstęp ==
 
== Wstęp ==
 
'''Stacja Zgoda. Regulamin stacji zamkniętej dla potrzeb technicznych''' - dokument zawiera regulamin techniczny stacji Zgoda, regulamin obsługi bocznicy stacyjnej Kopalni Polska, regulamin posterunku odgałęźnego Ruda Wschodnia, tablicę zależności stacji Zgoda oraz plan schematyczny stacji Zgoda. Regulamin stacji Zgoda oraz regulamin obsługi bocznicy kopalni zostały opracowane w roku 1985, regulamin posterunku odgałęźnego Ruda Wschodnia - w roku 1991, a tablica zależności stacji Zgoda - w roku 1986. Rok sporządzenia planu schematycznego stacji nie jest znany, jednak zawiera on poprawki naniesione kolejno w latach 1986, 1987 i 1989.  
 
'''Stacja Zgoda. Regulamin stacji zamkniętej dla potrzeb technicznych''' - dokument zawiera regulamin techniczny stacji Zgoda, regulamin obsługi bocznicy stacyjnej Kopalni Polska, regulamin posterunku odgałęźnego Ruda Wschodnia, tablicę zależności stacji Zgoda oraz plan schematyczny stacji Zgoda. Regulamin stacji Zgoda oraz regulamin obsługi bocznicy kopalni zostały opracowane w roku 1985, regulamin posterunku odgałęźnego Ruda Wschodnia - w roku 1991, a tablica zależności stacji Zgoda - w roku 1986. Rok sporządzenia planu schematycznego stacji nie jest znany, jednak zawiera on poprawki naniesione kolejno w latach 1986, 1987 i 1989.  
  
Regulamin udostępnił ze swoich zbiorów i zeskanował [[User:Mariusz Senderowski|Mariusz Senderowski]], opis sporządził [[User:Mariusz Herchold|Mariusz Herchold]], a przesłał na Enkol.pl [[User:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]].
+
Regulamin udostępnił ze swoich zbiorów i zeskanował [[User:Mariusz Senderowski|Mariusz Senderowski]], opis sporządził [[User:Mariusz Herchold]], a przesłał na Enkol.pl [[User:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]].
  
 
== Regulamin techniczny stacji Zgoda ==
 
== Regulamin techniczny stacji Zgoda ==
  
Omawiany regulamin techniczny stacji Zgoda zawiera na pierwszej stronie informacje o opracowaniu, brak jednak uzgodnień, sprawdzeń i zatwierdzenia. Chociaż skorowidz zmian i uzupełnień nie zawiera żadnych wpisów, prawdopodobnie po opracowaniu regulaminu stację zamknięto dla potrzeb technicznych, przez co działką rozpoczynającą regulamin jest działka 65. Mimo zamknięcia stacji, jako obsadę wskazano nastawniczego lub starszego operatora wagonowego. Te 2 fakty, a także to, że obsługa ostatniej czynnej bocznicy KWK Polska dokonywana była środkami własnymi kopalni, pozwala przypuszczać, że obsadę mogli stanowić pracownicy KWK Polska.
+
<hovergallery>
 
 
 
 
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 
 
 
 
 
 
Reg-tech-zgoda-01.jpg
 
Reg-tech-zgoda-01.jpg
 
Reg-tech-zgoda-02.jpg
 
Reg-tech-zgoda-02.jpg
Linia 47: Linia 42:
  
 
Zgodnie z poprawkami na planie schematycznym stacji Zgoda, przed 29 stycznia 1987 roku zlikwidowano starą bocznicę do KWK Polska odgałęziającą się bezpośrednio ze stacji i wdrożono omawianą organizację ruchu. Zaznaczyć należy, że literatura jako datę likwidacji starej i rozpoczęcia obsługi nowej bocznicy podaje 30 lipca 1988 roku<ref>{{cytuj książkę |nazwisko = Soida | imię = Krzysztof | tytuł = Koleje Wąskotorowe na Górnym Śląsku, tom I | wydawca = "Śląsk" Sp. z o.o. | miejsce = Katowice | rok = 1996 | strony = 66 | isbn = 83-85831-82-7 }}</ref>.
 
Zgodnie z poprawkami na planie schematycznym stacji Zgoda, przed 29 stycznia 1987 roku zlikwidowano starą bocznicę do KWK Polska odgałęziającą się bezpośrednio ze stacji i wdrożono omawianą organizację ruchu. Zaznaczyć należy, że literatura jako datę likwidacji starej i rozpoczęcia obsługi nowej bocznicy podaje 30 lipca 1988 roku<ref>{{cytuj książkę |nazwisko = Soida | imię = Krzysztof | tytuł = Koleje Wąskotorowe na Górnym Śląsku, tom I | wydawca = "Śląsk" Sp. z o.o. | miejsce = Katowice | rok = 1996 | strony = 66 | isbn = 83-85831-82-7 }}</ref>.
 
+
<hovergallery>
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 
 
 
 
 
 
Reg-tech-zgoda-21.jpg
 
Reg-tech-zgoda-21.jpg
 
Reg-tech-zgoda-22.jpg
 
Reg-tech-zgoda-22.jpg
Linia 63: Linia 55:
  
 
Prawdopodobnie między rokiem 1988 (zamknięcie stacji dla potrzeb technicznych) a 1991 (sporządzenie dołączonego regulaminu) dokonano ograniczenia sporego niegdyś układu torowego do 2 torów oraz 3 rozjazdów, których zwrotnice nastawiane były ręcznie. Nowa numeracja torów i rozjazdów nie odpowiada wcześniejszej, widocznej na [[Archiwum:Schematy_stacji_i_bocznic_Górnośląskich_Kolei_Wąskotorowych_ze_zbiorów_Janusza_Domagalskiego|szkicu poprzedniego układu torowego]].
 
Prawdopodobnie między rokiem 1988 (zamknięcie stacji dla potrzeb technicznych) a 1991 (sporządzenie dołączonego regulaminu) dokonano ograniczenia sporego niegdyś układu torowego do 2 torów oraz 3 rozjazdów, których zwrotnice nastawiane były ręcznie. Nowa numeracja torów i rozjazdów nie odpowiada wcześniejszej, widocznej na [[Archiwum:Schematy_stacji_i_bocznic_Górnośląskich_Kolei_Wąskotorowych_ze_zbiorów_Janusza_Domagalskiego|szkicu poprzedniego układu torowego]].
 
+
<hovergallery>
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900>
 
 
 
 
 
 
Reg-tech-zgoda-25.jpg
 
Reg-tech-zgoda-25.jpg
 
Reg-tech-zgoda-26.jpg
 
Reg-tech-zgoda-26.jpg
Linia 83: Linia 72:
 
== Tablica zależności stacji Zgoda ==
 
== Tablica zależności stacji Zgoda ==
 
Z tablicy zależności stacji Zgoda można się dowiedzieć, że przy okazji budowy nowej bocznicy szlakowej do KWK Polska zdecydowano się na uzależnienie w zamku elektromagnetycznym klucza do wykolejnicy i zwrotnicy odgałęziającej tę bocznicę. Zamek umieszczono w szafie torowej przy rozjeździe nr 21, a wyjęcie z niego klucza możliwe było po zablokowaniu przez dyżurnego ruchu stacji Zgoda bloku dania zgody.
 
Z tablicy zależności stacji Zgoda można się dowiedzieć, że przy okazji budowy nowej bocznicy szlakowej do KWK Polska zdecydowano się na uzależnienie w zamku elektromagnetycznym klucza do wykolejnicy i zwrotnicy odgałęziającej tę bocznicę. Zamek umieszczono w szafie torowej przy rozjeździe nr 21, a wyjęcie z niego klucza możliwe było po zablokowaniu przez dyżurnego ruchu stacji Zgoda bloku dania zgody.
 
+
<hovergallery>
 
+
Reg-tech-zgoda-33.jpg
[[Plik:Reg-tech-zgoda-33.jpg|1000px|thumb|left]]
+
</hovergallery>
{{clear}}
 
 
 
== Plan stacji Zgoda ==
 
[[Plik:Plan stacji Zgoda 1985.jpg|1000px|thumb|left]]
 
{{clear}}
 
  
 
== Okładki ==
 
== Okładki ==
Linia 98: Linia 82:
 
</hovergallery>
 
</hovergallery>
  
[[Kategoria:Stacje i inne posterunki - plany, regulaminy]]
 
 
[[Kategoria:Teczki do opracowania]]
 
[[Kategoria:Teczki do opracowania]]

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)