Archiwum:Służbowy rozkład jazdy Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej (1985): Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (dr tech)
Linia 6: Linia 6:
 
|Słowa kluczowe=Kwidzyńska Kolej Wąskotorowa, rozkład jazdy, służbowy rozkład jazdy
 
|Słowa kluczowe=Kwidzyńska Kolej Wąskotorowa, rozkład jazdy, służbowy rozkład jazdy
 
}}
 
}}
<gallery>
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-00.jpg|Okładka
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-01.jpg|2
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-02.jpg|3-4
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-03.jpg|5-6
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-04.jpg|7-8
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-05.jpg|9-10
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-06.jpg|11-12
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-07.jpg|13-14
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-08.jpg|15-16
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-09.jpg|17-18
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-10.jpg|19-20
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-11.jpg|21-22
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-12.jpg|23-24
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-13.jpg|25-26
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-14.jpg|27-28
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-15.jpg|29-30
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-16.jpg|31-32
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-17.jpg|33-34
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-18.jpg|35-36
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-19.jpg|37-38
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-20.jpg|39-40
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-21.jpg|41-42
 
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-22.jpg|Spis treści
 
  
 +
== Wprowadzenie ==
 +
 +
[[Plik:1985-V-3-Kwidzyn-00.jpg|thumb|right|200px|okładka]]
 +
 +
'''Służbowy rozkład jazdy pociągów Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej Zeszyt V/3 ważny od 1985 r. czerwca 02''' wydany został nakładem Północnej DOKP w Gdańsku. Drukiem zajęła się Drukarnia Kolejowa w Poznaniu, a nakład wyniósł 100 egzemplarzy. Poza rozkładem jazdy pociągów pasażerskich i towarowych, zeszyt zawiera również inne informacje istotne z punktu prowadzenia ruchu.
 +
 +
Jeszcze przed wejściem w życie prezentowanego rozkładu jazdy, a dokładnie 21 maja 1985 roku wydano zarządzenie, zgodnie z którym 31 grudnia 1985 roku był ostatnim dniem funkcjonowania Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej<ref>{{cytuj książkę |nazwisko = Pokropiński | imię = Bogdan | tytuł = Koleje wąskotorowe Polski Północnej | wydawca = PNT CIBET Sp. z o.o. | miejsce = Warszawa | rok = 2000 | strony = 96 | isbn = 83-85749-26-8 }}</ref>.
 +
 +
Na podstawie rozkładu jazdy przygotowany został wykres ruchu, na którym zaznaczono przejścia taboru.
 +
 +
[[Plik:Kwidzyn-1985-wykresy.jpg|800px]]
 +
 +
Opis, materiały dodatkowe oraz załączone skany oryginału z własnej kolekcji wykonał [[Użytkownik:Mariusz Herchold|Mariusz Herchold]].
 +
 +
== Tablice ==
 +
 +
Na stronach od 2 do 14 zebrano tablice zawierające:
 +
* postanowienia szczególne, gdzie m.in. odniesiono się do sposobu prowadzenia ruchu na szlaku Mareza - Kwidzyn Wąsk.,
 +
* skorowidz zmian i uzupełnień, którego w prezentowanym egzemplarzu nie uzupełniono,
 +
* objaśnienia znaków i skrótów,
 +
* wykaz ostrzeżeń stałych,
 +
* wykaz odcinków i miejsc niebezpiecznych ze względu na pożar,
 +
* wykaz posterunków ruchu, na których jest zabronione lub ograniczone przetaczanie wagonów odrzutem,
 +
* wykaz stacji, na których drużyna konduktorska zgłasza dyżurnemu ruchu wjazd pociągu z końcowym sygnałem,
 +
* wykaz posterunków, na których dla pociągów sygnał "Nakaz jazdy" daje kierownik pociągu,
 +
* wykaz stacji wyznaczonych do wydawania rozkazów szczególnych drużynom pociągowym,
 +
* wykaz dozwolonej ilości par wagonów załadowanych wspólnym ładunkiem,
 +
* wykaz dopuszczalnej liczby osi w pociągach mieszanych i towarowych,
 +
* wykaz dozwolonych szybkości pociągów z pługami odśnieżnymi,
 +
* wykaz pochyleń miarodajnych w ‰ do obliczania ciężaru hamującego,
 +
* wykaz procentowych norm do obliczania ciężaru hamującego w pociągu,
 +
* wykaz odległości między posterunkami,
 +
* wykaz odcinków, na których zabronione jest stosowanie podwójnej trakcji.
 +
 +
Z danych ujętych w tablicach można się dowiedzieć, że jedynym czynnym posterunkiem, obsadzonym przez dyżurnego ruchu była stacja Mareza, która otwarta była od 5.20 do 19.10 w dni robocze oraz od 6.30 do 18.00 w dni wolne. Stacja Kwidzyn Wąsk. funkcjonowała na zasadach posterunku odstępowego telefonicznego, a stacje Rusinowo Wąsk. i Gurcz były zamknięte dla czynności technicznych.
 +
 +
Na całej Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej obowiązywała droga hamowania 400 m, a dane techniczno-ruchowe podane zostały dla prędkości do 45 km/h, przy czym pociągi ujęte w rozkładzie miały przewidzianą prędkość maksymalną 35 km/h.
 +
 +
<gallery mode=packed heights=100px style="text-align:left">
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-01.jpg
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-02.jpg
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-03.jpg
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-04.jpg
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-05.jpg
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-06.jpg
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-07.jpg
 +
</gallery>
 +
 +
== Linia Mareza - Rusinowo Wąsk. ==
 +
 +
Do kursowania przewidziano 3 pary pociągów osobowych, przy czym zupełnie inny rozkład obowiązywał w dni robocze, a inny w dni wolne (nie było pociągów kursujących codziennie). Pierwszy pociąg wyjeżdżający z Marezy do Rusinowa Wąsk. w dni robocze (MM 511) zatrzymywał się tylko na wybranych przystankach osobowych. Pociągom osobowym na linii Mareza - Rusinowo Wąsk. przydzielono numery z zakresu od 511 do 522.
 +
 +
W rozkładzie ujęto również 3 pary pociągów towarowych, a każdy z nich opatrzono dopiskiem: "kursuje w miarę potrzeby". Pociągi te, zależnie od kierunku i pory, obsługiwały tylko wybrane ładownie. Pociągom towarowym na linii Mareza - Rusinowo Wąsk. przydzielono numery z zakresu od 571 do 576.
 +
 +
<gallery mode=packed heights=100px style="text-align:left">
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-08.jpg
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-09.jpg
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-10.jpg
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-11.jpg
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-12.jpg
 +
</gallery>
 +
 +
== Linia Mareza - Gurcz ==
 +
 +
Do kursowania przewidziano 3 pary pociągów osobowych w dni robocze i 2 pary w dni wolne. Podobnie jak na linii do Rusinowa Wąsk. zupełnie inny rozkład obowiązywał w dni robocze, a inny w dni wolne (nie było pociągów kursujących codziennie). Pierwszy pociąg wyjeżdżający z Marezy do Gurcza w dni robocze (MM 523) zatrzymywał się tylko na wybranych przystankach osobowych. Pociągom osobowym na linii Mareza - Gurcz przydzielono numery z zakresu od 523 do 532.
 +
 +
W rozkładzie ujęto również 2 pary pociągów towarowych, a każdy z nich opatrzono dopiskiem: "kursuje w miarę potrzeby". Pociągi te, zależnie od kierunku i pory, obsługiwały tylko wybrane ładownie. Pociągom towarowym na linii Mareza - Gurcz przydzielono numery z zakresu od 590 do 593.
 +
 +
<gallery mode=packed heights=100px style="text-align:left">
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-13.jpg
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-14.jpg
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-15.jpg
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-16.jpg
 +
</gallery>
 +
 +
== Linia Mareza - Kwidzyn Wąsk. ==
 +
 +
Na linii tej nie odbywał się ruch pasażerski, przewidziano za to do kursowania 5 par pociągów towarowych, a każdy z nich, podobnie jak na pozostałych liniach, opatrzono dopiskiem: "kursuje w miarę potrzeby". Pociągom towarowym na linii Mareza - Kwidzyn Wąsk. przydzielono numery z zakresu od 577 do 586.
 +
 +
<gallery mode=packed heights=100px style="text-align:left">
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-17.jpg
 +
</gallery>
 +
 +
== Załączniki ==
 +
 +
W ramach załączników do rozkładu jazdy przygotowano:
 +
* wykaz obciążenia dozwolonego lokomotyw i wagonów spalinowych,
 +
* wykaz obiegu składów pociągów trakcji motorowej,
 +
* plan przewozu korespondencji służbowej,
 +
* przewóz poczty, który jednak się nie odbywał (pusta tabela),
 +
* wykaz odległości do obliczania osio-kilometrów,
 +
* wykaz stacji, na których należy dokonywać rewizji technicznej pociągów,
 +
* skorowidz pociągów,
 +
* spis rzeczy.
 +
 +
W tej części prezentowanego rozkładu jazdy można się dowiedzieć, że przewidziano pracę wyłącznie taboru spalinowego. Pociągi pasażerskie zestawiane były z wagonu motorowego serii [[MBd1]] i 1 wagonu serii [[1Aw]] lub [[3Aw]], przy czym dopuszczano możliwość włączenia większej liczby wagonów, w zależności od frekwencji podróżnych (decyzję o włączeniu podejmował zawiadowca). W ruchu znajdowały się 2 wagony motorowe w dni robocze i 1 jeden wagon w dni wolne. Do prowadzenia pociągów towarowych przewidziano 1 obieg lokomotywy serii [[Lyd1]].
 +
 +
<gallery mode=packed heights=100px style="text-align:left">
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-18.jpg
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-19.jpg
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-20.jpg
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-21.jpg
 +
Plik:1985-V-3-Kwidzyn-22.jpg
 
</gallery>
 
</gallery>
 +
 +
{{Przypisy}}
 +
 +
[[Kategoria:Rozkłady jazdy, wykazy ostrzeżeń stałych i odległości taryfowych]]
 +
[[Kategoria:Kwidzyńska Kolej Dojazdowa]]

Wersja z 09:31, 13 sty 2018

Służbowy rozkład jazdy Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej (1985)
Tytuł teczki Służbowy rozkład jazdy pociągów Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej ważny od 2 czerwca 1985
Data początkowa 1985
Data końcowa 1985
Sygnatura teczki AT-00060
Słowa kluczowe Kwidzyńska Kolej Wąskotorowa, rozkład jazdy, służbowy rozkład jazdy


Wprowadzenie

okładka

Służbowy rozkład jazdy pociągów Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej Zeszyt V/3 ważny od 1985 r. czerwca 02 wydany został nakładem Północnej DOKP w Gdańsku. Drukiem zajęła się Drukarnia Kolejowa w Poznaniu, a nakład wyniósł 100 egzemplarzy. Poza rozkładem jazdy pociągów pasażerskich i towarowych, zeszyt zawiera również inne informacje istotne z punktu prowadzenia ruchu.

Jeszcze przed wejściem w życie prezentowanego rozkładu jazdy, a dokładnie 21 maja 1985 roku wydano zarządzenie, zgodnie z którym 31 grudnia 1985 roku był ostatnim dniem funkcjonowania Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej[1].

Na podstawie rozkładu jazdy przygotowany został wykres ruchu, na którym zaznaczono przejścia taboru.

Kwidzyn-1985-wykresy.jpg

Opis, materiały dodatkowe oraz załączone skany oryginału z własnej kolekcji wykonał Mariusz Herchold.

Tablice

Na stronach od 2 do 14 zebrano tablice zawierające:

  • postanowienia szczególne, gdzie m.in. odniesiono się do sposobu prowadzenia ruchu na szlaku Mareza - Kwidzyn Wąsk.,
  • skorowidz zmian i uzupełnień, którego w prezentowanym egzemplarzu nie uzupełniono,
  • objaśnienia znaków i skrótów,
  • wykaz ostrzeżeń stałych,
  • wykaz odcinków i miejsc niebezpiecznych ze względu na pożar,
  • wykaz posterunków ruchu, na których jest zabronione lub ograniczone przetaczanie wagonów odrzutem,
  • wykaz stacji, na których drużyna konduktorska zgłasza dyżurnemu ruchu wjazd pociągu z końcowym sygnałem,
  • wykaz posterunków, na których dla pociągów sygnał "Nakaz jazdy" daje kierownik pociągu,
  • wykaz stacji wyznaczonych do wydawania rozkazów szczególnych drużynom pociągowym,
  • wykaz dozwolonej ilości par wagonów załadowanych wspólnym ładunkiem,
  • wykaz dopuszczalnej liczby osi w pociągach mieszanych i towarowych,
  • wykaz dozwolonych szybkości pociągów z pługami odśnieżnymi,
  • wykaz pochyleń miarodajnych w ‰ do obliczania ciężaru hamującego,
  • wykaz procentowych norm do obliczania ciężaru hamującego w pociągu,
  • wykaz odległości między posterunkami,
  • wykaz odcinków, na których zabronione jest stosowanie podwójnej trakcji.

Z danych ujętych w tablicach można się dowiedzieć, że jedynym czynnym posterunkiem, obsadzonym przez dyżurnego ruchu była stacja Mareza, która otwarta była od 5.20 do 19.10 w dni robocze oraz od 6.30 do 18.00 w dni wolne. Stacja Kwidzyn Wąsk. funkcjonowała na zasadach posterunku odstępowego telefonicznego, a stacje Rusinowo Wąsk. i Gurcz były zamknięte dla czynności technicznych.

Na całej Kwidzyńskiej Kolei Dojazdowej obowiązywała droga hamowania 400 m, a dane techniczno-ruchowe podane zostały dla prędkości do 45 km/h, przy czym pociągi ujęte w rozkładzie miały przewidzianą prędkość maksymalną 35 km/h.

Linia Mareza - Rusinowo Wąsk.

Do kursowania przewidziano 3 pary pociągów osobowych, przy czym zupełnie inny rozkład obowiązywał w dni robocze, a inny w dni wolne (nie było pociągów kursujących codziennie). Pierwszy pociąg wyjeżdżający z Marezy do Rusinowa Wąsk. w dni robocze (MM 511) zatrzymywał się tylko na wybranych przystankach osobowych. Pociągom osobowym na linii Mareza - Rusinowo Wąsk. przydzielono numery z zakresu od 511 do 522.

W rozkładzie ujęto również 3 pary pociągów towarowych, a każdy z nich opatrzono dopiskiem: "kursuje w miarę potrzeby". Pociągi te, zależnie od kierunku i pory, obsługiwały tylko wybrane ładownie. Pociągom towarowym na linii Mareza - Rusinowo Wąsk. przydzielono numery z zakresu od 571 do 576.

Linia Mareza - Gurcz

Do kursowania przewidziano 3 pary pociągów osobowych w dni robocze i 2 pary w dni wolne. Podobnie jak na linii do Rusinowa Wąsk. zupełnie inny rozkład obowiązywał w dni robocze, a inny w dni wolne (nie było pociągów kursujących codziennie). Pierwszy pociąg wyjeżdżający z Marezy do Gurcza w dni robocze (MM 523) zatrzymywał się tylko na wybranych przystankach osobowych. Pociągom osobowym na linii Mareza - Gurcz przydzielono numery z zakresu od 523 do 532.

W rozkładzie ujęto również 2 pary pociągów towarowych, a każdy z nich opatrzono dopiskiem: "kursuje w miarę potrzeby". Pociągi te, zależnie od kierunku i pory, obsługiwały tylko wybrane ładownie. Pociągom towarowym na linii Mareza - Gurcz przydzielono numery z zakresu od 590 do 593.

Linia Mareza - Kwidzyn Wąsk.

Na linii tej nie odbywał się ruch pasażerski, przewidziano za to do kursowania 5 par pociągów towarowych, a każdy z nich, podobnie jak na pozostałych liniach, opatrzono dopiskiem: "kursuje w miarę potrzeby". Pociągom towarowym na linii Mareza - Kwidzyn Wąsk. przydzielono numery z zakresu od 577 do 586.

Załączniki

W ramach załączników do rozkładu jazdy przygotowano:

  • wykaz obciążenia dozwolonego lokomotyw i wagonów spalinowych,
  • wykaz obiegu składów pociągów trakcji motorowej,
  • plan przewozu korespondencji służbowej,
  • przewóz poczty, który jednak się nie odbywał (pusta tabela),
  • wykaz odległości do obliczania osio-kilometrów,
  • wykaz stacji, na których należy dokonywać rewizji technicznej pociągów,
  • skorowidz pociągów,
  • spis rzeczy.

W tej części prezentowanego rozkładu jazdy można się dowiedzieć, że przewidziano pracę wyłącznie taboru spalinowego. Pociągi pasażerskie zestawiane były z wagonu motorowego serii MBd1 i 1 wagonu serii 1Aw lub 3Aw, przy czym dopuszczano możliwość włączenia większej liczby wagonów, w zależności od frekwencji podróżnych (decyzję o włączeniu podejmował zawiadowca). W ruchu znajdowały się 2 wagony motorowe w dni robocze i 1 jeden wagon w dni wolne. Do prowadzenia pociągów towarowych przewidziano 1 obieg lokomotywy serii Lyd1.

Przypisy

  1. Bogdan Pokropiński: Koleje wąskotorowe Polski Północnej. Warszawa: PNT CIBET Sp. z o.o., 2000, s. 96. ISBN 83-85749-26-8.