Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
The printable version is no longer supported and may have rendering errors. Please update your browser bookmarks and please use the default browser print function instead.
Technika Parowozowa 1927 (czasopismo) | |
---|---|
Tytuł teczki | Czasopismo "Technika Parowozowa" rocznik 1927 |
Data początkowa | 1927 |
Data końcowa | 1927 |
Sygnatura teczki | AT-00038 |
Słowa kluczowe | tabor kolejowy, pojazdy trakcyjne, parowozy |
Pierwszy rocznik Techniki Parowozowej wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów.
W 1927 roku wydano 12 numerów o łącznej objętości 100 stron
Udostępniony materiał pochodzi z zasobów Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej oraz zbiorów Jacka Fink-Finowickiego.
Numer 1
Numer 2
Numer 3
Numer 4
Numer 5
Numer 6
Numer 7
Numer 8
Numer 9
Numer 10
Numer 11
Numer 12
Spis rzeczy
L.p. | Autor | Tytuł | Rok | Numer | Strona | Ilustracje |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | (Redaktor) | Od Redakcji | 1927 | 1 | 1 | |
2 | (Redaktor) | Stu lecie parowozu | 1927 | 1 | 2 | * |
3 | W. F. | O wyłączaniu hamulca parowozu | 1927 | 1 | 3 | |
4 | A. Chmielewski | W sprawie zerwań pociągów osobowych | 1927 | 1 | 7 | |
5 | (Redaktor) | Kącik humorystyczny | 1927 | 1 | 8 | * |
6 | Inż. St. Felsz | Odparowalność opału a sprawność kotła | 1927 | 2 | 9 | |
7 | (Redaktor) | Jak wzrasta ciśnienie robocze pary na parowozach b. dr. żel. Warszawsko-Wiedeńskiej | 1927 | 2 | 11 | |
8 | (Redaktor) | Obecne wielkości parowozu | 1927 | 2 | 12 | * |
9 | (Redaktor) | Czy paleniska żelazne usunięte zostają bezpowrotnie? | 1927 | 2 | 13 | |
10 | (Redaktor) | Czy parowóz z wysokim kotłem jest wywrotny? | 1927 | 2 | 15 | * |
11 | (Redaktor) | Kącik humorystyczny | 1927 | 2 | 15 | * |
12 | (Redaktor) | Od Redakcji | 1927 | 2 | 16 | |
13 | Inż. Wł. Witkowski | Zwrotnice a stan parowozów | 1927 | 3 | 17 | |
14 | Inż. Roman Zakrzewski | Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu | 1927 | 3 | 19 | * |
15 | A. Chmielewski | O smarach do pary przegrzanej | 1927 | 3 | 24 | |
16 | Inż. T. Śnieściakowski | O węglu używanym na polskich kolejach państwowych | 1927 | 4 | 25 | |
17 | W. F. | Określenie szybkości biegnącego pociągu bez szybkościomierza | 1927 | 4 | 28 | |
18 | (Redaktor) | Jak odchylić dym i parę z przed okien .w budce maszynisty? | 1927 | 4 | 29 | * |
19 | Masz. T. Wiśniewski | O gospodarce opałowej w kolejowych składach węgla | 1927 | 4 | 30 | |
20 | (Redaktor) | Pytania i odpowiedzi | 1927 | 4 | 31 | |
22 | (Redaktor) | Zawiadomienie | 1927 | 4 | 32 | |
23 | Inż. B. Hummel | Oddziaływanie toru na parowóz i parowozu na tor | 1927 | 5 | 33 | |
24 | Inż. Wł. Krzyżanowski | Określenie szybkości biegu pociągu bez szybkościomierza z ilości obrotów koła napędnego | 1927 | 5 | 36 | |
25 | (Redaktor) | Marnotrawstwo pary | 1927 | 5 | 38 | * |
26 | Inż. Wł. Witkowski | Zadanie konkursowe | 1927 | 5 | 39 | |
27 | (Redaktor) | Katastrofa kolejowa | 1927 | 5 | 39 | * |
28 | Inż. S. F. | O spalaniu węgla na podłożu żużlowem | 1927 | 5 | 40 | |
29 | Masz. St. Koral | O spalaniu węgla na podłożu żużlowem | 1927 | 5 | 40 | |
30 | Inż. St. Felsz | Ogień jałowy | 1927 | 6 | 41 | |
31 | Inż. St. N. | Rzekomy a rzeczywisty brak siły hamulcowej | 1927 | 6 | 44 | |
32 | Inż. Wł. Witkowski | Dokształcanie maszynistów | 1927 | 6 | 46 | * |
33 | A. Chmielewski | Badanie czystości kotłów parowozowych | 1927 | 6 | 48 | |
34 | (Redaktor) | Rozchód pary na ogrzewanie pociągów | 1927 | 6 | 48 | |
35 | (Redaktor) | Parowóz amerykański | 1927 | 6 | 49 | * |
36 | (Redaktor) | (Rozwiązanie zadania .konkursowego) | 1927 | 6 | 50 | |
37 | (Redaktor) | Pytania i odpowiedzi | 1927 | 6 | 52 | |
38 | Inż. Wł. Witkowski | Działanie krzyżulca na równoleżniki | 1927 | 7 | 53 | * |
39 | J. L. | O wytwarzaniu żelaza: I Rudy żelazne; II Skład i własności żelaza | 1927 | 7 | 56 | * |
40 | (Redaktor) | Mechaniczne węlowanie parowozów | 1927 | 7 | 57 | * |
41 | A. Chmielewski | Oświetlenie elektryczne na parowozach | 1927 | 7 | 59 | |
42 | (Redaktor) | Pociąg „Złota Strzała" Paryż – Calais | 1927 | 7 | 60 | |
43 | (Redaktor) | Pytania i odpowiedzi | 1927 | 7 | 60 | |
44 | J. L. | O wytwarzaniu żelaza: III Wielkie piece | 1927 | 8 | 61 | |
45 | Inż. B. Hummel | O zużywaniu się obręczy kół | 1927 | 8 | 64 | * |
46 | (Redaktor) | Kotły parowozowe wodnorurkowe | 1927 | 8 | 65 | * |
47 | Masz. St. Koral | Jeszcze o zrywaniu łączników w pociągach towarowych | 1927 | 8 | 68 | |
48 | (Redaktor) | Parowóz turbinowy | 1927 | 9 | 69 | * |
49 | (Redaktor) | Obecne przebiegi bez zatrzymania | 1927 | 9 | 74 | * |
50 | Inż. Wł. Witkowski | Nieszczelność obszycia kotła parowozowego | 1927 | 9 | 75 | |
51 | (Redaktor) | Ile kosztuje zatrzymanie pociągu? | 1927 | 9 | 76 | * |
52 | Br. Cieśliński | Uwaga o zerwaniach pociągów osobowych | 1927 | 9 | 76 | |
53 | Inż. St. Felsz | Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: I Wiadomości ogólne; II Podgrzewacze wody | 1927 | 10 | 77 | |
54 | Inż. Wł. Witkowski | Nowy parowóz typu 2F1 | 1927 | 10 | 81 | * |
55 | Masz. Jan Godlewski | Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem | 1927 | 10 | 83 | |
56 | Masz. J. Storuń | Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem | 1927 | 10 | 84 | |
57 | Inż. Wł. Witkowski | Odparowalność powierzchni ogrzewalnej kotła | 1927 | 11 | 85 | |
58 | Inż. St. Felsz | Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: III Smoczki pracujące parą odlotową | 1927 | 11 | 88 | |
59 | (Redaktor) | Parowóz wodnorurkowy „John B. Jervis” | 1927 | 11 | 90 | * |
60 | (Redaktor) | Praktyczne siedzenie | 1927 | 11 | 91 | * |
61 | A. Chmielewski | Niedomagania sygnałowe | 1927 | 11 | 91 | |
62 | (Redaktor) | Zużycie węgla i smarów na kolejach niemieckich | 1927 | 11 | 92 | |
63 | Inż. St. Nehring | Smoczki (inżektory) do zasilania kotłów parowozowych | 1927 | 12 | 93 | * |
64 | Tomasz Jastrzębowski | O kolejach amerykańskich | 1927 | 12 | 96 | |
65 | (Redaktor) | Stal niklowa dla parowozów | 1927 | 12 | 98 | * |
66 | A. Chmielewski | Budy parowozowe | 1927 | 12 | 99 | |
67 | Masz. St. Spyl | Zwiększenie siły pociągowej parowozu | 1927 | 12 | 100 | |
68 | Masz. Jan Godlewski | Wymiary dysz | 1927 | 12 | 100 |