Dyskusja użytkownika:Pibwl

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
The printable version is no longer supported and may have rendering errors. Please update your browser bookmarks and please use the default browser print function instead.

Cześć. Miło widzieć na Enkolu kolejnego wikipedystę! Dzięki za uzupełnienie danych dot. WLs75. Masz może jakieś foto tej maszyny? A jeśli tak, to mógłbyś udostępnić tutaj? Pozdrawiam! Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 22:10, 18 gru 2016 (UTC)

Hej. Ja tutaj sporadycznie coś skrobnę :) Zdjęcie mam niestety tylko fragmentaryczne File:Majdan skansen Wls DSC02080.JPG - nie zwracałem zbytniej uwagi na WLsy... :( Pibwl (dyskusja) 22:49, 18 gru 2016 (UTC) ...a, nie - znalazłem jeszcze jedno na dysku :) File:WLs75 Majdan.jpg
Tak, tak, widziałem, dzięki! W najbliższym czasie wstawię do odpowiednich artykułów. Teraz skupiłem się na enkolowej działalności, ale mniej edycyjnej, a bardziej technicznej - piszę bota do masowego ładowania plików wraz ze stronami opisu generowanymi z pliku. Mamy kika(naście) tysięcy skanów do załadowania do Archiwum Enkolu i zrobienie tego ręcznie, w zasadzie, jest niewykonalne. A żaden z gotowych skryptów takiej możliwości nie daje. Z kolei narzędzia, które taką możliwość dają są napisane ściśle pod Commonsy lub WikiSources - co więcej - są napisane w np. w Javie, o której nie mam pojęcia, nie czuję się zatem na siłach żeby je modyfikować. Zacząłem pisać własny. I w ten projekt się aktualnie zaangażowałem. Aktualizacje istniejących artykułów, czy tworzenie nowych muszą chwilę poczekać. Nawet wikiurlop wziąłem. Ale muszę powiedzieć, że mam dużo satysfakcji z tej działalności - nauczyłem się Pythona, regeksów, przegryzłem się przez Pywikibota... Myślę, że wkrótce będzie widać efekty tej działalności na Enkolu, a w przyszłości może i na Wikipedii - pewnie i tam odpalę swojego bota. Raz jeszcze dziękuję za zdjęcia i, z całą pewnością, je wstawię do artykułów w najbliższym czasie! Pozdrawiam! Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 00:31, 5 sty 2017 (UTC)
Fotki podlinkowane w artykule. Dzięki! Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 20:06, 5 sty 2017 (UTC)
Dzięki za wstawienie fotek V10C :) Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 19:03, 19 cze 2017 (CDT)

Dubel

Hej ho. Duble będziemy usuwali jak się skończy konkurs. Na razie zostają jako "dowód w sprawie" ;). ATSD dzięki za zwrócenie uwagi :)

WLs40/50

Cześć. Zasadniczo zakładamy, że weryfikacji wprowadzonych danych dokonają inni użytkownicy. Ja, np., sprawdzam dane gdy podczas katalogowania artykułów z KMiD trafię na informacje o lokomotywie znajdującej się w spisach taboru tudzież gdy wygrzebię coś na 750mm.pl. Niestety jest nas (edytorów) wciąż niewielu zatem i weryfikacja co nieco kuleje. Jeśli widzisz we wpisie dane, które, Twoim zdaniem, są błędne, to zwyczajnie je popraw. A co do Bohuna - jest to edytor bardzo młody i raczej niedoświadczony. Do wprowadzanych przez niego danych należy podchodzić z pewną dozą ostrożności. Mam też nadzieję, że co nieco się wyjaśni, gdy Marek Szymański opracuje listy fabryczne poszczególnych producentów (mamy listy obejmujące co najmniej kilka tysięcy sztuk pojazdów trakcyjnych wyprodukowanych w Polsce). Dobrego dnia Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 10:44, 17 maj 2018 (UTC)

WLs50 i podobne

Czołgiem. Odezwij sie na maila - tw53_małpa_o2.pl to podeslę Ci spisy Wls które póki co są w zasobach szanownej i zapracowanej ekipy Enkolu. Przepraszam za literówkę w poprzednim mailu, tak to jest jak sie ba szybko pisze.

WLs40 - Płociczno

Wszystkie lokomotywy, które są na zdjęciach wprowadziłem do systemu. Teraz spróbuję dodać te zdjęcia.

OK, rozumiem. Lokomotywa na pierwszym zdjęciu to WLs40 o nieznanym numerze. Druga to WLs50-1658, która ma napęd łańcuchowy, natomiast ta na trzecim zdjęciu to WLs50-2230. W Płocicznie są jeszcze dwie wueleski o numerach 1817 i 1068(?). Obie są w systemie ;-). Dyskusja użytkownika:Bohun

WLs40-2345

Informacja, którą podałem jest dobra. Pokropiński popełnił błąd mając na myśli WLs40-2343, która stacjonowała w Samlinie i miała silnik od koparki Białoruś Jumz.

Jest pewna niemiecka strona p. Franka Engela, w której znajduje się zdjęcie 2343 w ZT Samlino. Muszę jednak sprawdzić czy się ta strona otworzy, ponieważ tydzień temu wystąpił błąd. Bohun (dyskusja)

Konkurs

Jury patrzy, obserwuje :D Oczywiście jeśli jest preferencja w kierunku nagrody III to zawsze możemy przyznać dwie III. Jacek Fink-Finowicki (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 08:44, 12 cze 2018 (UTC)

Korekta

Cześć. Rzuć okiem na wiadomość wyżej (od Jacka). Nie wiem, jakim cudem ją wycofałem. Właśnie naprawiłem swój błąd i ją przywróciłem. Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 10:48, 15 cze 2018 (UTC)

Źródła

Hej ho, takie drobne info: mamy działające szablony cytuj książkę, cytuj czasopismo (czy jak on się tam nazywa) oraz cytuj stronę. Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 09:23, 24 cze 2018 (UTC)

Stosowanie tych szablonów nie jest w żaden sposób obowiązkowe - pisz tak, jak Ci wygodniej. Wspomniałem o nich jedynie informacyjnie. Szablonu odn nie mamy - korzysta z modułów w Lua, a my nie mamy zainstalowanego rozszerzenia Scribunto, zatem nie będzie działał. Acz chcę je zainstalować - w połączeniu z Semantic MediaWiki to będzie potęga. Niemniej jednak to potrwa, bo wymaga doinstalowania pierdyliarda bibliotek i innych takich na serwerze, a z tym, z kolei, mam problem, bo się nie znam, a na przeczytanie, co i jak zrobić średnio mam zapał. W końcu jednak się zabiorę za to. Może przy okazji najbliższej aktualizacji oprogramowania serwisu. A co do WLs40-100: przyjąłem dane z tabliczki za pewnik - może pochopnie. Z drugiej jednak - jak się przyjrzysz numerom fabrycznym to wygląda na to, że to nie jedyny kwiatek. Z drugiej strony zaś - Pokropiński jest znany z nieścisłości pojawiających się w jego pracach, zwłaszcza w zakresie taboru. Zobaczymy, co nam wyjdzie, jak skonfrontujemy dane, które już mamy w serwisie z listami fabrycznymi i innymi źródłami, które czekają na opracowanie i wklepanie. Dobrego wieczoru Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 22:23, 24 cze 2018 (UTC)

Gratulacje

Cześć! Chciałbym niniejszym oficjalnie powiadomić o tym, że zająłeś drugie miejsce w konkursie. Gratuluję i dziękuję za zaangażowanie. Przy okazji chciałbym poprosić o dostarczenie danych niezbędnych do wysyłki nagród (imię, nazwisko, adres). Bardzo proszę o dostarczenie tych danych albo w prywatnej wiadomości na FB albo mailem: kudlok (małpa) gmail (kropka) com. 3maj się! Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 14:39, 4 lip 2018 (UTC)

Bieszczady

Lyd2 odstawiona jako eksponat od lat to na 98% LP-01, pamiętam ją jeszcze z 2000, ale już wtedy chyba nie miała tabliczek.

  • Też mi się wydaje, że Lyd2 odstawiona pod wiatą to Lyd1-01, acz głowy sobie uciąć nie dam. Co do numerów Lidek (WLs150 i 180) tamże odstawionych, to nikt nie ma pewności, nawet tamtejsi. Byłem tam rok temu z okładem, oglądałem te lokomotywy bardzo dokładnie, łącznie z kabiną - nie ustaliłem ich numeru. Ba, nawet naczelnik BKL, przezacny Pan Wróbel, nie był w stanie nic wymyślić. Numer Lxd2 jest znany i nie stanowi problemu. No i, ofkoz, dzięki za dodawanie ilustracji. Moim zdaniem w sytuacjach, gdy nie masz pewności, jaki numer ma maszyna widoczna na zdjęciu, to zaznacz to w opisie i szlus. Niewykluczone, że np. grzebiąc w starych fotach znajdę jakieś przesłanki, które pozwolą na jednoznaczną identyfikację loka. Albo, że jakiś inny człowiek coś będzie wiedział i uzupełni. To tyle. Miłego popołudnia. Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 13:41, 18 cze 2019 (UTC)

Duble

Cześć! Co do dubli, to przyjrzę się sprawie, obadam, co i jak. Za jakiś czas szykuje się wielka weryfikacja, bo powpadały nam w ręce nowe materiały, trochę niusów od ludzi itp. Co do "zestawienia wąskotorowych pojazdów trakcyjnych" to wzięło się to stąd, że szablon pierwotnie powstał z myślą o pojazdach wąskotorowych i automatycznie kategoryzuje wszystkie metryki pojazdów. Miałem to poprawić, ale mi wyszło z głowy. Dodam funkcję, która to poprawi - będzie dodawało do kategorii w zależności od rozstawu. Dzięki za zwrócenie uwagi! 3maj się, udanego dnia! Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład) 13:32, 28 kwi 2021 (UTC)

Rumuństwo

Cześć! Przepraszam, żeś tak długo czekał na odpowiedź! Na urlopie jestem i mam ograniczony dostęp do internetu. Duble naszych Lxd2 szczegółowo sprawdzę za kilka dni. Co do maszyn zagranicznhych, to to jest dopiero a wstępnym etapie katalogowania. Największy problem polega na tym, że trudno dobrać się do numerów fabryczych. A jeszcze konkretniej - trudno powiązać numery taborowe z numerami fabrycznymi. Mamy co nieco materiałów, ale Marek Szymański, który w tym siedział ostatnio prawie w ogóle nie ma czasu i sprawy muszą poczekać. Wielkie dzięki za wszelkie uwagi, w zasadzie nikt tak uważanie jak Ty do tej pory tego nie przeglądał. Nawet myśmy sami nie wyłapali, że mamy duble i inne babole w polskich Lxd2, czyli tam, gdzie byliśmy przekonani, że dane są pewne i akuratne. a tu patrz Pan, jednak nie. 3maj się, najlepszego! Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład) 21:11, 8 wrz 2021 (UTC)