HF 130 C

Z Enkol
Wersja z dnia 18:52, 30 cze 2014 autorstwa 2xM (dyskusja | edycje) (infobox)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
HF 130 C
HF 130 C
Zdjęcie fabryczne lokomotywy HF 130 C.
Przewoźnik Wehrmacht, ÖBB, DR, ČSD, SLB, przemysł
Oznaczenie przewoźnika ÖBB: 2092.001, 002, 101, 102
DR: Köf 6001 / 6003
ČSD: T 36.001
SLB: Vs 51
Producent Orenstein & Koppel (9), Deutz (33), Gmeinder (197), Windhoff (15), Jung (25), BMAG (62)
Lata budowy 1937-1943
Układ osi C
Rozstaw szyn 600/750/760 mm
Masa służbowa 16,5 t*
Nacisk osi na szyny 5,5* t
Rozstaw osi skrajnych 1800 mm
Średnica kół 700 mm
Długość ze zderzakami 5325 mm
Szerokość 1650 mm
Wysokość 2600 mm
Prędkość konstrukcyjna 20*** km/h
Maksymalna siła pociągowa 5000 kg (49 kN)
Typ silnika spalinowego Deutz A6M517, MWM SS117S, Jung KS130, Kämper 6D12, Kaelble G125S, Orenstein 6D14
Moc znamionowa 120/130** KM
Rodzaj przekładni hydrokinetyczna
System hamulca ręczny korbowy


* Masę lokomotywy i naciski osiowe można było regulować za pomocą balastu.
** W zależności od producenta silniki rozwijały moc 120 lub 130 kM przy 1000 do 1500 obr./min.
*** W późniejszym okresie produkowano również wersje o prędkości maksymalnej 25 i 30 km/h.


HF 200 D[1] - typ wąskotorowej lokomotywy spalinowej z przekładnią hydrauliczną zaprojektowanej i produkowanej w latach 1937-1943 dla oddziałów kolejowych Wehrmachtu.

Rysunek fabryczny lokomotywy HF 130 C.