Tw53: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 4: Linia 4:
 
|-  
 
|-  
  
|{{{grafika|}}}|[[Plik:P8203343.JPG |290px]]
+
|{{{grafika|}}}|[[Plik:DSC02027am.JPG|290px]]
  
| colspan="2" ; text-align:center; font-size:120%" | Tw53-2561 na terenie skansenu w Chabówce [[Skansen Chabówka|Chabówka]] 20.08.2016
+
| colspan="2" ; text-align:center; font-size:120%" | Tw53-2560 na terenie skansenu w Chabówce [[Skansen Chabówka|Chabówka]] 18.09.2010
 
{{Infobox wiersz dodaj
 
{{Infobox wiersz dodaj
 
|Przewoźnik  
 
|Przewoźnik  
Linia 123: Linia 123:
 
•Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48.
 
•Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48.
  
 
+
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption="">
 +
Plik:P8203343.JPG|Tw53-2560 na terenie skansenu w Chabówce [[Skansen Chabówka|Chabówka]] 20.08.2016.
 +
Plik:Mbd1-281-karb1.jpg|Dwukierunkowy wagon motorowy MBd1-281 (ex MBd1-125) na stacji Bytom Karb Wąskotorowy.
 +
Plik:DSC08019am.JPG|Wrak jednokierunkowego wagonu motorowego MBd1-138 na stacji [[Rogów Towarowy Wąskotorowy]].
 +
Plik:DSC08019am.JPG|Wrak jednokierunkowego wagonu motorowego MBd1-138 na stacji [[Rogów Towarowy Wąskotorowy]].
 +
</gallery>
 +
{{clear}}
  
  

Wersja z 11:40, 7 lut 2017

Tw53
DSC02027am.JPG Tw53-2560 na terenie skansenu w Chabówce Chabówka 18.09.2010
Przewoźnik PKP,Przemysł
Oznaczenie przewoźnika Tw53
Producent Fablok Chrzanów
Lata budowy 1953-1954
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy 20
Rozstaw szyn 785 mm , 750 mm , 1000 mm,
Długość parowozu 8800 mm
Szerokość 2800 mm
Wysokość 3050 mm
Układ osi 0-5-0
Średnica kół napędowych 790 mm
Ciśnienie pary w kotle 13 atm
Powierzchnia rusztu 1,6 m2
Powierzchnia przegrzewacza 22 m2
Średnica cylindrów 450 mm
Skok tłoka 400 mm
Moc znamionowa 400 KM (294,2 kW)
Prędkość konstrukcyjna 30 km/h
Masa własna 32,4 t
Masa służbowa 41,25 t
Zapas węgla 1,6 t
Zapas wody 4 m3
Świadectwo typu {{{swiadectwo_typu}}}
Kolor żółty


Tw53 – polski parowóz tendrzak budowany w latach 1953 - 1954 przez Fablok. Łącznie zbudowano 20 egzemplarzy tego parowozu, z czego 10 na potrzeby Górnośląskich Kolei Wąskotorowych oraz 10 na potrzeby górnośląskich zakładów przemysłowych do obsługi ich własnych kolei przemysłowych oraz bocznic.


Do dzisiejszych czasów zostało zachowane 6 parowozów z czego 2 z nich zostały przystosowane do współpracy z tendrami:

•Tw53-2561

•Tw53-2564 przebudowany na Pw53-1980. Zestawiony z tendrem Pt10-1980 od skasowanego parowozu Pxu z dostaw UNNRA.

•Tw53-2565

•Tw53-2566 Oczekuje na naprawę główną

•Tw53-2570

•Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48.



Nr fabr. Rok prod. Stan Prześwit Oznaczenie Aktualne lub ostatnie
miejsce stacjonowania
Uwagi
2647 1954 oczekuje NG 785 Tw53-2566 Rudy kolor żółty
3996 1954 eksponat 785 Pw53-02 Rudy ex. Tw53-3996
2570 1955 w trakcie renowacji 785 Tw53-2570 Racibórz kolor zielony . Nazywany Halinką




ARTYKUŁ W TRAKCIE OPRACOWYWANIA















































































Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Tw53. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.

Ten szablon jest własnością publiczną. Sposób użycia szablonu oraz przykłady znajdują się na stronie dyskusji.