Użytkownik:Bohun/brudnopis: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
 
(Nie pokazano 87 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
Zestawienie lokomotyw górniczych (znajdujących się w kopalniach) w Polsce.
 
  
 +
==GLs==
 +
 +
{{stacja kolejowa/sąsiednie
 +
|stacja      = Oborniki Wielkopolskie
 +
|linia        = {{LK-linia|354}} Poznań POD – [[Piła Główna]]
 +
|kilometr    = 27,29
 +
|poprzedni    = [[Oborniki Wielkopolskie Miasto]]
 +
|poprzedni_km = 1,094
 +
|następny    = [[Rożnowo (przystanek kolejowy)|Rożnowo]]
 +
|następny_km  = 4,117
 +
|inne        =
 +
{{Stacja kolejowa/sąsiednie_wiersz
 +
|stacja      = Oborniki Wielkopolskie
 +
|linia        = {{LK-linia|381}} Oborniki Wielkopolskie – [[Wronki (stacja kolejowa)|Wronki]] (rozebrana)
 +
|kilometr    = 0
 +
|następny    = [[Słonawy (stacja kolejowa)|Słonawy]]
 +
|następny_km = 4,548
 +
}}
 +
}}
 +
 +
==Dbr==
 +
{{stacja kolejowa/sąsiednie
 +
|stacja      = Rożnowo
 +
|linia        = {{Linia|354}} [[Poznań POD]] – [[Piła Główna]]
 +
|kilometr    =
 +
|poprzedni    = [[Oborniki Wielkopolskie]]
 +
|poprzedni_km = 4,117
 +
|następny    = [[Parkowo (przystanek kolejowy)|Parkowo]]
 +
|następny_km  = 4,504
 +
}}
 +
 +
 +
==ET22==
 +
{{Lokomotywa elektryczna infobox
 +
|typ_lokomotywy            = 7E, 201E, 201Ea, 201Ec, 202E, 202Ed, 103E, 201Eg, 201Eh, 201Ek, 201El, 201Em i 201Eo, ET22, E1000
 +
|przeznaczenie_lokomotywy  = lokomotywa towarowa
 +
|grafika                    = [[Plik:ET22-2044.jpg|300px]]
 +
|opis_zdjęcia              = Lokomotywa ET22-2044 należąca do [[PKP Cargo]].
 +
|przewoźnik                = przewoźnik prywatny, [[PKP]], [[PKP Cargo]]
 +
|oznaczenie_przewoźnika    = ET22, E1000, 201E, 201Eo
 +
|producent                  = [[Pafawag]]
 +
|lata_budowy                = 1969 - 1989
 +
|liczba_członów            = 1
 +
|układ_osi                  = Co'Co'
 +
|masa_służbowa              = 120 ton
 +
|długość_ze_zderzakami      = 19240 mm
 +
|szerokość                  = 3005 mm
 +
|wysokość                  = 4486 mm
 +
|średnica_kół              = 1250 mm
 +
|rozstaw_szyn              = 1435 mm
 +
|system_zasilania          = 3000 V DC
 +
|liczba_silników            = 6
 +
|typ_silników              = EE541
 +
|moc_ciągła                = 3000 kW
 +
|moc_godzinna              = 3120 kW
 +
|maksymalna siła_pociągowa  = 216 kN
 +
|stosunek_przekładni        = 79:18
 +
|prędkość_konstrukcyjna    = 125 km/h
 +
|sterowanie_wielokrotne    = jest
 +
|system_hamulca            = Oerlikon
 +
|system_ogrzewania          = elektryczne
 +
|uwagi                      = W środowisku kolejowym lokomotywa ta bywa nazywana "bykiem".
 +
}}
 +
201E (typ konstrukcyjny początkowo 7E, ostatecznie 201E oraz podtypy 201Ea, 201Ec/202E, 201Ed/103E, 201Eg i 201Eh, modernizacje typu 201Ek, 201El, 201Em i 201Eo, seria PKP ET22, seria ONCF E1000) – normalnotorowa lokomotywa towarowa elektryczna produkowana w latach 1969–1989 we Wrocławiu w fabryce [[Pafawag]] .
 +
 +
Łącznie wybudowano 1184 sztuki dla [[PKP]] i 23 egzemplarze dla marokańskiego przewoźnika narodowego [[ONCF]]. Lokomotywy te są eksploatowane w Polsce przez [[PKP Cargo]] i przewoźników prywatnych takich jak np. [[CTL Logistics]]. Niektóre egzemplarze należące do PKP Cargo mogą poruszać się po sieci kolejowej w Czechach i na Słowacji.
 +
 +
 +
 +
 +
 +
 +
 +
 +
==Lista==
 +
 +
[[File:SETG Mozart Doppler.jpg|300px]]
 
{| class="wikitable sortable"
 
{| class="wikitable sortable"
!Nr fabr.
+
 
!Typ
 
!Rok prod.
 
!Stan
 
!Prześwit
 
!Oznaczenie
 
!Stacjonuje
 
 
|-
 
|-
|[[GLs30/?|?]]
+
!Seria
|GLs30
+
!Układ osi
|?
+
!Producent
|Eksponat
+
!Liczba wyprodukowanych sztuk
|600
+
!Lata budowy
|brak oznaczeń
+
!Ilość zachowanych egzemplarzy
|[[Skansen Górniczy "Królowa Luiza" w Zabrzu]]
+
!Fotografia
 
|-
 
|-
|[[Ldag5/?|?]]
+
 
|Ldag5
+
|[[LEW EL2]]
|?
+
|Bo'Bo'
|Eksponat
+
|VEB Lokomotivbau-Elektrotechnische Werke "Hans Beimler" Hennigsdorf
|600
+
|b/d
|brak oznaczeń
+
|1952-1988
|[[Kopalnia Soli w Bochni]]
+
|37 (w Polsce)
 +
|[[File:LEW EL2-07.jpg|300px]]
 
|-
 
|-
|[[Ldag5/?|?]]
+
 
|Ldag5
+
|[[43E|43E (ET05)]]
|?
+
|Bo'Bo'
|Sprawny
+
|Škoda
|600
+
|b/d
|2 (Kuba)
+
|1960
|[[Kopalnia Soli w Bochni]]
+
|11
 +
|[[Plik:ET05-R007 IMG 2407.jpg|300px]]
 
|-
 
|-
|[[WLs50/595|595]]
+
 
|WLs50
+
|[[EU07]]
|1957
+
|Bo'Bo'
|Sprawna
+
|[[Pafawag]], HCP, różne ZNTK
|600
+
|543
|595
+
|1965-1994
|Kopalnia Soli Kłodawa
+
|ponad 238
 +
|[[Plik:EU07-538, Warszawa Zachodnia, 2009-09-20.jpg|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[303Ea|EU07A]]
 +
|Bo'Bo'
 +
|ZNTK Oleśnica
 +
|3
 +
|2010-2014
 +
|3
 +
|[[Plik:EU07A-003, Poznań Główny, 2015-03-15.jpg|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[EP07|EP07, EP07P]]
 +
|Bo'Bo'
 +
|różne ZNTK
 +
|221
 +
|1995-2003
 +
|155
 +
|[[File:EP07P-2002 (39199974111).jpg|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[102E|EP08]]
 +
|Bo'Bo'
 +
|Pafawag
 +
|15
 +
|1972-1976
 +
|9
 +
|[[Plik:EP08-007.jpg|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[104E|EP09]]
 +
|Bo'Bo'
 +
|Pafawag
 +
|47
 +
|1986-1997
 +
|46
 +
|[[Plik:EP09 CMK.JPG|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[79E|130, ET11]]
 +
|Bo'Bo'
 +
|Škoda
 +
|54
 +
|1977
 +
|43 w Polsce
 +
|[[Plik:130 032 CDC Ostrava banske 20080602.jpg|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[12E|140, ET13-R]]
 +
|Bo'Bo'
 +
|Škoda
 +
|3 do Polski
 +
|1957 - 1958
 +
|2
 +
|[[Plik:Bydgoszcz Leśna ET13-R001.jpg|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[3E|3E, 3E PMPPW, 3E-100, 3E/1, 3E/1M, ET21, ET21M]]
 +
|Co'Co'
 +
|Pafawag
 +
|658
 +
|1957 - 1971
 +
|około 66
 +
|[[File:3E-100.jpg|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[201E|201E, 201Eo, ET22, ET22-R, ET22-1034-]]
 +
|Co'Co'
 +
|Pafawag
 +
|1184
 +
|1969 - 1989
 +
|
 +
|[[Plik:201E-277 (24340689707).jpg|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[207E]]
 +
|Co'Co'
 +
|ZTK Rail Polska - Włosienica
 +
|1
 +
|2017
 +
|1
 +
|[[File:207E-001 PL-RAILP TRAKO Gdansk.jpg|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|689
 +
|15/1980
 +
|Łańcuckie Zakłady Przemysłu Spirytusowgo w Łańcucie
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|-
 +
 
 +
|690
 +
|8/1980
 +
|Kopalnia Węgla Kamiennego „Gliwice” w Gliwicach
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|-
 +
 
 +
|691
 +
|12/1980
 +
|Zakłady Mechaniczne „PZL-Wola” w Warszawie
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|-
 +
 
 +
|692
 +
|7/1980
 +
|Huta Szkła „Łęknica” w Łęknicy
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|-
 +
 
 +
|693
 +
|13/1980
 +
|Przedsiębiorstwo Obrotu Produktami Naftowymi CPN w Białymstoku
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|-
 +
 
 +
|694
 +
|19/1980
 +
|Przedsiębiorstwo Państwowe „Żegluga Bałtycka”-Port Handlowy w Bydgoszczy
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|-
 +
 
 +
|695
 +
|18/1980
 +
|Wytwórnia Makaronów „Różanka” we Wrocławiu
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|
 +
|-
 +
 
 +
|[[EU47 (E583)|EU47, E583]]
 +
|Bo'Bo'
 +
|Bombardier
 +
|11
 +
|2010-2011
 +
|11
 +
|[[Plik:TRAXX-P160-DC-Hetman.jpg|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[E483]]
 +
|Bo'Bo'
 +
|Bombardier
 +
|15
 +
|2011-
 +
|15
 +
|[[File:E483.257 w Żywcu.jpg|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[Newag Dragon|E6ACT]]
 +
|Co'Co'
 +
|Newag
 +
|17
 +
|2009-obecnie
 +
|17
 +
|[[File:E6ACTd-101, Warszawa Wschodnia, 2016-06-09.jpg|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[Newag Griffin|E4MSU]]
 +
|Bo'Bo'
 +
|Newag
 +
|1
 +
|2012
 +
|1
 +
|[[File:InnoTrans_2012_-_ZNLE_Griffin.jpg|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[Newag Griffin|E4DCUd]]
 +
|Bo'Bo'
 +
|Newag
 +
|5
 +
|2017
 +
|5
 +
|[[File:E4DCUd-001 5 170 071-2 DSC 5276 Bydgoszcz Gł.jpg|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[Pesa Gama|111Eb]]
 +
|Bo'Bo
 +
|Pesa Bydgoszcz
 +
|4
 +
|2014-2015
 +
|4
 +
|[[File:111Eb-004 DSC 5244 Bydgoszcz Gł.jpg|301px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[Pesa Gama|111Ed]]
 +
|Bo'Bo'
 +
|Pesa Bydgoszcz
 +
|5
 +
|2012-obecnie
 +
|5
 +
|[[Plik:111ed-001.jpg|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[EU06]]
 +
|Bo'Bo'
 +
|English Electric
 +
|20
 +
|1962
 +
|7
 +
|[[Plik:Lokomotywa_EU06_Poznań_Główny.jpg|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[EP05]]
 +
|Bo'Bo'
 +
|ZNTK Gdańsk
 +
|27
 +
|1973-1977
 +
|2
 +
|[[Plik:EP05-23.jpg|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[Vectron 170]]
 +
|Bo'Bo'
 +
|Siemens
 +
|23
 +
|2010-2015
 +
|23
 +
|[[Plik:VECTRON 049-8.JPG|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[71E]]
 +
|Bo'Bo'
 +
|Škoda
 +
|16
 +
|1984-1992
 +
|13 (w Polsce; zachowanych 16)
 +
|[[File:Lokomotywa 163-030-0.JPG|300px]]
 +
|-
 +
 
 +
|[[59E]]
 +
|Co'Co
 +
|Škoda
 +
|68
 +
|1963-1965
 +
|67
 +
|[[Plik:Bydgoszcz Błonie 182 007-5.jpg|300px]]
 
|}
 
|}
 +
 +
==Prototypy==
 +
 +
{| class="wikitable sortable"
 +
 +
|-
 +
!Seria
 +
!Układ osi
 +
!Producent
 +
!Liczba wyprodukowanych sztuk
 +
!Lata budowy
 +
!Ilość zachowanych egzemplarzy
 +
!Fotografia
 +
|-
 +
 +
|[[77E|EP40]]
 +
|Bo'Bo'+Bo'Bo'
 +
|ZNTK Gdańsk
 +
|1
 +
|1990
 +
|0
 +
|[[File:EP40-41, Warszawa Olszynka Grochowska, 1991.jpg|300px]]
 +
|-
 +
 +
|[[EP23]]
 +
|Co'Co'
 +
|Pafawag
 +
|1
 +
|1973
 +
|1
 +
|[[File:EP23-001_(25088028728).jpg|300px]]
 +
|-
 +
 +
==Lokomotywa==

Aktualna wersja na dzień 10:26, 31 mar 2020

GLs[edytuj]

Oborniki Wielkopolskie
Linia Szablon:LK-linia Poznań POD – Piła Główna (km linii: 27,29)
odległość: 1,094 km
Oborniki Wielkopolskie MiastoBSicon KBHFaq.svgBSicon STRq.svgBSicon STRq.svg
BSicon lBHF.svg
odległość: 4,117 km
Linia Szablon:LK-linia Oborniki Wielkopolskie – Wronki (rozebrana) (km linii: 0)
BSicon lBHF.svg
odległość: 4,548 km


Dbr[edytuj]

Rożnowo
Linia Szablon:Linia Poznań PODPiła Główna
odległość: 4,117 km
Oborniki WielkopolskieBSicon KBHFaq.svgBSicon STRq.svgBSicon STRq.svg
BSicon lBHF.svg
odległość: 4,504 km


ET22[edytuj]

7E, 201E, 201Ea, 201Ec, 202E, 202Ed, 103E, 201Eg, 201Eh, 201Ek, 201El, 201Em i 201Eo, ET22, E1000
ET22-2044.jpg
Lokomotywa ET22-2044 należąca do PKP Cargo.
Przeznaczenie lokomotywy lokomotywa towarowa
Przewoźnik przewoźnik prywatny, PKP, PKP Cargo
Oznaczenie przewoźnika ET22, E1000, 201E, 201Eo
Producent Pafawag
Lata budowy 1969 - 1989
Liczba członów 1
Układ osi Co'Co'
Masa służbowa 120 ton
Długość ze zderzakami 19240 mm
Szerokość 3005 mm
Wysokość 4486 mm
Rozstaw osi skrajnych {{{rozstaw_osi_skrajnych}}}
Nacisk osi na szyny {{{nacisk_osi}}}
Średnica kół 1250 mm
Rozstaw szyn 1435 mm
System zasilania 3000 V DC
Liczba silników 6
Typ silników EE541
Moc ciągła 3000 kW
Moc godzinna 3120 kW
Maksymalna siła pociągowa {{{siła_pociągowa}}}
Stosunek przekładni 79:18
Prędkość konstrukcyjna 125 km/h
Sterowanie wielokrotne jest
System hamulca Oerlikon
System ogrzewania elektryczne
W środowisku kolejowym lokomotywa ta bywa nazywana "bykiem".

201E (typ konstrukcyjny początkowo 7E, ostatecznie 201E oraz podtypy 201Ea, 201Ec/202E, 201Ed/103E, 201Eg i 201Eh, modernizacje typu 201Ek, 201El, 201Em i 201Eo, seria PKP ET22, seria ONCF E1000) – normalnotorowa lokomotywa towarowa elektryczna produkowana w latach 1969–1989 we Wrocławiu w fabryce Pafawag .

Łącznie wybudowano 1184 sztuki dla PKP i 23 egzemplarze dla marokańskiego przewoźnika narodowego ONCF. Lokomotywy te są eksploatowane w Polsce przez PKP Cargo i przewoźników prywatnych takich jak np. CTL Logistics. Niektóre egzemplarze należące do PKP Cargo mogą poruszać się po sieci kolejowej w Czechach i na Słowacji.





Lista[edytuj]

SETG Mozart Doppler.jpg

Seria Układ osi Producent Liczba wyprodukowanych sztuk Lata budowy Ilość zachowanych egzemplarzy Fotografia
LEW EL2 Bo'Bo' VEB Lokomotivbau-Elektrotechnische Werke "Hans Beimler" Hennigsdorf b/d 1952-1988 37 (w Polsce) LEW EL2-07.jpg
43E (ET05) Bo'Bo' Škoda b/d 1960 11 ET05-R007 IMG 2407.jpg
EU07 Bo'Bo' Pafawag, HCP, różne ZNTK 543 1965-1994 ponad 238 EU07-538, Warszawa Zachodnia, 2009-09-20.jpg
EU07A Bo'Bo' ZNTK Oleśnica 3 2010-2014 3 EU07A-003, Poznań Główny, 2015-03-15.jpg
EP07, EP07P Bo'Bo' różne ZNTK 221 1995-2003 155 EP07P-2002 (39199974111).jpg
EP08 Bo'Bo' Pafawag 15 1972-1976 9 300px
EP09 Bo'Bo' Pafawag 47 1986-1997 46 EP09 CMK.JPG
130, ET11 Bo'Bo' Škoda 54 1977 43 w Polsce 130 032 CDC Ostrava banske 20080602.jpg
140, ET13-R Bo'Bo' Škoda 3 do Polski 1957 - 1958 2 Bydgoszcz Leśna ET13-R001.jpg
3E, 3E PMPPW, 3E-100, 3E/1, 3E/1M, ET21, ET21M Co'Co' Pafawag 658 1957 - 1971 około 66 3E-100.jpg
201E, 201Eo, ET22, ET22-R, ET22-1034- Co'Co' Pafawag 1184 1969 - 1989 201E-277 (24340689707).jpg
207E Co'Co' ZTK Rail Polska - Włosienica 1 2017 1 207E-001 PL-RAILP TRAKO Gdansk.jpg
689 15/1980 Łańcuckie Zakłady Przemysłu Spirytusowgo w Łańcucie
690 8/1980 Kopalnia Węgla Kamiennego „Gliwice” w Gliwicach
691 12/1980 Zakłady Mechaniczne „PZL-Wola” w Warszawie
692 7/1980 Huta Szkła „Łęknica” w Łęknicy
693 13/1980 Przedsiębiorstwo Obrotu Produktami Naftowymi CPN w Białymstoku
694 19/1980 Przedsiębiorstwo Państwowe „Żegluga Bałtycka”-Port Handlowy w Bydgoszczy
695 18/1980 Wytwórnia Makaronów „Różanka” we Wrocławiu
EU47, E583 Bo'Bo' Bombardier 11 2010-2011 11 TRAXX-P160-DC-Hetman.jpg
E483 Bo'Bo' Bombardier 15 2011- 15 E483.257 w Żywcu.jpg
E6ACT Co'Co' Newag 17 2009-obecnie 17 E6ACTd-101, Warszawa Wschodnia, 2016-06-09.jpg
E4MSU Bo'Bo' Newag 1 2012 1 InnoTrans 2012 - ZNLE Griffin.jpg
E4DCUd Bo'Bo' Newag 5 2017 5 E4DCUd-001 5 170 071-2 DSC 5276 Bydgoszcz Gł.jpg
111Eb Bo'Bo Pesa Bydgoszcz 4 2014-2015 4 111Eb-004 DSC 5244 Bydgoszcz Gł.jpg
111Ed Bo'Bo' Pesa Bydgoszcz 5 2012-obecnie 5 111ed-001.jpg
EU06 Bo'Bo' English Electric 20 1962 7 Lokomotywa EU06 Poznań Główny.jpg
EP05 Bo'Bo' ZNTK Gdańsk 27 1973-1977 2 EP05-23.jpg
Vectron 170 Bo'Bo' Siemens 23 2010-2015 23 VECTRON 049-8.JPG
71E Bo'Bo' Škoda 16 1984-1992 13 (w Polsce; zachowanych 16) Lokomotywa 163-030-0.JPG
59E Co'Co Škoda 68 1963-1965 67 Bydgoszcz Błonie 182 007-5.jpg

Prototypy[edytuj]

Lokomotywa[edytuj]

Seria Układ osi Producent Liczba wyprodukowanych sztuk Lata budowy Ilość zachowanych egzemplarzy Fotografia
EP40 Bo'Bo'+Bo'Bo' ZNTK Gdańsk 1 1990 0 EP40-41, Warszawa Olszynka Grochowska, 1991.jpg
EP23 Co'Co' Pafawag 1 1973 1 EP23-001 (25088028728).jpg