Zestawienie wąskotorowych lokomotyw spalinowych prod. Diema Diepholz w Polsce: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(→‎Źródła: dodanie źródła ZT Tiste kopalni wiedzy o polskich DL6)
(Nie pokazano 19 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 17: Linia 17:
 
|-
 
|-
 
|DL6
 
|DL6
|2132
+
|2133
 
|1958
 
|1958
 
|600
 
|600
 
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
 
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
|→ b/d
+
|→ Franz Senft, Wörth/Donau
→ własność prywatna Roberta Żurawskiego z Gdańska, moc 7,5KM, masa 1150kg
 
  
(UWAGA- maszyna o nr 2132 to DIEMA DS40 rok produkcji 1958 nr silnika 1949577/80; autor tego wpisu błędnie dodał kolejną maszynę DL6. Pan Żurawski nabył Diema DL6 Grądy zakładowy nr 4 213? prawdopodobnie jest to 2133[do ustalenia]; w roku 2016 w Grądach znajdowały się 4 szt. DL6 (zakładowy nr 2,4,5,10 wszystkie z hamulcem bębnowym, chociaż mam informację, iż w Grądach eksploatowana była maszyna DL6 o nr 2334 z 1960 już z hamulcem rzutowym i zmienioną skrzynią biegów)
+
06.1974 Diema, Diepholz
 +
<br />
 +
→ 07.1974 Torfwerk Tiste, Eugen Stoph & Co. zakładowy nr 7 (ostatnio widziana w Tiste 09.1990)
 +
<br />
 +
→ ??? Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 4, silnik S-312C nr 605515, moc 30KM, masa około 1800kg
 +
<br />
 +
→ 2016 własność prywatna Roberta Żurawskiego z Gdańska
 
|-
 
|-
 
|DL6
 
|DL6
Linia 30: Linia 35:
 
|1958
 
|1958
 
|600
 
|600
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
+
|???
|→ Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 4, silnik nr 605515, moc 7,5KM, masa 1150kg
+
|Silnik F1 L712 Nr 2190787; Moc 7,5PS; Masa 1150kg
 +
 
 +
→ 08.04.1958 Friedrich Föll, Ziegelwerk, Königsbrunn bei Augsburg
 +
<br />
 +
→ 06.1974 Diema, Diepholz
 +
<br />
 +
→ 06.1974 Torfwerk Tiste, Eugen Stoph & Co. zakładowy nr 6
 +
<br />
 +
??? Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic
 
|-
 
|-
 
|DL6
 
|DL6
Linia 40: Linia 53:
 
|Silnik F1L 712 Nr 2191177; Moc 7,5PS; Masa 1150kg
 
|Silnik F1L 712 Nr 2191177; Moc 7,5PS; Masa 1150kg
  
→ 1958  Himly Holscher & Co. Nienburg (huta szkła)
+
05.05.1958  Himly Holscher & Co. Nienburg (huta szkła)
 
<br />  
 
<br />  
 
→ 1972  A. Günther Meiners Eugen Stoph & Co. Zakład Torfowy Tiste zakł. nr 27  
 
→ 1972  A. Günther Meiners Eugen Stoph & Co. Zakład Torfowy Tiste zakł. nr 27  
Linia 54: Linia 67:
 
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
 
|style="background-color:#80FF89;"|Sprawna
 
|→ Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 10, zakupiona w 1998r.
 
|→ Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 10, zakupiona w 1998r.
 +
|-
 +
|DL6
 +
|2334
 +
|1960
 +
|500
 +
|???
 +
|Moc 7,5PS; Masa 1150kg
 +
→ 03.05.1960 Josef Greppmeier, Koppenbach/Obb.
 +
<br />
 +
→ 04.1974 Diema, Diepholz przekucie na 600mm
 +
<br />
 +
→ 06.1974 Torfwerk Tiste, Eugen Stoph & Co. zakładowy nr 5
 +
<br />
 +
→ ??? Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic
 
|-
 
|-
 
|DFL10/1.6
 
|DFL10/1.6
Linia 165: Linia 192:
 
* informacje zawarte na stronach internetowych różnego autorstwa, a dotyczących szeroko rozumianej problematyki kolejowej;
 
* informacje zawarte na stronach internetowych różnego autorstwa, a dotyczących szeroko rozumianej problematyki kolejowej;
 
* własne badania i analizy.
 
* własne badania i analizy.
 +
* lista lokomotyw Zakładu Torfowego E. Stoph & Co. Tiste-Burgsittensen
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne|D]]
 
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne|D]]
 
[[Kategoria:Wąskotorowe lokomotywy spalinowe|D]]
 
[[Kategoria:Wąskotorowe lokomotywy spalinowe|D]]

Wersja z 20:52, 19 paź 2018

Typ Nr fabr. Rok prod. Prześwit [mm] Stan Historia lokomotywy /

uwagi

DL6 1964 1956 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 5
DL6 2133 1958 600 Sprawna → Franz Senft, Wörth/Donau

→ 06.1974 Diema, Diepholz
→ 07.1974 Torfwerk Tiste, Eugen Stoph & Co. zakładowy nr 7 (ostatnio widziana w Tiste 09.1990)
→ ??? Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 4, silnik S-312C nr 605515, moc 30KM, masa około 1800kg
→ 2016 własność prywatna Roberta Żurawskiego z Gdańska

DL6 2137 1958 600 ??? Silnik F1 L712 Nr 2190787; Moc 7,5PS; Masa 1150kg

→ 08.04.1958 Friedrich Föll, Ziegelwerk, Königsbrunn bei Augsburg
→ 06.1974 Diema, Diepholz
→ 06.1974 Torfwerk Tiste, Eugen Stoph & Co. zakładowy nr 6
→ ??? Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic

DL6 2143 1958 600 Remont Silnik F1L 712 Nr 2191177; Moc 7,5PS; Masa 1150kg

→ 05.05.1958 Himly Holscher & Co. Nienburg (huta szkła)
→ 1972 A. Günther Meiners Eugen Stoph & Co. Zakład Torfowy Tiste zakł. nr 27
→ 1990? Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 2 (silnik S-312C nr 621556)
→ 2016 własność prywatna (silnik F1L 712 nr 2839778)

DL6 2081 1957 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 10, zakupiona w 1998r.
DL6 2334 1960 500 ??? Moc 7,5PS; Masa 1150kg

→ 03.05.1960 Josef Greppmeier, Koppenbach/Obb.
→ 04.1974 Diema, Diepholz przekucie na 600mm
→ 06.1974 Torfwerk Tiste, Eugen Stoph & Co. zakładowy nr 5
→ ??? Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic

DFL10/1.6 4714 1984 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Parsęcko k. Szczecinka, odkupiona w 2002 z ZT "NordaLas" Parsęcko do ZT Samlino, teraz z powrotem w Parsęcku, silnik nr 6317137, moc 16,9kW, masa 2000kg
DFL10/1.6 4715 1984 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, silnik nr 6876621, moc 16,9kW, masa 2000kg
DFL10/1.6 4716 1984 600 Odstawiona → Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa, odkupiona w 2002r. z ZT "NordaLas" Parsęcko do ZT Samlino, silnik nr 6876620, moc 16,9kW, masa 2000kg
DS11/3 3931 1976 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 7, zakupiona w 1998r., silnik nr 5358127, moc 18KM, masa 2200kg
DS12 1704 1954 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 6, zakupiona w 1998r., silnik nr 1736125, moc 15KM
DS14 1627 1953 600 Eksponat → ???

→ ustawiona w rejonie stacji kolejowej w Krzyżu Wielkopolskim (fot. z dnia 28.11.2010 r.)

DS14 1932 1956 600 Odstawiona → Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa, zakupiona w 1998r., silnik nr 1781970, moc 14KM, masa 2450kg
DS14 1946 1956 600 ??? → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, na warsztacie, kompletnie rozebrana, numer fabryczny najprawdopodobniej błędny
DS14 1990 1956 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 1, silnik nr 2099155, moc 14KM, masa 2800kg
DS14 2004 1956 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa, zakupiona w 1998r., silnik nr 209978?, moc 14KM, masa 2800kg
DS14 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa
DS20 2631 1963 600 Odstawiona → Zakład Torfowy "Bioprodukty" - Samlino k. Golczewa, silnik nr 3467395/96, noc 22KM, masa 2500kg
DS20 2783 1965 600 Sprawna → Zakład Torfowy "Lasland" - Grądy k. Gryfic, zakł. nr 8, zakupiona w 1998r.
DS22 1691 1954 700 Eksponat → ???

→ ustawiona w rejonie stacji kolejowej w Krzyżu Wielkopolskim, kolor pomarańczowy (fot. z dnia 28.11.2010 r.)

→ koniec 2011 r. - Milicz, rejon dawnego p.o. Milicz Zamek, ustawiona wraz z wagonem do przewozu torfu, kolor pomarańczowy, obecnie żółty

Źródła

  • informacje pochodzące ze zbiorów p. Marka Malczewskiego zawarte w artykule „Kolejki kopalni torfu w Polsce” w czasopiśmie „Świat Kolei” nr 3/1999;
  • informacje zawarte w artykule „Kolej torfowa w Grądach” w czasopiśmie „Stalowe Szlaki” nr 7-8/1997;
  • informacje zawarte w artykule p. Tomka Jankowskiego w czasopiśmie "Stalowe Szlaki" nr 3/2013;
  • informacje zawarte na stronach internetowych różnego autorstwa, a dotyczących szeroko rozumianej problematyki kolejowej;
  • własne badania i analizy.
  • lista lokomotyw Zakładu Torfowego E. Stoph & Co. Tiste-Burgsittensen