A20D-P: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(+ kategoria)
m (dostosowanie infoboxu)
Linia 5: Linia 5:
 
  |przewoźnik                        = [[PKP]]
 
  |przewoźnik                        = [[PKP]]
 
  |oznaczenie_przewoźnika            = Mbxd2+Bxhpi+Bxhpi
 
  |oznaczenie_przewoźnika            = Mbxd2+Bxhpi+Bxhpi
  |producent                          = [[FAUR]]
+
  |producent                          = [[FAUR]], Rumunia
 
  |lata_budowy                        = 1983-1988
 
  |lata_budowy                        = 1983-1988
 
  |układ_osi                          = B'2'+2'2'+2'2'
 
  |układ_osi                          = B'2'+2'2'+2'2'
Linia 14: Linia 14:
 
  |wysokość                          = 3300 mm
 
  |wysokość                          = 3300 mm
 
  |rozstaw_osi_skrajnych              =
 
  |rozstaw_osi_skrajnych              =
 +
|rozstaw_czopów_skrętu              =
 +
|rozstaw_osi_wózka                  =
 
  |średnica_kół                      = 750 mm
 
  |średnica_kół                      = 750 mm
 
  |rozstaw_szyn                      = 750mm, 785mm*, 1000mm
 
  |rozstaw_szyn                      = 750mm, 785mm*, 1000mm
 
  |zapas_paliwa                      =
 
  |zapas_paliwa                      =
 
  |typ_silnika                        = D2516HMU
 
  |typ_silnika                        = D2516HMU
 +
|producent_silnika                  = RABA, Węgry
 
  |moc_silnika                        = 141 kW
 
  |moc_silnika                        = 141 kW
 
  |rodzaj_przekładni                  = hydrokinetyczna
 
  |rodzaj_przekładni                  = hydrokinetyczna
 +
|typ_przekładni                    = 16HRS
 
  |prędkość_konstrukcyjna            = 60 lub 40 km/h**
 
  |prędkość_konstrukcyjna            = 60 lub 40 km/h**
 
  |nacisk_osi                        =  
 
  |nacisk_osi                        =  
Linia 32: Linia 36:
  
 
== A20D-P ==
 
== A20D-P ==
Spalinowe zespoły trakcyjne A20D-P wyprodukowano tylko dla potrzeb PKP w liczbie 32 egzemplarzy. Poszczególne wagony nie są ze sobą trwale połączone, jak to bywa w przypadku normalnotorowych zespołów trakcyjnych – łączenie typowym dla polskich kolei wąskotorowych sprzęgiem orczykowym. PKP nadały każdemu wagonowi osobne oznaczenia traktując każdy jako oddzielną jednostkę taboru - wagony motorowe noszą oznaczenie Mbxd2, a wagony doczepne Bxhpi. PKP zamówiły także 38 sztuk dodatkowych wagonów doczepnych<ref name=autonazwa1>[http://kolejrogowska.pl/?page_id=353 Opis wagonów A20D-P na stronie Kolei Rogowskiej]</ref>, które miały być używane jak normalne wagony w składach pociągów prowadzonych lokomotywami - 13 sztuk na tor 750 mm, 16 sztuk na tor 1000 mm oraz 9 sztuk na tor 785 mm (na tor 785mm nie został wyprodukowany żaden wagon motorowy tej serii).
+
Spalinowe zespoły trakcyjne A20D-P wyprodukowano tylko dla potrzeb PKP w liczbie 32 egzemplarzy. Poszczególne wagony nie są ze sobą trwale połączone, jak to bywa w przypadku normalnotorowych zespołów trakcyjnych – łączenie typowym dla polskich kolei wąskotorowych sprzęgiem orczykowym. PKP nadały każdemu wagonowi osobne oznaczenia traktując każdy jako oddzielną jednostkę taboru - wagony motorowe noszą oznaczenie Mbxd2, a wagony doczepne [[Bxhpi]]. PKP zamówiły także 38 sztuk dodatkowych wagonów doczepnych<ref name=autonazwa1>[http://kolejrogowska.pl/?page_id=353 Opis wagonów A20D-P na stronie Kolei Rogowskiej]</ref>, które miały być używane jak normalne wagony w składach pociągów prowadzonych lokomotywami - 13 sztuk na tor 750 mm, 16 sztuk na tor 1000 mm oraz 9 sztuk na tor 785 mm (na tor 785mm nie został wyprodukowany żaden wagon motorowy tej serii).
 
W związku z tym iż wagony nie są ze sobą trwale połączone istnieje możliwość dowolnego konfigurowania składów - można na przykład do wagonu motorowego doczepić innego typu wagony pasażerskie lub towarowe, a wagony doczepne włączyć w skład tradycyjnych pociągów.
 
W związku z tym iż wagony nie są ze sobą trwale połączone istnieje możliwość dowolnego konfigurowania składów - można na przykład do wagonu motorowego doczepić innego typu wagony pasażerskie lub towarowe, a wagony doczepne włączyć w skład tradycyjnych pociągów.
  
Linia 39: Linia 43:
  
 
== Zobacz też ==
 
== Zobacz też ==
 +
* [[1Mw]]
 
* [[L45H]]
 
* [[L45H]]
 
* [[L30H]]
 
* [[L30H]]

Wersja z 16:16, 2 lip 2011

A20D-P
MBxd2-212 Jantar1.jpg
Mbxd2+Bxhpi w Jantarze
Przewoźnik PKP
Oznaczenie przewoźnika Mbxd2+Bxhpi+Bxhpi
Producent FAUR, Rumunia
Lata budowy 1983-1988
Układ osi B'2'+2'2'+2'2'
Układ członów sr + d + d
Masa służbowa 62,4 t
Długość ze zderzakami 47760 mm
Szerokość 2400 mm
Wysokość 3300 mm


Średnica kół 750 mm
Rozstaw szyn 750mm, 785mm*, 1000mm
Typ silnika spalinowego D2516HMU
Producent silnika RABA, Węgry
Moc silnika 141 kW
Rodzaj przekładni hydrokinetyczna
Typ przekładni 16HRS
Prędkość konstrukcyjna 60 lub 40 km/h**
System hamulca Powietrzny
System ogrzewania Piec węglowy CO, układ grawitacyjny, w każdym wagonie osobno
Liczba miejsc siedzących 129


* - tylko wagony doczepne,

** - 60 km/h dla toru 1000 mm, 40 km/h dla toru 750 mm

A20D-P – Według założeń konstrukcyjnych jest to wąskotorowy spalinowy zespół trakcyjny, w skład którego wchodzi jeden wagon motorowy z dwiema kabinami sterowniczymi na każdym z końców oraz dwa wagony doczepne produkowany w zakładach FAUR w Bukareszcie w latach 1983-1988.

A20D-P

Spalinowe zespoły trakcyjne A20D-P wyprodukowano tylko dla potrzeb PKP w liczbie 32 egzemplarzy. Poszczególne wagony nie są ze sobą trwale połączone, jak to bywa w przypadku normalnotorowych zespołów trakcyjnych – łączenie typowym dla polskich kolei wąskotorowych sprzęgiem orczykowym. PKP nadały każdemu wagonowi osobne oznaczenia traktując każdy jako oddzielną jednostkę taboru - wagony motorowe noszą oznaczenie Mbxd2, a wagony doczepne Bxhpi. PKP zamówiły także 38 sztuk dodatkowych wagonów doczepnych[1], które miały być używane jak normalne wagony w składach pociągów prowadzonych lokomotywami - 13 sztuk na tor 750 mm, 16 sztuk na tor 1000 mm oraz 9 sztuk na tor 785 mm (na tor 785mm nie został wyprodukowany żaden wagon motorowy tej serii). W związku z tym iż wagony nie są ze sobą trwale połączone istnieje możliwość dowolnego konfigurowania składów - można na przykład do wagonu motorowego doczepić innego typu wagony pasażerskie lub towarowe, a wagony doczepne włączyć w skład tradycyjnych pociągów.

Przypisy

Zobacz też

Linki zewnętrzne



Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą A20D-P. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.