Archiwum:Plany schematyczne stacji Tarnowskie Góry Wąsk.: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(kategoryzacja, słowa kluczowe)
(Dodanie opisu)
Linia 11: Linia 11:
  
 
== 1946 ==
 
== 1946 ==
[[Plik:Tarnowskie Góry Wąsk. 1946.jpg|center|700px]]
+
[[Plik:Tarnowskie Góry Wąsk. 1946.jpg|right|800px]]
 +
 
 +
==== Położenie ====
 +
 
 +
* km 31,409 prawdopodobnie omyłkowy, poprawiony odręcznie na km 21,409 linii Maciejkowice - Miasteczko Śląskie Wąsk. (przez Brzeziny Śląskie Wąsk. i Piekary Śląskie Wąsk., pozostałość po międzywojennym podziale sieci GKW)
 +
 
 +
==== Tory główne ====
 +
 
 +
* główny zasadniczy bez numeru
 +
 
 +
==== Tory boczne ====
 +
 
 +
* nr 2 i 3 - odstawcze
 +
 
 +
==== Bocznice stacyjne ====
 +
 
 +
* skład węgla Spółdzielni Spożywców zatarasowany zaporą kłodową
 +
* skład węgla Centrali Zbyt Produktów Przemysłu Węglowego
 +
* bocznica Karłuszowiec
 +
* przeładownia z toru normalnego (tor nr 5)
 +
* ładownia publiczna (tory nr 1 i 4)
 +
 
 +
==== Urządzenia ZRK ====
 +
 
 +
* 8 zwrotnic nastawianych ręcznie
 +
* 3 wykolejnice nastawiane ręcznie
 +
* brak sygnalizatorów
 +
 
 +
==== Przejazdy i przejścia ====
 +
 
 +
* przejazd kat. A przez ulicę Bytomską obsługiwany przez dyżurnego ruchu
 +
 
 +
==== Budynki ====
 +
 
 +
* budynek stacyjny w km 21,409 (miejsce pracy dyżurnego ruchu)
 +
* magazyn między torami nr 2 i 5
  
 
== 1972 ==
 
== 1972 ==
[[Plik:Tarngorywask1972-1.jpg|center|700px]]
+
 
 +
[[Plik:Tarngorywask1972-1.jpg|right|800px]]
 +
 
 +
==== Położenie ====
 +
 
 +
* km 11,101 linii Bytom Karb Wąsk. - Huta Miasteczko
 +
 
 +
==== Tory główne ====
 +
 
 +
* nr 1 i będący jego przedłużeniem tor nr 1a
 +
 
 +
==== Tory boczne ====
 +
 
 +
* nr 2 - stacyjny boczny
 +
* nr 8 i 10 - odstawcze
 +
 
 +
==== Bocznice stacyjne ====
 +
 
 +
* plac składowy węgla OPHO, czyli Okręgowego Przedsiębiorstwa Handlu Opałem (tor nr 4)
 +
* przeładownia z toru normalnego (tory nr 2 i 12)
 +
* ładownia publiczna (tory nr 6a i 8a)
 +
 
 +
==== Urządzenia ZRK ====
 +
 
 +
* 10 zwrotnic nastawianych ręcznie
 +
* 4 wykolejnice nastawiane ręcznie
 +
* brak sygnalizatorów
 +
 
 +
==== Przejazdy i przejścia ====
 +
 
 +
* przejazd kat. A w km 11,131 obsługiwany przez dyżurnego ruchu
 +
 
 +
==== Budynki ====
 +
 
 +
* budynek stacyjny w km 11,101 (miejsce pracy dyżurnego ruchu)
 +
* schronisko działki między torami nr 10 i 12
 +
* dawny magazyn między torami nr 10 i 12
 +
 
 +
==== Pozostałe budowle ====
 +
 
 +
* wiadukt w km 11,418 (pod normalnotorowym szlakiem Nakło Śląskie - Tarnowskie Góry TGA)
 +
* przesuwnica bramowa do przeładunku na przedłużeniu toru nr 2
  
 
[[Kategoria:Górnośląskie Koleje Wąskotorowe]]
 
[[Kategoria:Górnośląskie Koleje Wąskotorowe]]
 
[[Kategoria:Stacje i inne posterunki - plany, regulaminy]]
 
[[Kategoria:Stacje i inne posterunki - plany, regulaminy]]

Wersja z 19:30, 7 sty 2018

Plany schematyczne stacji Tarnowskie Góry Wąsk.
Tytuł teczki Plany schematyczne stacji Tarnowskie Góry z lat 1946 i 1972
Data początkowa 1946
Data końcowa 1972
Sygnatura teczki AT-00058
Słowa kluczowe plan stacji, Tarnowskie Góry, Górnośląskie Koleje Wąskotorowe

Plany schematyczne stacji Tarnowskie Góry Wąskotorowe z lat 1946 i 1972.
Prezentowane niżej dokumenty zostały zeskanowane i udostępnione przez Mariusza Senderowskiego (Sekcja Dokumentacji Historycznej Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych).


1946

Tarnowskie Góry Wąsk. 1946.jpg

Położenie

  • km 31,409 prawdopodobnie omyłkowy, poprawiony odręcznie na km 21,409 linii Maciejkowice - Miasteczko Śląskie Wąsk. (przez Brzeziny Śląskie Wąsk. i Piekary Śląskie Wąsk., pozostałość po międzywojennym podziale sieci GKW)

Tory główne

  • główny zasadniczy bez numeru

Tory boczne

  • nr 2 i 3 - odstawcze

Bocznice stacyjne

  • skład węgla Spółdzielni Spożywców zatarasowany zaporą kłodową
  • skład węgla Centrali Zbyt Produktów Przemysłu Węglowego
  • bocznica Karłuszowiec
  • przeładownia z toru normalnego (tor nr 5)
  • ładownia publiczna (tory nr 1 i 4)

Urządzenia ZRK

  • 8 zwrotnic nastawianych ręcznie
  • 3 wykolejnice nastawiane ręcznie
  • brak sygnalizatorów

Przejazdy i przejścia

  • przejazd kat. A przez ulicę Bytomską obsługiwany przez dyżurnego ruchu

Budynki

  • budynek stacyjny w km 21,409 (miejsce pracy dyżurnego ruchu)
  • magazyn między torami nr 2 i 5

1972

Tarngorywask1972-1.jpg

Położenie

  • km 11,101 linii Bytom Karb Wąsk. - Huta Miasteczko

Tory główne

  • nr 1 i będący jego przedłużeniem tor nr 1a

Tory boczne

  • nr 2 - stacyjny boczny
  • nr 8 i 10 - odstawcze

Bocznice stacyjne

  • plac składowy węgla OPHO, czyli Okręgowego Przedsiębiorstwa Handlu Opałem (tor nr 4)
  • przeładownia z toru normalnego (tory nr 2 i 12)
  • ładownia publiczna (tory nr 6a i 8a)

Urządzenia ZRK

  • 10 zwrotnic nastawianych ręcznie
  • 4 wykolejnice nastawiane ręcznie
  • brak sygnalizatorów

Przejazdy i przejścia

  • przejazd kat. A w km 11,131 obsługiwany przez dyżurnego ruchu

Budynki

  • budynek stacyjny w km 11,101 (miejsce pracy dyżurnego ruchu)
  • schronisko działki między torami nr 10 i 12
  • dawny magazyn między torami nr 10 i 12

Pozostałe budowle

  • wiadukt w km 11,418 (pod normalnotorowym szlakiem Nakło Śląskie - Tarnowskie Góry TGA)
  • przesuwnica bramowa do przeładunku na przedłużeniu toru nr 2