Archiwum:Służbowy Rozkład Jazdy Górnośląskich Kolei Wąskotorowych (1975): Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (dr tech)
m (drobne techniczne)
Linia 55: Linia 55:
  
 
<gallery>
 
<gallery>
Plik:1975_VII-41_000-000_okladka.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-000.jpg
Plik:1975_VII-41_000-001_zmiany_skroty.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-001.jpg
Plik:1975_VII-41_002-003_skroty_rodzaje.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-002.jpg
Plik:1975_VII-41_004-005_rodzaje_symbole.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-004.jpg
Plik:1975_VII-41_006-007_popych_pas-postanowienia.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-006.jpg
Plik:1975_VII-41_022-023_tow-obciazenia.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-022.jpg
Plik:1975_VII-41_024-025_tow-obciazenia-postanowienia.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-024.jpg
 
</gallery>
 
</gallery>
  
Linia 67: Linia 67:
  
 
<gallery>
 
<gallery>
Plik:1975_VII-41_008-009_pas.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-008.jpg
Plik:1975_VII-41_010-011_pas.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-010.jpg
Plik:1975_VII-41_012-013_pas.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-012.jpg
Plik:1975_VII-41_014-015_pas.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-014.jpg
Plik:1975_VII-41_016-017_pas.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-016.jpg
Plik:1975_VII-41_018-019_pas.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-018.jpg
Plik:1975_VII-41_020-021_pas.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-020.jpg
 
</gallery>
 
</gallery>
  
Linia 79: Linia 79:
  
 
<gallery>
 
<gallery>
Plik:1975_VII-41_026-027_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-026.jpg
Plik:1975_VII-41_028-029_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-028.jpg
Plik:1975_VII-41_030-031_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-030.jpg
Plik:1975_VII-41_032-033_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-032.jpg
Plik:1975_VII-41_034-035_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-034.jpg
Plik:1975_VII-41_036-037_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-036.jpg
Plik:1975_VII-41_038-039_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-038.jpg
Plik:1975_VII-41_040-041_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-040.jpg
Plik:1975_VII-41_042-043_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-042.jpg
Plik:1975_VII-41_044-045_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-044.jpg
Plik:1975_VII-41_046-047_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-046.jpg
Plik:1975_VII-41_048-049_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-048.jpg
Plik:1975_VII-41_050-051_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-050.jpg
Plik:1975_VII-41_052-053_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-052.jpg
Plik:1975_VII-41_054-055_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-054.jpg
Plik:1975_VII-41_056-057_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-056.jpg
Plik:1975_VII-41_058-059_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-058.jpg
Plik:1975_VII-41_060-061_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-060.jpg
Plik:1975_VII-41_062-063_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-062.jpg
Plik:1975_VII-41_064-065_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-064.jpg
Plik:1975_VII-41_066-067_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-066.jpg
Plik:1975_VII-41_068-069_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-068.jpg
Plik:1975_VII-41_070-071_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-070.jpg
Plik:1975_VII-41_072-073_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-072.jpg
Plik:1975_VII-41_074-075_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-074.jpg
Plik:1975_VII-41_076-077_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-076.jpg
Plik:1975_VII-41_078-079_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-078.jpg
Plik:1975_VII-41_080-081_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-080.jpg
Plik:1975_VII-41_082-083_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-082.jpg
Plik:1975_VII-41_084-085_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-084.jpg
Plik:1975_VII-41_086-087_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-086.jpg
Plik:1975_VII-41_088-089_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-088.jpg
Plik:1975_VII-41_090-091_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-090.jpg
Plik:1975_VII-41_092-093_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-092.jpg
Plik:1975_VII-41_094-095_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-094.jpg
Plik:1975_VII-41_096-097_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-096.jpg
Plik:1975_VII-41_098-099_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-098.jpg
Plik:1975_VII-41_100-101_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-100.jpg
Plik:1975_VII-41_102-103_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-102.jpg
Plik:1975_VII-41_104-105_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-104.jpg
Plik:1975_VII-41_106-107_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-106.jpg
Plik:1975_VII-41_108-109_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-108.jpg
Plik:1975_VII-41_110-111_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-110.jpg
Plik:1975_VII-41_112-113_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-112.jpg
Plik:1975_VII-41_114-115_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-114.jpg
Plik:1975_VII-41_116-117_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-116.jpg
Plik:1975_VII-41_118-119_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-118.jpg
Plik:1975_VII-41_120-121_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-120.jpg
Plik:1975_VII-41_122-123_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-122.jpg
Plik:1975_VII-41_124-125_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-124.jpg
Plik:1975_VII-41_126-127_tow.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-126.jpg
 
</gallery>
 
</gallery>
  
Linia 135: Linia 135:
  
 
<gallery>
 
<gallery>
Plik:1975_VII-41_128-129_spis.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-128.jpg
Plik:1975_VII-41_130-131_spis.jpg
+
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-130.jpg
 
</gallery>
 
</gallery>
  
 
[[Kategoria:Archiwum - rozkłady jazdy i wykazy ostrzeżeń stałych]]
 
[[Kategoria:Archiwum - rozkłady jazdy i wykazy ostrzeżeń stałych]]
 
[[Kategoria:Górnośląskie Koleje Wąskotorowe]]
 
[[Kategoria:Górnośląskie Koleje Wąskotorowe]]

Wersja z 13:52, 20 sty 2017

Służbowy Rozkład Jazdy Pociągów Pasażerskich i Towarowych Zeszyt IV-41 dla linii Górnośląskich Kolei Dojazdowych ważny od 1 czerwca 1975 r. wydany nakładem Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych w Katowicach. Druk: Drukarnia Kolejowa w Poznaniu. Nakład: 350 egzemplarzy.

Wprowadzenie

Niestety omawiany zeszyt został przygotowany dość niechlujnie - jest w nim sporo błędów, choć sporą część z nich da się rozpoznać i z dużym prawdopodobieństwem skorygować bez dodatkowych źródeł. Mimo tych błędów, mamy ciekawy obraz jak w 1975 roku wyglądał ruch na GKW.

Numeracja pociągów rządziła się poniższymi zasadami:

Numery Opis poszczególnych cyfr
4-cyfrowe
  • 1 cyfra oznaczała rejon uruchamiający pociąg
  • 2 na terenie którego kończy bieg; stosowano również 0 (w rejonie Maciejkowice) i 7 (w rejonie Bytom Karb Wąsk.) dla pociągów wewnątrz rejonu; pozostałe
  • 3 i 4 cyfra to numer kolejny w zakresie 11..16 (ruch pasażerski) i 60..99 (ruch towarowy)
3-cyfrowe
  • 1 cyfra oznaczała rejon na terenie którego kursuje pociąg (tylko pociągi wewnątrz rejonu); stosowano również 7 i 9 dla pociągów wewnątrz rejonu Maciejkowice;
  • 2 i 3. cyfra to numer kolejny w zakresie 11..32 (ruch pasażerski) i 60..99 (ruch towarowy)
2-cyfrowe
  • 1 i 2 cyfra to numer kolejny pociągu wewnątrz rejonu w zakresie 70..99 (ruch towarowy), stosowane tylko w rejonie nr 5

Załączone skany oryginału z własnej kolekcji wykonał Mariusz Herchold.

Ruch pasażerski

Między Gliwicami Trynkiem i Rudami uruchamiano 6 par pociągów w dni robocze oraz 4 pary w dni wolne. Poza tym rozkład jazdy przewidywał 1 parę na osobne zarządzenie i 1 parę w okresie od 15 VI do 30 X 1975.

Wakacje 1975 były tym okresem, kiedy między przystankiem Bytom Wąsk. i Miasteczkiem Śl. Wąsk. uruchomiono przewozy turystyczne. W zeszycie przewidziano strony na rozkład jazdy, jednak prawdopodobnie do momentu oddania do druku nie podjęto decyzji o uruchamianiu tych pociągów, stąd brak samego rozkładu jazdy. Z "Kolei Wąskotorowych na Górnym Śląsku" K. Soidy wiadomo, że pociągi odjeżdżały z Bytomia Wąsk. o 07:50, 10:55 i 16:50.

Ruch towarowy

Do uruchamiania na sieci GKW przewidziane były 374 pociągi w dobie. Ruch rozkładał się na 5 rejonów następująco:

Numer rejonu Stacja rejonowa Wybrane stacje w rejonie Uruchomienie
1 Maciejkowice Bytków, Katowice Szopienice Wąsk., Paulina 145 pociągów
2 Bytom Karb Wąsk. Chorzów Przeładownia, Miechowice, Posterunek Witczak 90 pociągów
3 Repty Huta Miasteczko, Piekary Śląskie Wąsk., Sucha Góra 39 pociągów
4 Poręba Wąsk. Huta Zygmunt, Maciejów Śląski, Ruda Wschodnia Wąsk. 44 pociągi
5 Rudy Gliwice Wąsk., Markowice Raciborskie Wąsk. 56 pociągów

To oczywiście nie znaczy, że wszystkie przewidziane zeszytem pociągi były w dobie uruchamiane i że żaden inny uruchamiany nie był. Po pierwsze, choć nie ma tego w uwagach, część tras wzajemnie się wykluczała (wyjeżdżały ze stacji o tej samej godzinie i np. jechały na różne bocznice), stąd w ramach planowania dyspozytorskiego i na podstawie zapotrzebowania podejmowano decyzję który pociąg danego dnia pojedzie. Po drugie, wspomniane zapotrzebowanie na przewozy dawało podstawę do podejmowania decyzji w ramach planowania dyspozytorskiego czy dany pociąg danego dnia w ogóle pojedzie. I wreszcie po trzecie, możliwe było uruchamianie pociągów nie objętych rocznym rozkładem jazdy na oddzielne zarządzenie a nawet na podstawie trasy opracowanej w ramach planowania dyspozytorskiego. Poza tym warto pamiętać o tym, że godziny odjazdów i przyjazdów nie były tak sztywno przestrzegane jak w ruchu pasażerskim.

Strona tytułowa i objaśnienia

Rozkład jazdy pociągów pasażerskich

Rozkład jazdy pociągów towarowych

Skorowidz numerów pociągów