https://enkol.pl/index.php?title=Archiwum:S%C5%82u%C5%BCbowy_rozk%C5%82ad_jazdy_Opalenickiej_Kolei_Dojazdowej_(1986)&feed=atom&action=historyArchiwum:Służbowy rozkład jazdy Opalenickiej Kolei Dojazdowej (1986) - Historia wersji2024-03-29T11:03:45ZHistoria wersji tej strony wikiMediaWiki 1.35.5https://enkol.pl/index.php?title=Archiwum:S%C5%82u%C5%BCbowy_rozk%C5%82ad_jazdy_Opalenickiej_Kolei_Dojazdowej_(1986)&diff=29304&oldid=prevMariusz Herchold: /* Tablice */ Dodanie wybranych miejsc zagrożonych pożarem2018-03-24T14:41:58Z<p><span dir="auto"><span class="autocomment">Tablice: </span> Dodanie wybranych miejsc zagrożonych pożarem</span></p>
<table class="diff diff-contentalign-left diff-editfont-monospace" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 14:41, 24 mar 2018</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l28" >Linia 28:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 28:</td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* wykaz miejsc zagrożonych podczas ulewy,</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* wykaz miejsc zagrożonych podczas ulewy,</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* wykaz miejsc i odcinków z ograniczoną skrajnią,</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* wykaz miejsc i odcinków z ograniczoną skrajnią,</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* wykaz odcinków i punktów niebezpiecznych ze względu na pożar,</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* wykaz odcinków i punktów niebezpiecznych ze względu na pożar<ins class="diffchange diffchange-inline">, a wśród nich m.in. lasek iglasty i liściasty, szopka drewniana 16 m od toru oraz stodoła kryta słomą 25 m od toru</ins>,</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* wykaz posterunków ruchu na których jest zabronione lub ograniczone przetaczanie wagonów odrzutem,</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* wykaz posterunków ruchu na których jest zabronione lub ograniczone przetaczanie wagonów odrzutem,</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* wykaz stacji wyznaczonych do wydawania rozkazów szczególnych drużynom pociągowym,</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* wykaz stacji wyznaczonych do wydawania rozkazów szczególnych drużynom pociągowym,</div></td></tr>
</table>Mariusz Hercholdhttps://enkol.pl/index.php?title=Archiwum:S%C5%82u%C5%BCbowy_rozk%C5%82ad_jazdy_Opalenickiej_Kolei_Dojazdowej_(1986)&diff=29303&oldid=prevMariusz Herchold: Utworzono nową stronę "{{Teczka w archiwum |Tytuł teczki=Służbowy rozkład jazdy Opalenickiej Kolei Dojazdowej ważny od 1 czerwca 1986 |Data początkowa=1986 |Data końcowa=1987 |Sygnatura..."2018-03-24T11:37:45Z<p>Utworzono nową stronę "{{Teczka w archiwum |Tytuł teczki=Służbowy rozkład jazdy Opalenickiej Kolei Dojazdowej ważny od 1 czerwca 1986 |Data początkowa=1986 |Data końcowa=1987 |Sygnatura..."</p>
<p><b>Nowa strona</b></p><div>{{Teczka w archiwum<br />
|Tytuł teczki=Służbowy rozkład jazdy Opalenickiej Kolei Dojazdowej ważny od 1 czerwca 1986<br />
|Data początkowa=1986<br />
|Data końcowa=1987<br />
|Sygnatura teczki=AT-00068<br />
|Słowa kluczowe=Opalenicka Kolej Dojazdowa, rozkład jazdy, służbowy rozkład jazdy<br />
}}<br />
<br />
== Wprowadzenie ==<br />
<br />
[[Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-00.jpg|thumb|right|200px|okładka]]<br />
<br />
'''Służbowy rozkład jazdy pociągów pasażerskich i towarowych zeszyt VII-W-6 dla linii Opalenica Wąsk. - Lwówek Wąsk. i N. Tomyśl Wąsk. - Duszniki Wkp. ważny od 1986 r. czerwca 01''' wydany został nakładem Zachodniej DOKP w Poznaniu. Drukiem zajęła się Drukarnia Kolejowa w Poznaniu, a nakład wyniósł 55 egzemplarzy. Poza rozkładem jazdy pociągów pasażerskich i towarowych, zeszyt zawiera również inne informacje istotne z punktu prowadzenia ruchu.<br />
<br />
Na podstawie rozkładu jazdy przygotowany został wykres ruchu, na którym zaznaczono przejścia taboru trakcyjnego.<br />
<br />
[[Plik:Opalenica-1986-wykresy.png|1000px]]<br />
<br />
Opis, materiały dodatkowe oraz załączone skany oryginału z własnej kolekcji przygotował [[Użytkownik:Mariusz Herchold|Mariusz Herchold]].<br />
<br />
== Tablice ==<br />
<br />
Na stronach od 1 do 17 zebrano tablice zawierające:<br />
* skorowidz zmian i uzupełnień, którego w prezentowanym egzemplarzu nie uzupełniono,<br />
* spis treści,<br />
* objaśnienia znaków i skrótów,<br />
* wykaz ostrzeżeń stałych,<br />
* wykaz miejsc zagrożonych podczas ulewy,<br />
* wykaz miejsc i odcinków z ograniczoną skrajnią,<br />
* wykaz odcinków i punktów niebezpiecznych ze względu na pożar,<br />
* wykaz posterunków ruchu na których jest zabronione lub ograniczone przetaczanie wagonów odrzutem,<br />
* wykaz stacji wyznaczonych do wydawania rozkazów szczególnych drużynom pociągowym,<br />
* wykaz posterunków odstępowych i końcowych (pt),<br />
* wykaz dozwolonych ilości par wagonów załadowanych wspólnym ładunkiem,<br />
* wykaz dozwolonych szybkości pociągów z pługami odśnieżnymi,<br />
* wykaz dopuszczalnej liczby osi w pociągach towarowych,<br />
* plan przewozu poczty,<br />
* wykaz pochyleń (spadków) miarodajnych w ‰ do obliczania ciężaru hamującego,<br />
* wykaz procentowych norm do obliczania ciężaru hamującego w pociągu,<br />
* wykaz odległości między posterunkami,<br />
* tablice do obliczania osio-kilometrów,<br />
* tablice przepisowego obciążenia lokomotyw w tonach,<br />
* postanowienia o zachowaniu połączeń pasażerskich (skomunikowaniach),<br />
* wykaz czasów oczekiwania pociągów pasażerskich (skomunikowań).<br />
<br />
Z danych ujętych w tablicach można się dowiedzieć, że na Opalenickiej Kolei Dojazdowej znajdowały się 2 czynne posterunki ruchu: stacja Opalenica Wąsk. (czynna w godzinach 5.20-22.30) i stacja Trzcianka Zachodnia (czynna w godzinach 4.20-22.30). Ponadto, istniały 3 posterunki końcowe (stacje handlowe): Nowy Tomyśl Wąsk., Lwówek Wąsk. i Duszniki Wielkopolskie. Nie były one obsadzone przez dyżurnego ruchu, a ruch prowadzono w taki sposób, że po przyjeździe pociągu jego kierownik zgłaszał telefonicznie wjazd dyżurnemu ruchu stacji Trzcianka Zachodnia, dzięki czemu szlak był uważany za wolny i można było wyprawić inny pociąg. Przed każdym wyjazdem z takiego posterunku końcowego kierownik pociągu również porozumiewał się telefonicznie z dyżurnym ruchu stacji Trzcianka Zachodnia i dopiero po uzyskaniu wolnej drogi pociąg mógł wyjechać.<br />
<br />
W okolicach ładowni Glinno, a dokładnie w km 2,920 istniało skrzyżowanie z torem przemysłowym osłonięte wskaźnikami WW1, przed którymi pociąg zatrzymywany w celu sprawdzenia możliwości bezpiecznego przejazdu przez skrzyżowanie.<br />
<br />
Załączony wykaz skomunikowań pokazuje, że pociągi Opalenickiej Kolei Dojazdowej skomunikowane były z pociągami normalnotorowymi zatrzymującymi się na stacjach Opalenica i Nowy Tomyśl.<br />
<br />
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900><br />
Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-01.jpg<br />
Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-02.jpg<br />
Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-03.jpg<br />
Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-04.jpg<br />
Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-05.jpg<br />
Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-06.jpg<br />
Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-07.jpg<br />
Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-08.jpg<br />
Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-09.jpg<br />
</hovergallery><br />
<br />
== Ruch pociągów ==<br />
<br />
Wszystkie przewidziane rozkładem jazdy pociągi dostępne dla podróżnych były pociągami towarowo-osobowymi, a oprócz nich w rozkładzie jazdy znalazły się dodatkowe pociągi towarowe. W przypadku części pociągów przewidziano możliwość włączania transporterów z wagonami normalnotorowymi.<br />
<br />
Pociągom towarowo-osobowym przydzielono numery z zakresu od 7640 do 7669, a dodatkowym towarowym z zakresu od 7670 do 7699.<br />
<br />
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900><br />
Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-10.jpg<br />
Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-11.jpg<br />
Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-12.jpg<br />
Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-13.jpg<br />
Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-14.jpg<br />
Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-15.jpg<br />
Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-17.jpg<br />
</hovergallery><br />
<br />
== Praca taboru ==<br />
<br />
Na co dzień ruch prowadzony był z wykorzystaniem 2 parowozów [[Px48]]. Trzeci z nich zatrudniany był jeśli istniała potrzeba uruchomienia wybranych dodatkowych pociągów towarowych.<br />
<br />
Rozkład jazdy wymagał uruchamiania 2 składów pasażerskich. Pierwszy z nich kursował w stałym zestawieniu 1 [[BFgxh]] + 1 [[Bxhpi]] + 1 [[Bxhi]]. Częścią stałą składu drugiego były 2 wagony [[Bxhpi]], a w zależności od pociągu dokonywano następujących codziennych wzmocnień:<br />
* na stacji Trzcianka Zachodnia włączano 1 wagon [[Bxhi]] do pociągu 7650, który z tego pociągu był wyłączany w Nowym Tomyślu Wąsk., po czym włączany był z powrotem do pociągu 7653, a następnie kursował w pociągach 7654 i 7655, skąd na stacji Trzcianka Zachodnia go wyłączano;<br />
* na stacji Nowy Tomyśl Wąsk. do pociągu 7651 włączano 1 wagon serii [[BFgxhpi]], który następnie kursował w pociągach 7660, 7661, 7652, 7653, po czym w Nowym Tomyślu Wąsk. wyłączano go z pociągu 7654;<br />
* na stacji Nowy Tomyśl Wąsk. do pociągu 7655 włączano 1 wagon serii [[Fxh]], który następnie kursował w pociągach 7658, 7649 (7641), po czym w Nowym Tomyślu Wąsk. wyłączano go z pociągu 7648;<br />
<br />
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900><br />
Plik:1986-VII-W-6-Opalenica-16.jpg<br />
</hovergallery><br />
<br />
[[Kategoria:Rozkłady jazdy, wykazy ostrzeżeń stałych i odległości taryfowych]]<br />
[[Kategoria:Opalenicka Kolej Dojazdowa]]</div>Mariusz Herchold