Archiwum:Schemat kolei piaskowych i przemysłowych

Z Enkol
Wersja z dnia 05:50, 2 maj 2019 autorstwa Mariusz Herchold (dyskusja | edycje) (Dodanie numeru teczki)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Schemat kolei piaskowych i przemysłowych
Tytuł teczki Schemat kolei piaskowych i przemysłowych
Data początkowa 1985
Data końcowa 1985
Sygnatura teczki AT-00075
Słowa kluczowe PMP-PW, koleje piaskowe, koleje przemysłowe, przemysł, schemat, GOP, Górnośląski Okręg Przemysłowy, ROW, Rybnicki Okręg Węglowy


Schemat normalnotorowych i szerokotorowych kolei piaskowych i przemysłowych Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego i Rybnickiego Okręgu Węglowego przedstawia sieć kolei piaskowych i przemysłowych na tle sieci PKP. Podczas tworzenia przyjęto następujące założenia:

  • Schemat sporządzono bez skali, z przybliżonym zachowaniem orientacji północnej.
  • Tory oznaczono zgodnie z tabelą obok, bez podziału na tory główne i boczne.
  • Jako stacje oznaczono również grupy torów na terenie zakładów przemysłowych, gdzie ruch kolejowy prowadził wyodrębniony posterunek obsadzony dyżurnym ruchu.
  • Posterunki techniczne nie będące posterunkami ruchu (głównie nastawnie wykonawcze) oznaczono tylko w razie potrzeby (np.. Będące miejscem odgałęzienia bocznicy lub łącznicy).
  • Niezależnie od własności, dla rozjazdów odgałęziających przyjęto skrót r.o. stosowany na kolejach piaskowych.
  • Nie ujęto wybranych, najmniejszych bocznic odgałęziających się od PKP.
  • O ile na sieci PKP zaznaczono przystanki osobowe, na sieci piaskowej wskazano miejsca postoju pociągów służbowych do przewozu pracowników, określone służbowymi rozkładami jazdy.

Szczegółowe objaśnienia symboli oraz pozostałe informacje ujęto bezpośrednio na schemacie.

Rok Schemat
1985 Piasek-przemysl-schemat-1985.png

Autor: Mariusz Herchold

Współpracujący: Jacek Białow, Andrzej Lis, Paweł Niemczuk