Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
The printable version is no longer supported and may have rendering errors. Please update your browser bookmarks and please use the default browser print function instead.
Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)
Tytuł teczki Czasopismo "Technika Parowozowa" rocznik 1927
Data początkowa 1927
Data końcowa 1927
Sygnatura teczki AT-00038
Słowa kluczowe tabor kolejowy, pojazdy trakcyjne, parowozy

Pierwszy rocznik Techniki Parowozowej wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów.

W 1927 roku wydano 12 numerów o łącznej objętości 100 stron

Udostępniony materiał pochodzi z zasobów Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej oraz zbiorów Jacka Fink-Finowickiego.

Numer 1

Numer 2

Numer 3

Numer 4

Numer 5

Numer 6

Numer 7

Numer 8

Numer 9

Numer 10

Numer 11

Numer 12

Spis rzeczy

L.p. Autor Tytuł Rok Numer Strona Ilustracje
1 (Redaktor) Od Redakcji 1927 1 1
2 (Redaktor) Stu lecie parowozu 1927 1 2 *
3 W. F. O wyłączaniu hamulca parowozu 1927 1 3
4 A. Chmielewski W sprawie zerwań pociągów osobowych 1927 1 7
5 (Redaktor) Kącik humorystyczny 1927 1 8 *
6 Inż. St. Felsz Odparowalność opału a sprawność kotła 1927 2 9
7 (Redaktor) Jak wzrasta ciśnienie robocze pary na parowozach b. dr. żel. Warszawsko-Wiedeńskiej 1927 2 11
8 (Redaktor) Obecne wielkości parowozu 1927 2 12 *
9 (Redaktor) Czy paleniska żelazne usunięte zostają bezpowrotnie? 1927 2 13
10 (Redaktor) Czy parowóz z wysokim kotłem jest wywrotny? 1927 2 15 *
11 (Redaktor) Kącik humorystyczny 1927 2 15 *
12 (Redaktor) Od Redakcji 1927 2 16
13 Inż. Wł. Witkowski Zwrotnice a stan parowozów 1927 3 17
14 Inż. Roman Zakrzewski Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu 1927 3 19 *
15 A. Chmielewski O smarach do pary przegrzanej 1927 3 24
16 Inż. T. Śnieściakowski O węglu używanym na polskich kolejach państwowych 1927 4 25
17 W. F. Określenie szybkości biegnącego pociągu bez szybkościomierza 1927 4 28
18 (Redaktor) Jak odchylić dym i parę z przed okien .w budce maszynisty? 1927 4 29 *
19 Masz. T. Wiśniewski O gospodarce opałowej w kolejowych składach węgla 1927 4 30
20 (Redaktor) Pytania i odpowiedzi 1927 4 31
22 (Redaktor) Zawiadomienie 1927 4 32
23 Inż. B. Hummel Oddziaływanie toru na parowóz i parowozu na tor 1927 5 33
24 Inż. Wł. Krzyżanowski Określenie szybkości biegu pociągu bez szybkościomierza z ilości obrotów koła napędnego 1927 5 36
25 (Redaktor) Marnotrawstwo pary 1927 5 38 *
26 Inż. Wł. Witkowski Zadanie konkursowe 1927 5 39
27 (Redaktor) Katastrofa kolejowa 1927 5 39 *
28 Inż. S. F. O spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 5 40
29 Masz. St. Koral O spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 5 40
30 Inż. St. Felsz Ogień jałowy 1927 6 41
31 Inż. St. N. Rzekomy a rzeczywisty brak siły hamulcowej 1927 6 44
32 Inż. Wł. Witkowski Dokształcanie maszynistów 1927 6 46 *
33 A. Chmielewski Badanie czystości kotłów parowozowych 1927 6 48
34 (Redaktor) Rozchód pary na ogrzewanie pociągów 1927 6 48
35 (Redaktor) Parowóz amerykański 1927 6 49 *
36 (Redaktor) (Rozwiązanie zadania .konkursowego) 1927 6 50
37 (Redaktor) Pytania i odpowiedzi 1927 6 52
38 Inż. Wł. Witkowski Działanie krzyżulca na równoleżniki 1927 7 53 *
39 J. L. O wytwarzaniu żelaza: I Rudy żelazne; II Skład i własności żelaza 1927 7 56 *
40 (Redaktor) Mechaniczne węlowanie parowozów 1927 7 57 *
41 A. Chmielewski Oświetlenie elektryczne na parowozach 1927 7 59
42 (Redaktor) Pociąg „Złota Strzała" Paryż – Calais 1927 7 60
43 (Redaktor) Pytania i odpowiedzi 1927 7 60
44 J. L. O wytwarzaniu żelaza: III Wielkie piece 1927 8 61
45 Inż. B. Hummel O zużywaniu się obręczy kół 1927 8 64 *
46 (Redaktor) Kotły parowozowe wodnorurkowe 1927 8 65 *
47 Masz. St. Koral Jeszcze o zrywaniu łączników w pociągach towarowych 1927 8 68
48 (Redaktor) Parowóz turbinowy 1927 9 69 *
49 (Redaktor) Obecne przebiegi bez zatrzymania 1927 9 74 *
50 Inż. Wł. Witkowski Nieszczelność obszycia kotła parowozowego 1927 9 75
51 (Redaktor) Ile kosztuje zatrzymanie pociągu? 1927 9 76 *
52 Br. Cieśliński Uwaga o zerwaniach pociągów osobowych 1927 9 76
53 Inż. St. Felsz Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: I Wiadomości ogólne; II Podgrzewacze wody 1927 10 77
54 Inż. Wł. Witkowski Nowy parowóz typu 2F1 1927 10 81 *
55 Masz. Jan Godlewski Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 10 83
56 Masz. J. Storuń Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem 1927 10 84
57 Inż. Wł. Witkowski Odparowalność powierzchni ogrzewalnej kotła 1927 11 85
58 Inż. St. Felsz Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: III Smoczki pracujące parą odlotową 1927 11 88
59 (Redaktor) Parowóz wodnorurkowy „John B. Jervis” 1927 11 90 *
60 (Redaktor) Praktyczne siedzenie 1927 11 91 *
61 A. Chmielewski Niedomagania sygnałowe 1927 11 91
62 (Redaktor) Zużycie węgla i smarów na kolejach niemieckich 1927 11 92
63 Inż. St. Nehring Smoczki (inżektory) do zasilania kotłów parowozowych 1927 12 93 *
64 Tomasz Jastrzębowski O kolejach amerykańskich 1927 12 96
65 (Redaktor) Stal niklowa dla parowozów 1927 12 98 *
66 A. Chmielewski Budy parowozowe 1927 12 99
67 Masz. St. Spyl Zwiększenie siły pociągowej parowozu 1927 12 100
68 Masz. Jan Godlewski Wymiary dysz 1927 12 100