Dyskusja użytkownika:Saper

Z Enkol
Wersja z dnia 01:01, 7 mar 2012 autorstwa Paweł Niemczuk (dyskusja | edycje) (→‎Dlaczego się tu spotkaliśmy...: komentarz)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Cześć! Witaj w Enkolu! Jako, że jesteś administratorem na pl-wiki wyjaśniać Ci chyba niczego nie trzeba. Liczę (a raczej - liczymy) na Twoje wsparcie merytoryczne i, w razie potrzeby, także techniczne. A w razie pytań kontaktuj się z Jackiem Fink-Finowickim, znanym na Wikipedii jako Phinek, ze mną lub z Piotrem. Pozdrawiam i najlepszego życzę! Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 22:52, 6 mar 2012 (CET)

Dlaczego się tu spotkaliśmy...[edytuj]

Czyli geneza powstania naszego serwisu - prosta prawa - OR. Wiki nie lubi OR, zaś w tematyce kolejowej OR jest często znacznie dokładniejszy niż publikacje. Zatem postanowiliśmy z Pawłem założyć Enkol jako bazę informacji których na Wiki normalnie nie mogli byśmy zamieścić. Podobnie jak z OR jest również z nieency.. czyli np. nasze zakusy na wykonanie pełnego spisu taboru kolejowego, tak, aby każdy pojazd miał swój "artykuł" a na plwiki takie artykuły były by zaraz zEKowane jako nieency. Jacek Fink-Finowicki 23:32, 6 mar 2012 (CET)

Jacek w znacznej mierze odpowiedział na Twoje pytanie - po co Enkol - głównie chodzi o OR. Znaczna część naszej wiedzy pochodzi z obserwacji własnych, relacji emerytów i byłych pracowników. Mamy tego sporo. Do tego mamy masę informacji bardzo szczegółowych, np. wspomnianych przez Jacka spisów taboru - to się na pl-wiki nie utrzyma - za bardzo szczegółowe. Część artykułów, które dojrzeją na Enkolu będzie się nadawała z czasem do przeniesienia na Wiki. Ba, już kilka takich jest. Część jednak będzie zawsze nieency. I po to Enkol. Poza tym mamy tu znacznie mniejszą społeczność, mniejszą presję, jak sądzę. To może być poligon dla przyszłych encyklopedystów. Bez zbędnego stresu, czerwonych szablonów itd. Co nie znaczy, że nie stawiamy na jakość. No i jeszcze jedno - mamy sporo materiałów (głównie fotografii), które autorzy zgodzili się udostępnić tylko dla Enkolu, licencje typu Creative Commons im nie odpowiadają. I na koniec - Baza Kolejowa (semaforek.kolej.pl), choć jest oparta na oprogramowaniu WikiMedia, to nie jest projektem otwartym. Enkol jest i ma takim być. To tyle. Czas spać, pora późna. Pozdrawiam! Paweł Niemczuk (dyskusja|wkład|rejestr|blokady|zablokuj|uprawnienia|) 02:01, 7 mar 2012 (CET)