Kolej Cukrowni Klemensów: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Wykaz parowozów)
 
 
Linia 2: Linia 2:
 
{| class="wikitable sortable"
 
{| class="wikitable sortable"
 
|-
 
|-
! Lp. !! Oznaczenie !! Typ !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy !! Oznaczenie<br /> wcześniejsze !! Uwagi
+
! Lp. !! Oznaczenie !! Typ !! Producent !! Nr fabryczny !! rok budowy !! Uwagi
 
|-
 
|-
| 1 || ? || Bn2t || K.Mf.A.G.<ref>Koenigsberger Maschinenfabrik AG - filia zakładów Orenstein & Koppel</ref> || 461 || 1899 || ? || W 1907 r. zakupiony w "Zarządzie Towarzystwa Przemysłowo-Leśnego"<br />  
+
| 1 || Nr 1 || Bn2t || K.Mf.A.G.<ref>Koenigsberger Maschinenfabrik AG - filia zakładów Orenstein & Koppel</ref> || 461 || 1899 || W 1907 r. zakupiony w "Zarządzie Towarzystwa Przemysłowo-Leśnego".<br /> Moc 45 KM, masa 9 t. Ze względu na zły stan techniczny używany sporadycznie.<br /> W 1915 r. wywieziony przez Rosjan.
 
|-
 
|-
| 2 || ? || Dn2t || Krauss || 5853 || 1907 (?) || || W 1907 r. zakupiony jako nowy<br /> Moc 80 KM, masa 16,5 t.<br /> W 1930 r. sprzedana Cukrowni Kruszwica.
+
| 2 || Nr 2 || Dn2t || Krauss || 5853 || 1907 (?) || W 1907 r. zakupiony jako nowy.<br /> Moc 80 KM, masa 16,5 t.<br /> W 1930 r. sprzedana Cukrowni Kruszwica.
 
|-
 
|-
| 3 || ? || Cn2t<br /> ''Mantus'' || Krauss || 4715 || 1907 (?) || || W 1907 r. zakupiony jako nowy<br /> (być może poprzez spółkę "W. Koriński" z Warszawy)<br /> Moc 60 KM, masa 13,3 t.<br />  
+
| 3 || Nr 3<br /> "Mantus" || Cn2t || Krauss || 4715 || 1907 (?) || W 1907 r. zakupiony jako nowy być może poprzez spółkę "W. Koriński" z Warszawy.<br /> Moc 60 KM, masa 13,3 t.<br /> W 1915 r. wywieziony przez Rosjan.
 
|-
 
|-
| 4 || ? || Cn2t<br /> ''Jelita'' || Krauss || 6260 || 1910 (?) || || W 1910 r. zakupiony jako nowy<br /> poprzez spółkę "B. Avenarius i Spółka"<br />Masa 12 t.<br />  
+
| 4 || Nr 4<br /> "Jelita" || Cn2t || Krauss || 6260 || 1910 (?) || W 1910 r. zakupiony jako nowy poprzez spółkę "B. Avenarius i Spółka".<br />Masa 12 t.<br /> W 1915 r. wywieziony przez Rosjan.
 
|}
 
|}
 +
W latach 1914-15 wojska rosyjskie eksploatowały na kolejce parowóz Kołomna H.86 z numerem T.40.
  
 
=== Parowozy 600 mm ===
 
=== Parowozy 600 mm ===

Aktualna wersja na dzień 10:28, 25 cze 2014

Parowozy 750 mm[edytuj]

Lp. Oznaczenie Typ Producent Nr fabryczny rok budowy Uwagi
1 Nr 1 Bn2t K.Mf.A.G.[1] 461 1899 W 1907 r. zakupiony w "Zarządzie Towarzystwa Przemysłowo-Leśnego".
Moc 45 KM, masa 9 t. Ze względu na zły stan techniczny używany sporadycznie.
W 1915 r. wywieziony przez Rosjan.
2 Nr 2 Dn2t Krauss 5853 1907 (?) W 1907 r. zakupiony jako nowy.
Moc 80 KM, masa 16,5 t.
W 1930 r. sprzedana Cukrowni Kruszwica.
3 Nr 3
"Mantus"
Cn2t Krauss 4715 1907 (?) W 1907 r. zakupiony jako nowy być może poprzez spółkę "W. Koriński" z Warszawy.
Moc 60 KM, masa 13,3 t.
W 1915 r. wywieziony przez Rosjan.
4 Nr 4
"Jelita"
Cn2t Krauss 6260 1910 (?) W 1910 r. zakupiony jako nowy poprzez spółkę "B. Avenarius i Spółka".
Masa 12 t.
W 1915 r. wywieziony przez Rosjan.

W latach 1914-15 wojska rosyjskie eksploatowały na kolejce parowóz Kołomna H.86 z numerem T.40.

Parowozy 600 mm[edytuj]

Lp. Oznaczenie Typ Producent Nr fabryczny rok budowy Oznaczenie
wcześniejsze
Uwagi
1 Nr 1 Bn2t Hanomag 6272 1911 ? W 1921 r. zakupiony w firmie Wolwis,
wcześniej służył w firmie N. Blenke, Berlin
W 1964 r. wycofany z eksploatacji
W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
2 Nr 2 Dn2t
Brigadelokomotive
Borsig 10323 1918 HF 2092 W 1921 r. zakupiony z Cukr. Garbów
W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
3 Nr 3 Dn2t
Brigadelokomotive
Linke-Hofmann 1763 1918 HF 2604
PKPa: 1274 (?)
W 1923 r. zakupiony w firmie Wolwis
W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.
W 1978 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej.
4 Nr 4 Dn2t
Brigadelokomotive
Henschel 13580 1915 HF 485 W 1929 r. zakupiony w firmie Wolwis
W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
5 Nr 5 Dn2t
Brigadelokomotive
Borsig 10385 1919 HF 2505 W 1929 r. zakupiony w firmie Wolwis
W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.
W 1978 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej.
6 Nr 6 Cn2t Henschel 15111 1917 KuK HB R III 459 W 1929 r. zakupiony w firmie Wolwis
W 1963 wycofany z eksploatacji
W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.
EGZEMPLARZ ZACHOWANY.
7 Nr 7 Bn2t
Riesa
FABLOK 938 1940 ? W 1951 r. zakupiony z Cukr. Łubna (od 1940 r.)
W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
8 Nr 8 Dn2t
Brigadelokomotive
Hartmann 4284 1919 HF 2722
 ?
W 1952 r. zakupiony z Cukr. Włostów (od 1923 r.)
W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.
W 1981 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej.
9 Nr 9 (a) Dn2t
Brigadelokomotive
Henschel 16163 1918 HF 2558 W 1952 r. zakupiony z Cukr. Włostów (od 1940 r.),
wcześniej od 1928 r. w firmie Wolwis
W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
10 Nr 9 (b) Bn2t
Monta
Henschel 17393 1920 ? W 1952 r. zakupiony z Huty Szczecin,
pierwotnie 900 mm
Złomowany w Klemensowie.
11 Nr 10(a) Dn2t
Brigadelokomotive
Henschel 14252 1915 HF 1004
Б.Д.Ж.: 434.60
W 1936 r. zakupiony w firmie Wolwis,
wcześniej służył na kolejach bułgarskich Б.Д.Ж.
W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.
EGZEMPLARZ ZACHOWANY
12 Nr 10(b) Dn2t
Brigadelokomotive
Schwartzkopf 6722 1918 HF 1984 W 1952 r. zakupiony (z innej cukrowni?)
Złomowany w Klemensowie.
13 Nr 11 Dn2t
Brigadelokomotive
Borsig 8824 1914 HF 298
PKPa: D 315
DRB: 99.1662
PKPb: Tx1 341
W 1953 r. zakupiony z PKP
W 1974 r. przekazany do Muz. Kol.
W 1981 r. złomowany w Chróścinie Nyskiej.
14 Nr 12 Dn2t
Brigadelokomotive
Borsig 9984 1917 HF 1405
PKPa: D 375
DRB: 99.1558
PKPb: Tx1 316
W 1955 r. zakupiony z PKP
W 1971 r. złomowany w Klemensowie.

Przypisy[edytuj]

  1. Koenigsberger Maschinenfabrik AG - filia zakładów Orenstein & Koppel