Szablon:Artykuł na medal: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(aktualizacja)
(aktualizacja)
Linia 1: Linia 1:
 
<!-- MAKSYMALNA SZEROKOŚĆ GRAFIKI: 150px -->
 
<!-- MAKSYMALNA SZEROKOŚĆ GRAFIKI: 150px -->
[[Plik:Szopienice Dwór (1985).jpg|250px|center]]
+
[[Plik:Gkw-mapa-1975.png|250px|center]]
=== Węzeł tramwajowy Szopienice Dwór ===
+
=== Służbowy Rozkład Jazdy Pociągów Pasażerskich i Towarowych Zeszyt IV-41 dla linii Górnośląskich Kolei Dojazdowych ważny od 1 czerwca 1975 r. ===
  
Linia tramwajowa z Szopienic do Mysłowic, stanowiąca początek późniejszego węzła "Szopienice Dwór" została wybudowana przez spółkę [[Oberschlesische Kleinbahnen und Elektrizitaetswerke A.G.]] w roku 1900 (odbiór miał miejsce 24/25 lipca, zaś rozpoczęcie ruchu - 31 października), stanowiąc końcowy odcinek linii z [[:pl:Bytom|Bytomia]] do Mysłowic. Zastosowany [[rozstaw szyn]] był typowy dla powstającej wówczas sieci górnośląskich tramwajów i wynosił 785 mm. W kierunku Mysłowic linię wyprowadzono z obecnej ulicy Wiosny Ludów na torowisko wydzielone po jej południowej stronie, następnie ostrym prawym łukiem pod kątem niemal 90 stopni wprowadzając ją pod wiadukt linii kolejowej z Katowic do Sosnowca, a następnie dwoma odwrotnymi łukami (lewym i prawym) linia tramwajowa powraca do południowej strony jezdni.
+
Niniejszy materiał nie jest artykułem encyklopedycznym - jest zasobem archiwalnym wraz z opisem i wyjaśnieniami pozwalającymi zobrazować sobie, jak w tamtym czasie wyglądał ruch na sieci Górnośląskich Kolei Wąskotorowych. Poniżej zamieszczamy fragment:
W roku 1927 rozpoczęto prace przy budowie linii łączącej Katowice z Sosnowcem o szerokości toru 1435mm, jednocześnie przebudowując na ten rozstaw linię z Katowic do Szopienic wraz z istniejącą tam [[Zajezdnia tramwajowa w Szopienicach|zajezdnią]].  
 
  
'''[[Szopienice Dwór|Czytaj całość i oceń]]''' | '''[[Enkol:Artykuł na medal/Archiwum|Archiwum]]''' | '''[[Enkol:Artykuł_na_medal/Propozycje|Zgłoś kandydaturę]]'''
+
''Między Gliwicami Trynkiem i Rudami uruchamiano 6 par pociągów w dni robocze oraz 4 pary w dni wolne. Poza tym rozkład jazdy przewidywał 1 parę na osobne zarządzenie i 1 parę w okresie od 15 VI do 30 X 1975.
 +
 
 +
Wakacje 1975 były tym okresem, kiedy między przystankiem Bytom Wąsk. i Miasteczkiem Śl. Wąsk. uruchomiono przewozy turystyczne. W zeszycie przewidziano strony na rozkład jazdy, jednak prawdopodobnie do momentu oddania do druku nie podjęto decyzji o uruchamianiu tych pociągów, stąd brak samego rozkładu jazdy. Z "''Kolei Wąskotorowych na Górnym Śląsku''" K. Soidy wiadomo, że pociągi odjeżdżały z Bytomia Wąsk. o 07:50, 10:55 i 16:50.''
 +
 +
 
 +
'''[[Archiwum:Służbowy Rozkład Jazdy Górnośląskich Kolei Wąskotorowych (1975)|Czytaj całość i oceń]]''' | '''[[Enkol:Artykuł na medal/Archiwum|Archiwum]]''' | '''[[Enkol:Artykuł_na_medal/Propozycje|Zgłoś kandydaturę]]'''
  
 
<noinclude><br /><br />
 
<noinclude><br /><br />
 
[[Kategoria:Szablony strony głównej]]
 
[[Kategoria:Szablony strony głównej]]
 
</noinclude>
 
</noinclude>

Wersja z 19:33, 4 paź 2017

Gkw-mapa-1975.png

Służbowy Rozkład Jazdy Pociągów Pasażerskich i Towarowych Zeszyt IV-41 dla linii Górnośląskich Kolei Dojazdowych ważny od 1 czerwca 1975 r.

Niniejszy materiał nie jest artykułem encyklopedycznym - jest zasobem archiwalnym wraz z opisem i wyjaśnieniami pozwalającymi zobrazować sobie, jak w tamtym czasie wyglądał ruch na sieci Górnośląskich Kolei Wąskotorowych. Poniżej zamieszczamy fragment:

Między Gliwicami Trynkiem i Rudami uruchamiano 6 par pociągów w dni robocze oraz 4 pary w dni wolne. Poza tym rozkład jazdy przewidywał 1 parę na osobne zarządzenie i 1 parę w okresie od 15 VI do 30 X 1975.

Wakacje 1975 były tym okresem, kiedy między przystankiem Bytom Wąsk. i Miasteczkiem Śl. Wąsk. uruchomiono przewozy turystyczne. W zeszycie przewidziano strony na rozkład jazdy, jednak prawdopodobnie do momentu oddania do druku nie podjęto decyzji o uruchamianiu tych pociągów, stąd brak samego rozkładu jazdy. Z "Kolei Wąskotorowych na Górnym Śląsku" K. Soidy wiadomo, że pociągi odjeżdżały z Bytomia Wąsk. o 07:50, 10:55 i 16:50.


Czytaj całość i oceń | Archiwum | Zgłoś kandydaturę