Tabor:Lw-00224: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (Zastępowanie tekstu - "typ silnika=Wola 18H12A" na "typ silnika=Wola H12A")
(Edycja informacji dot. stanu lokomotywy.)
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{Lw metryka pojazdu
 
{{Lw metryka pojazdu
 +
|Stan=W trakcie remontu
 +
|Producent=FAUR
 
|Typ=L45H
 
|Typ=L45H
 
|Numer=24324
 
|Numer=24324
|Producent=FAUR
 
 
|Rok produkcji=1981
 
|Rok produkcji=1981
|Grafika=HP-Lxd2-08.jpg
 
|Opis grafiki=HP-Lxd2-08 na terenie stacji w Rudach Raciborskich
 
|Stan=Sprawna
 
 
|Ostatnie oznaczenie=HP-Lxd2-08
 
|Ostatnie oznaczenie=HP-Lxd2-08
 
|Ostatni rozstaw=785 mm
 
|Ostatni rozstaw=785 mm
 +
|Ostatni typ silnika=Wola H12A
 
|Ostatnie stacjonowanie=Rudy
 
|Ostatnie stacjonowanie=Rudy
|Ostatni typ silnika=Wola H12A
+
|Ostatni kraj=Polska
 
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach
 
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach
 
|Opis=Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
 
|Opis=Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
  
 
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
 
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
 +
 +
Lokomotywa od roku 2020 przechodzi remont silnika, w 2021 po zakończeniu naprawy ma zostać odmalowana i służyć do prowadzenia pociągów.
 +
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|nadal}}
 +
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-08|1981|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}}
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-08|1981|nadal}}
+
|Grafika=HP-Lxd2-08.jpg
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|nadal}}
+
|Opis grafiki=HP-Lxd2-08 na terenie stacji w Rudach Raciborskich
 
|Foto1=DSC06822am.JPG
 
|Foto1=DSC06822am.JPG
 
|Opis1=24.02.2018 HP Lxd2-8 z pociągiem specjalnym na szlaku Rudy - Stanica.
 
|Opis1=24.02.2018 HP Lxd2-8 z pociągiem specjalnym na szlaku Rudy - Stanica.

Wersja z 09:43, 29 mar 2021


<<< L45H

L45H 24324

Stan: w trakcie remontu

HP-Lxd2-08.jpg

HP-Lxd2-08 na terenie stacji w Rudach Raciborskich

Rok produkcji

1981

Producent

FAUR

Stan

W trakcie remontu


Aktualne oznaczenie

HP-Lxd2-08

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Rudy

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

Wola H12A

Kolej

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach

Stacjonowanie

Huta Pokój 1981 - 2012
Rudy 2012 - nadal

Rozstaw

785 mm 1981 - nadal

Oznaczenie

HP-Lxd2-08 1981 - nadal

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. Lokomotywa od roku 2020 przechodzi remont silnika, w 2021 po zakończeniu naprawy ma zostać odmalowana i służyć do prowadzenia pociągów.

Galeria

Źródła