Tabor:Lw-00227: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (aktualizacja oznaczeń)
m (zamienił w treści „<div style="position:relative; left:20%; text-align:center; width: 60%; border: 2px solid rgb(51, 153, 0); background-color: rgb(153, 255, 153); padding-top: 10px; padding-bottom: 5px; font-size: 150%;float:center;"> [[Specjalna:Re)
Linia 75: Linia 75:
 
{{Clear}}
 
{{Clear}}
 
<br><br><br>
 
<br><br><br>
{{Powrót}}
+
 
==Przypisy==
 
==Przypisy==
 
<references/>
 
<references/>
  
 
[[Kategoria:L45H]]
 
[[Kategoria:L45H]]

Wersja z 04:23, 9 mar 2016

L45H 24327
Lxd2-hp-11-08-1.jpg
Rok produkcji 1981
Stan sprawny


Obecne oznaczenie PKW-Lxd2-11
Miejsce obecnego stacjonowania Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie
Obecny (ostatni) typ silnika Henschel
Szerokość toru
Szerokość Od roku
785 mm 1981



Stacjonowanie
Miejsce Okres stacjonowania
Huta Pokój 1981-2012 [1]
Rudy 01.2012.01 - 17.06.2014
Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie od 17.06.2014[2]




Oznaczenia
Oznaczenie Rok nadania
HP-Lxd2-11 1981
PKW-Lxd2-11 2014





'


Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.

Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i jest sprawna.

Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie jest eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich.


Lxd2-hp-11-08.jpg






Przypisy