Tabor:Lw-00227: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (Zastępowanie tekstu - "typ silnika=Wola 71H12A" na "typ silnika=Wola H12A")
m (dr meryt)
Linia 1: Linia 1:
 
{{Lw metryka pojazdu
 
{{Lw metryka pojazdu
 +
|Stan=Sprawna
 +
|Producent=FAUR
 
|Typ=L45H
 
|Typ=L45H
 
|Numer=24327
 
|Numer=24327
|Grafika=Lxd2-hp-11-08-1.jpg
 
|Opis grafiki=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej
 
|Producent=FAUR
 
 
|Rok produkcji=1981
 
|Rok produkcji=1981
|Stan=Sprawna
+
|Ostatnie oznaczenie=PKW-Lxd2-11
|Ostatnie oznaczenie=PKW-Lxd2-10
 
 
|Ostatni rozstaw=785 mm
 
|Ostatni rozstaw=785 mm
 +
|Ostatni typ silnika=Wola H12A
 
|Ostatnie stacjonowanie=Chorzów
 
|Ostatnie stacjonowanie=Chorzów
|Ostatni typ silnika=Wola H12A
 
|Kolej=Parkowa Kolej Wąskotorowa w Parku Śląskim w Chorzowie
 
 
|Użytkownik=Eurolok
 
|Użytkownik=Eurolok
 
|Właściciel=Eurolok
 
|Właściciel=Eurolok
 +
|Kolej=Parkowa Kolej Wąskotorowa w Parku Śląskim w Chorzowie
 
|Opis=Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
 
|Opis=Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
  
Linia 20: Linia 18:
  
 
Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie jest eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich.
 
Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie jest eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich.
 +
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|2014}}{{Lw stacjonowanie|Chorzów|2014|nadal}}
 +
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-11|1981|2014}}{{Lw oznaczenie|PKW-Lxd2-11|2014|nadal}}
 +
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}}
 +
|Grafika=Lxd2-hp-11-08-1.jpg
 +
|Opis grafiki=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej
 
|Foto1=Lxd2-hp-11-08.jpg
 
|Foto1=Lxd2-hp-11-08.jpg
 
|Opis1=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej
 
|Opis1=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-10|1981|2014}}{{Lw oznaczenie|PKW-Lxd2-10|2014|nadal}}
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|2014}}{{Lw stacjonowanie|Chorzów|2014|nadal}}
 
 
}}
 
}}

Wersja z 11:35, 28 paź 2018


<<< L45H

L45H 24327

Stan: sprawna

Lxd2-hp-11-08-1.jpg

HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej

Rok produkcji

1981

Producent

FAUR

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

PKW-Lxd2-11

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Chorzów

Kraj stacjonowania

Aktualny typ silnika

Wola H12A

Kolej

Parkowa Kolej Wąskotorowa w Parku Śląskim w Chorzowie

Użytkownik

Eurolok

Właściciel

Eurolok

Stacjonowanie

Huta Pokój 1981 - 2012
Rudy 2012 - 2014
Chorzów 2014 - nadal

Rozstaw

785 mm 1981 - nadal

Oznaczenie

HP-Lxd2-11 1981 - 2014
PKW-Lxd2-11 2014 - nadal

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i jest sprawna. Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie jest eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich.

Galeria

Źródła