Tabor:Lw-00227: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (Przypisy)
(aktualizacja)
Linia 65: Linia 65:
  
 
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w [[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudach Raciborskich]].<br>
 
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w [[Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach|Rudach Raciborskich]].<br>
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i obecnie jest sprawna. <br>
+
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i jest sprawna.  
 +
 
 +
Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na [[Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie|Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie]], gdzie jest eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy ''Eurolok'' Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich.
  
  

Wersja z 13:27, 22 cze 2014

L45H 24327
Lxd2-hp-11-08-1.jpg
Rok produkcji 1981
Stan sprawny


Obecne oznaczenie HP-Lxd2-11
Miejsce obecnego stacjonowania Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie
Obecny (ostatni) typ silnika Henschel
Szerokość toru
Szerokość Od roku
785 mm 1981



Stacjonowanie
Miejsce Okres stacjonowania
Huta Pokój 1981-2012 [1]
Rudy 01.2012.01 - 17.06.2014
Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie od 17.06.2014[2]




Oznaczenia
Oznaczenie Rok nadania
HP-Lxd2-11 1981





'


Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.

Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i jest sprawna.

Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie jest eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich.


Lxd2-hp-11-08.jpg






Szablon:Powrót

Przypisy