Tabor:Lw-00227: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(aktualizacja)
m (aktualizacja oznaczeń)
Linia 7: Linia 7:
 
  |rok_odstawienia          =
 
  |rok_odstawienia          =
 
  |rok_złomowania          =
 
  |rok_złomowania          =
  |obecne_oznaczenie        = HP-[[Lxd2]]-11
+
  |obecne_oznaczenie        = PKW-[[Lxd2]]-11
 
  |obecne_stacjonowanie    = [[Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie]]
 
  |obecne_stacjonowanie    = [[Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie]]
 
  |typ_silnika              = Henschel
 
  |typ_silnika              = Henschel
Linia 41: Linia 41:
 
  |1_oznaczenie            = HP-Lxd2-11
 
  |1_oznaczenie            = HP-Lxd2-11
 
  |1_rok                    = 1981
 
  |1_rok                    = 1981
  |2_oznaczenie            =
+
  |2_oznaczenie            = PKW-Lxd2-11
  |2_rok                    =
+
  |2_rok                    = 2014
 
  |3_oznaczenie            =
 
  |3_oznaczenie            =
 
  |3_rok                    =
 
  |3_rok                    =

Wersja z 11:38, 18 lip 2014

L45H 24327
Lxd2-hp-11-08-1.jpg
Rok produkcji 1981
Stan sprawny


Obecne oznaczenie PKW-Lxd2-11
Miejsce obecnego stacjonowania Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie
Obecny (ostatni) typ silnika Henschel
Szerokość toru
Szerokość Od roku
785 mm 1981



Stacjonowanie
Miejsce Okres stacjonowania
Huta Pokój 1981-2012 [1]
Rudy 01.2012.01 - 17.06.2014
Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie od 17.06.2014[2]




Oznaczenia
Oznaczenie Rok nadania
HP-Lxd2-11 1981
PKW-Lxd2-11 2014





'


Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.

Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i jest sprawna.

Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie jest eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich.


Lxd2-hp-11-08.jpg






Szablon:Powrót

Przypisy