Edytujesz Tabor:Lw-00232
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 13: | Linia 13: | ||
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe | |Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe | ||
|Opis=* Lokomotywa ta została odstawiona do rezerwy najprawdopodobniej w roku 1994 (aczkolwiek wg. relacji dawnych pracowników GKW była używana jeszcze w roku 2000). Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych została przekazana Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach. W roku 2009 została przekazana miastu Bytom w zamian za zaległości podatkowe, a następnie, dzięki wsparciu finansowemu miasta Bytomia przetransportowana w dniu 21 listopada 2009 na terem WMD Bytom Karb. | |Opis=* Lokomotywa ta została odstawiona do rezerwy najprawdopodobniej w roku 1994 (aczkolwiek wg. relacji dawnych pracowników GKW była używana jeszcze w roku 2000). Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych została przekazana Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach. W roku 2009 została przekazana miastu Bytom w zamian za zaległości podatkowe, a następnie, dzięki wsparciu finansowemu miasta Bytomia przetransportowana w dniu 21 listopada 2009 na terem WMD Bytom Karb. | ||
− | + | ||
+ | Dnia 11 czerwca 2013 lokomotywa została przewieziona do znajdującej się w Nowym Sączu firmy "Kol-Mag", gdzie została poddana naprawie głównej. Z Nowego Sącza powróciła do swojej macierzystej lokomotywowni dnia 8 sierpnia 2013. Naprawa, której koszt wyniósł 370 tysięcy złotych, została sfinansowana ze środków gmin, przez które przebiega do dziś linia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, tj. przez Bytom, Tarnowskie Góry i Miasteczko Śląskie. | ||
* Dnia 18 grudnia 1991 na szlaku Bytom Karb - Chorzów Przeładownia w km 3.100 (przejazd niestrzeżony w ciągu ulicy Bernardyńskiej) pociąg prowadzony tą lokomotywą najechał na samochód marki Fiat 125p. W wyniku najechania samochód został uszkodzony, a przerwa w ruchu trwała 100 minut. <ref>[[Biblioteka:A-04545]]</ref> | * Dnia 18 grudnia 1991 na szlaku Bytom Karb - Chorzów Przeładownia w km 3.100 (przejazd niestrzeżony w ciągu ulicy Bernardyńskiej) pociąg prowadzony tą lokomotywą najechał na samochód marki Fiat 125p. W wyniku najechania samochód został uszkodzony, a przerwa w ruchu trwała 100 minut. <ref>[[Biblioteka:A-04545]]</ref> | ||
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Maciejkowice|1981|1989}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1989|1994}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Rozbark|1994|2009}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|2009|nadal}} | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Maciejkowice|1981|1989}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1989|1994}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Rozbark|1994|2009}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|2009|nadal}} |