Tabor:Lw-00232: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(minus stary szablon podstrony egzemplarza)
m (Zastępowanie tekstu - "|Rok produkcji" na "|Producent=FAUR |Rok produkcji")
Linia 4: Linia 4:
 
|Grafika=DSC07681am.JPG
 
|Grafika=DSC07681am.JPG
 
|Opis grafiki=Lxd2-374 po naprawie głównej na torach trakcyjnych przed Parowozownią Bytom Karb
 
|Opis grafiki=Lxd2-374 po naprawie głównej na torach trakcyjnych przed Parowozownią Bytom Karb
 +
|Producent=FAUR
 
|Rok produkcji=1981
 
|Rok produkcji=1981
 
|Stan=Sprawna
 
|Stan=Sprawna

Wersja z 02:50, 3 mar 2018


<<< L45H

L45H 24332

Stan: sprawna

DSC07681am.JPG

Lxd2-374 po naprawie głównej na torach trakcyjnych przed Parowozownią Bytom Karb

Rok produkcji

1981

Producent

FAUR

Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

Lxd2-374

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Bytom Karb Wąskotorowy

Kraj stacjonowania

Aktualny typ silnika

Wola 71H12A

Kolej

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe

Użytkownik

Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych

Właściciel

Urząd Miasta Bytomia

Stacjonowanie

Maciejkowice 1981 - 1989
Bytom Karb Wąskotorowy 1989 - 1994
Bytom Rozbark 1994 - 2009
Bytom Karb Wąskotorowy 2009 - nadal

Rozstaw

785 mm 1981 - nadal

Oznaczenie

Lxd2-374 1981 - nadal

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

Lokomotywa ta została odstawiona do rezerwy najprawdopodobniej w roku 1994 (aczkolwiek wg. relacji dawnych pracowników GKW była używana jeszcze w roku 2000). Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych została przekazana Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach. W roku 2009 została przekazana miastu Bytom w zamian za zaległości podatkowe, a następnie, dzięki wsparciu finansowemu miasta Bytomia przetransportowana w dniu 21 listopada 2009 na terem WMD Bytom Karb. Dnia 11 czerwca 2013 lokomotywa została przewieziona do znajdującej się w Nowym Sączu firmy "Kol-Mag", gdzie została poddana naprawie głównej. Z Nowego Sącza powróciła do swojej macierzystej lokomotywowni dnia 8 sierpnia 2013. Naprawa, której koszt wyniósł 370 tysięcy złotych, została sfinansowana ze środków gmin, przez które przebiega do dziś linia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, tj. przez Bytom, Tarnowskie Góry i Miasteczko Śląskie.

Galeria

Źródła