Tabor:Lw-02018: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(utworzenie rekordu)
 
m (uzupełnienie)
 
Linia 12: Linia 12:
 
|Kolej=Krośniewicka Kolej Dojazdowa
 
|Kolej=Krośniewicka Kolej Dojazdowa
 
|Opis=* Wagon przebudowany z wagonu serii Bxhpi nr 1705 typu 1Aw wyprodukowanego w roku 1957 przez Fabrykę Wagonów w Świdnicy<ref>{{cytuj pismo | nazwisko = Pokropiński| imię = Bogdan |tytuł = Przebudowa wagonów 1Aw na silnikowe| url = | czasopismo = Świat Kolei| adres czasopisma = | oznaczenie = | wolumin = 99| wydanie = 10/2003| strony = 16-21| data = | rok = | miesiąc = | odpowiedzialność =  | wydawca = Emi-Press| miejsce = Łódź| issn = 1234-5962 | doi = | doietykieta = | pmid = | oclc = | bibcode = | id = | cytat = | język = | data dostępu = }}</ref>
 
|Opis=* Wagon przebudowany z wagonu serii Bxhpi nr 1705 typu 1Aw wyprodukowanego w roku 1957 przez Fabrykę Wagonów w Świdnicy<ref>{{cytuj pismo | nazwisko = Pokropiński| imię = Bogdan |tytuł = Przebudowa wagonów 1Aw na silnikowe| url = | czasopismo = Świat Kolei| adres czasopisma = | oznaczenie = | wolumin = 99| wydanie = 10/2003| strony = 16-21| data = | rok = | miesiąc = | odpowiedzialność =  | wydawca = Emi-Press| miejsce = Łódź| issn = 1234-5962 | doi = | doietykieta = | pmid = | oclc = | bibcode = | id = | cytat = | język = | data dostępu = }}</ref>
 +
* Wg informacji zawartych w cytowanym wyżej artykule opublikowanym w "Świecie Kolei" pojazd zezłomowano w roku 1991
 
* Numer zawarty w polu "Numer fabryczny" nie jest rzeczywistym numerem fabrycznym. Oznacza jedynie, który to jest wagon zbudowany w kolejności
 
* Numer zawarty w polu "Numer fabryczny" nie jest rzeczywistym numerem fabrycznym. Oznacza jedynie, który to jest wagon zbudowany w kolejności
 
* Dnia 26 maja 1991 wagon w km 4,315 szlaku Krośniewice - Boniewo na przejeździe kategorii "D" wagon ten zderzył się z autobusem marki Ikarus 160 PKS Włocławek. W wyniku zderzenia wagon wykoleił się oraz został uszkodzony<ref>[[Biblioteka:A-04508]]</ref>
 
* Dnia 26 maja 1991 wagon w km 4,315 szlaku Krośniewice - Boniewo na przejeździe kategorii "D" wagon ten zderzył się z autobusem marki Ikarus 160 PKS Włocławek. W wyniku zderzenia wagon wykoleił się oraz został uszkodzony<ref>[[Biblioteka:A-04508]]</ref>

Aktualna wersja na dzień 23:43, 8 wrz 2019


<<< 1Aw/M

1Aw/M 3

Stan: złom

Rok produkcji

1965

Producent

WMD Krośniewice

Stan

Złom

Rok złomowania

1993

Ostatnie oznaczenie

MBxd1-163

Ostatni rozstaw

750 mm

Ostatnie miejsce stacjonowania

Krośniewice

Kraj stacjonowania

Ostatni typ silnika

Nieznany

Stacjonowanie

Krośniewice 1965 - 1966
Zwierzyniec Wąskotorowy 1966 - 1967
Jędrzejów Wąskotorowy 1967 - 1968
Krośniewice 1968 - 1993

Rozstaw

750 mm 1965 - 1993

Oznaczenie

Mbxd1-163 1965 - 1993
00380024952-0 1974 - 1993

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

  • Wagon przebudowany z wagonu serii Bxhpi nr 1705 typu 1Aw wyprodukowanego w roku 1957 przez Fabrykę Wagonów w Świdnicy[1]
  • Wg informacji zawartych w cytowanym wyżej artykule opublikowanym w "Świecie Kolei" pojazd zezłomowano w roku 1991
  • Numer zawarty w polu "Numer fabryczny" nie jest rzeczywistym numerem fabrycznym. Oznacza jedynie, który to jest wagon zbudowany w kolejności
  • Dnia 26 maja 1991 wagon w km 4,315 szlaku Krośniewice - Boniewo na przejeździe kategorii "D" wagon ten zderzył się z autobusem marki Ikarus 160 PKS Włocławek. W wyniku zderzenia wagon wykoleił się oraz został uszkodzony[2]

Galeria

Źródła

  1. Bogdan Pokropiński. Przebudowa wagonów 1Aw na silnikowe. „Świat Kolei”. 99 (10/2003), ss. 16-21. Łódź: Emi-Press. ISSN 1234-5962. 
  2. Biblioteka:A-04508