Tw53/3996: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (dr tech)
(interpunkcja)
Linia 1: Linia 1:
 
[[Kategoria:Tw53]]
 
[[Kategoria:Tw53]]
 
{{Przebieg służby Infobox  
 
{{Przebieg służby Infobox  
|typ_fabryczny_pojazdu    = [[Tw53]]|numer_seryjny_pojazdu    = 3996
+
|typ_fabryczny_pojazdu    = [[Tw53]]
|grafika                  =[[Plik:...|290px]]
+
|numer_seryjny_pojazdu    = 3996
|opis_zdjęcia           = ...
+
|grafika                  =  
|rok_produkcji            = 1954
+
|opis_zdjęcia             =  
 +
|rok_produkcji            = 1954
 
|numer_kotła              = 13956
 
|numer_kotła              = 13956
 
|rok_produkcji_kotła      = 1954
 
|rok_produkcji_kotła      = 1954
|ostatnia_rewizja_do      =
+
|ostatnia_rewizja_do      =  
|stan                    = eksponat
+
|stan                    = eksponat
 
|rok_odstawienia          = 2005
 
|rok_odstawienia          = 2005
|rok_złomowania          =
+
|rok_złomowania          =
|poprzednie_oznaczenie       =   [[Oznaczenia :Tw53|Tw53]]-3396   
+
|poprzednie_oznaczenie   = [[Oznaczenia :Tw53|Tw53]]-3396   
|obecne_oznaczenie        = [[Oznaczenia :Tw53|Pw53]]-02
+
|obecne_oznaczenie        = [[Oznaczenia :Tw53|Pw53]]-02
|obecne_stacjonowanie    = Rudy
+
|obecne_stacjonowanie    = Rudy
|typ_silnika           =
+
|typ_silnika           =  
|1_rozstaw_fabryczny      = 785 mm
+
|1_rozstaw_fabryczny      = 785 mm
|2_rozstaw                =
+
|2_rozstaw                =
|2_rozstaw_rok            =
+
|2_rozstaw_rok            =
|3_rozstaw                =
+
|3_rozstaw                =
|3_rozstaw_rok            =
+
|3_rozstaw_rok            =
|4_rozstaw                =
+
|4_rozstaw                =
|4_rozstaw_rok            =
+
|4_rozstaw_rok            =
|5_rozstaw                =
+
|5_rozstaw                =
|5_rozstaw_rok            =
+
|5_rozstaw_rok            =
|1_stacjonowanie          = Huta Kościuszko
+
|1_stacjonowanie          = Huta Kościuszko
|1_okres_stacjonowania    = 1954-1997?
+
|1_okres_stacjonowania    = 1954-1997?
|2_stacjonowanie          = Zabrze
+
|2_stacjonowanie          = Zabrze
|2_okres_stacjonowania    = 1997?
+
|2_okres_stacjonowania    = 1997?
|3_stacjonowanie          = Rudy
+
|3_stacjonowanie          = Rudy
|3_okres_stacjonowania    = 1997-11.2004
+
|3_okres_stacjonowania    = 1997-11.2004
|4_stacjonowanie          = Stanica
+
|4_stacjonowanie          = Stanica
 
|4_okres_stacjonowania    = 11.2004-2005
 
|4_okres_stacjonowania    = 11.2004-2005
 
|5_stacjonowanie          = Rudy
 
|5_stacjonowanie          = Rudy
|5_okres_stacjonowania    = od 2005
+
|5_okres_stacjonowania    = od 2005
|6_stacjonowanie          =
+
|6_stacjonowanie          =  
|6_okres_stacjonowania    =
+
|6_okres_stacjonowania    =  
|7_stacjonowanie          =
+
|7_stacjonowanie          =  
|7_okres_stacjonowania    =
+
|7_okres_stacjonowania    =  
|8_stacjonowanie          =
+
|8_stacjonowanie          =  
|8_okres_stacjonowania    =
+
|8_okres_stacjonowania    =  
|9_stacjonowanie          =
+
|9_stacjonowanie          =  
|9_okres_stacjonowania    =
+
|9_okres_stacjonowania    =  
|10_stacjonowanie         =
+
|10_stacjonowanie         =  
|10_okres_stacjonowania   = |1_oznaczenie            = [[Oznaczenia Przemysł:Tw53|Tw53]]-3996
+
|10_okres_stacjonowania   =
|1_rok                    = 1954
+
|1_oznaczenie            = [[Oznaczenia Przemysł:Tw53|Tw53]]-3996
 +
|1_rok                    = 1954
 
|2_oznaczenie            = [[Oznaczenia Prywatne:Pw53|Pw53]]-02
 
|2_oznaczenie            = [[Oznaczenia Prywatne:Pw53|Pw53]]-02
|2_rok                    = 1997
+
|2_rok                    = 1997
|3_oznaczenie            =
+
|3_oznaczenie            =
|3_rok                    =
+
|3_rok                    =
|4_oznaczenie            =
+
|4_oznaczenie            =
|4_rok                    =
+
|4_rok                    =
|5_oznaczenie            =
+
|5_oznaczenie            =
|5_rok                    =
+
|5_rok                    =
|6_oznaczenie =
+
|6_oznaczenie             =
|6_rok=
+
|6_rok                   =
 
|7_oznaczenie=
 
|7_oznaczenie=
 
|7_rok=
 
|7_rok=
Linia 66: Linia 68:
 
}}
 
}}
  
Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48. Parowóz należy do muzeum górnictwa węglowego w Zabrzu , a tender należy do gminy Kuźnia Raciborska. W 1997 r został sprowadzony na stację w Rudach przez Stowarzyszenie celem uruchomienia. Naczelnik i zarazem prezes Stowarzyszenia wydał polecenie przebudowy bez powiadamiania muzeum z Zabrza. Zostały brutalnie usunięte skrzynie wodne i zbiornik na węgiel . Budka została przebudowana ,a wokół kotła zamontowano pomosty z parowozu Px48. Zabudowano skrzynię sprzęgową z Px48 ,oraz przekuto i dołączono tender z parowozu Px48-1728 . Pomalowano go na kolor jasno zielony . Według zamysłu naczelnika miał przypominać Pxu które widywał w młodości na stacji Gliwice Trynek . Odebrano kocioł i parowóz w roku 1999 był gotowy. Muzeum chciało odzyskać parowóz jeszcze przed przebudową , ale dowiedzieli się o tym wszystkim po fakcie. Na koniec nowy właściciel uprowadził lokomotywę do Stanicy i utworzył "skansen". Podsumowując: Przebudowano sprawny parowóz - ostatni czynny Tw53-3996, oraz zniszczono dwa parowozy serii Px48: z jednego wzięto tender, a z drugiego pomosty. skrzynie boczne i skrzynia węglowa leżały na wagonie na stacji do około 2001 r . Parowóz był trudny w eksploatacji .Miał niespokojny bieg poprzez zmianę masy . Wygaszony w 2005 r . Raczej nie będzie już uruchamiany.
+
Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48. Parowóz należy do muzeum górnictwa węglowego w Zabrzu, a tender należy do gminy Kuźnia Raciborska. W 1997 r został sprowadzony na stację w Rudach przez Stowarzyszenie celem uruchomienia. Naczelnik i zarazem prezes Stowarzyszenia wydał polecenie przebudowy bez powiadamiania muzeum z Zabrza. Zostały brutalnie usunięte skrzynie wodne i zbiornik na węgiel. Budka została przebudowana, a wokół kotła zamontowano pomosty z parowozu Px48. Zabudowano skrzynię sprzęgową z Px48 oraz przekuto i dołączono tender z parowozu Px48-1728. Pomalowano go na kolor jasno zielony. Według zamysłu naczelnika miał przypominać Pxu, które widywał w młodości na stacji Gliwice Trynek. Odebrano kocioł i parowóz w roku 1999 był gotowy. Muzeum chciało odzyskać parowóz jeszcze przed przebudową, ale dowiedzieli się o tym wszystkim po fakcie. Na koniec nowy właściciel uprowadził lokomotywę do Stanicy i utworzył "skansen". Podsumowując: Przebudowano sprawny parowóz - ostatni czynny Tw53-3996, oraz zniszczono dwa parowozy serii Px48: z jednego wzięto tender, a z drugiego pomosty. Skrzynie boczne i skrzynia węglowa leżały na wagonie na stacji do około 2001 r. Parowóz był trudny w eksploatacji. Miał niespokojny bieg poprzez zmianę masy. Wygaszony w 2005 r. Raczej nie będzie już uruchamiany.

Wersja z 15:26, 2 lut 2017

Tw53 3996
Rok produkcji 1954
Stan eksponat
Rok odstawienia 2005
Obecne oznaczenie Pw53-02
Miejsce obecnego stacjonowania Rudy
Szerokość toru
Szerokość Od roku
785 mm 1954



Stacjonowanie
Miejsce Okres stacjonowania
Huta Kościuszko 1954-1997?
Zabrze 1997?
Rudy 1997-11.2004
Stanica 11.2004-2005
Rudy od 2005



Oznaczenia
Oznaczenie Rok nadania
Tw53-3996 1954
Pw53-02 1997





nielegalnie przebudowany


Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48. Parowóz należy do muzeum górnictwa węglowego w Zabrzu, a tender należy do gminy Kuźnia Raciborska. W 1997 r został sprowadzony na stację w Rudach przez Stowarzyszenie celem uruchomienia. Naczelnik i zarazem prezes Stowarzyszenia wydał polecenie przebudowy bez powiadamiania muzeum z Zabrza. Zostały brutalnie usunięte skrzynie wodne i zbiornik na węgiel. Budka została przebudowana, a wokół kotła zamontowano pomosty z parowozu Px48. Zabudowano skrzynię sprzęgową z Px48 oraz przekuto i dołączono tender z parowozu Px48-1728. Pomalowano go na kolor jasno zielony. Według zamysłu naczelnika miał przypominać Pxu, które widywał w młodości na stacji Gliwice Trynek. Odebrano kocioł i parowóz w roku 1999 był gotowy. Muzeum chciało odzyskać parowóz jeszcze przed przebudową, ale dowiedzieli się o tym wszystkim po fakcie. Na koniec nowy właściciel uprowadził lokomotywę do Stanicy i utworzył "skansen". Podsumowując: Przebudowano sprawny parowóz - ostatni czynny Tw53-3996, oraz zniszczono dwa parowozy serii Px48: z jednego wzięto tender, a z drugiego pomosty. Skrzynie boczne i skrzynia węglowa leżały na wagonie na stacji do około 2001 r. Parowóz był trudny w eksploatacji. Miał niespokojny bieg poprzez zmianę masy. Wygaszony w 2005 r. Raczej nie będzie już uruchamiany.