Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki/Brudnopis/Tapet3

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Dziennik Urzędowy Ministerstwa Komunikacji z 1973 r Nr 1 pozycja 1

ZARZĄDZENIE MINISTRA KOMUNIKACJI Nr 199
z dnia 4 grudnia 1972 r.
w sprawie zmiany niektórych zarządzeń w związku z wdrożeniem przewozów kontenerowych.

§ 1.1. W załączniku do zarządzenia Ministra Komunikacji Nr 2 z dnia 6 stycznia 1965 r. w sprawie usprawnienia napraw obrabiarek, maszyn i urządzeń technicznych (Dz. Urz. MK Nr 4, poz. 12) dodaje się § 3a w brzmieniu:

㤠3a. Wielkie kontenery.
1. Przeglądy okresowe i większe naprawy bieżące oraz naprawy średnie wielkich kontenerów, stanowiących własność PKP, eksploatowanych bezpośrednio przez kolej lub wynajętych Przedsiębiorstwu Spedycji Krajowej wykonują wagonownie.
2. Naprawy główne wielkich kontenerów, o których mowa w ust. 1, wykonują zakłady naprawcze taboru kolejowego, wytypowane przez Zjednoczenie Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego.
3. Konserwacja i drobne naprawy bieżące wielkich kontenerów należą do użytkowników”.


2. W zarządzeniu Ministra Komunikacji Nr 36 z dnia 24 lutego 1972 r. w sprawie organizacji i zakresu działania zarządów wagonów w dyrekcjach okręgowych kolei państwowych (Dz. Urz. MK Nr 8 poz. 64) w § 7 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:
„2. Do zakresu działania działu napraw wagonów należą również sprawy napraw wielkich kontenerów, stanowiących własność PKP i eksploatowanych bezpośrednio przez kolej lub wynajętych Przedsiębiorstwu Spedycji Krajowej”.


3. W ramowym regulaminie organizacyjnym wagonowni PKP, stanowiącym załącznik do zarządzenia Ministra Komunikacji Nr 230 z dnia 2 listopada 1967 r. (Dz. Urz. MK Nr 37, poz. 275; z 1968 r. Nr 16 poz. 185/8 i z 1971 r. Nr 25, poz. 201) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 2 pkt 1 na końcu dodaje się wyrazy „jak również wykonywanie przeglądów okresowych oraz większych napraw bieżących i napraw średnich wielkich kontenerów”,
2) w § 24 ust. 1 dodaje się pkt 10 w brzmieniu: „10) w wytypowanych wagonowniach – samodzielna grupa majsterska napraw wielkich kontenerów”,
3) dodaje się nowy § 37a w brzmieniu:
„§ 37a. Do samodzielnej grupy majsterskiej napraw wielkich kontenerów należy:
1) wykonywanie przeglądów okresowych, większych napraw bieżących oraz napraw średnich wielkich kontenerów
2) prowadzenie dokumentacji remontowej wszystkich rodzajów wielkich kontenerów, przewidzianych do naprawy w danej wagonowni”.


4. W regulaminie organizacyjnym Ministerstwa Komunikacji, stanowiącym załącznik do zarządzenia Ministra Komunikacji Nr 339 z dnia 8 grudnia 1958 r. (Biuletyn MK Nr 45, poz. 380/1 z późniejszymi zmianami) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 36 – Centralny Zarząd Handlowo-Przewozowy – w ust. 2 dodaje się nowy pkt 4a w brzmieniu:
„4a) rozwoju przewozów towarów transportem kolejowym w kontenerowym systemie transportowym (KST) w jednostkach ładunkowych jak również koordynacja całokształtu zagadnień związanych z funkcjonowaniem kontenerowego systemu transportowego”,
2) w § 37 – Centralny Zarząd Trakcji – w ust. 1 po wyrazach „i urządzeń trakcyjnych” dodaje się wyrazy „oraz innych urządzeń technicznych przydzielanych do utrzymania służbie trakcji”,
3) w § 38 – Centralny Zarząd Wagonów:
a) w ust. 5 dodaje się nowy pkt 14 w brzmieniu:
„14) zakupu wagonów kontenerowych oraz wielkich kontenerów”,
b) w ust. 6 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) planów i harmonogramów napraw okresowych wagonów i wielkich kontenerów oraz kontroli ich realizacji”
oraz dodaje się nowy pkt 12 w brzmieniu:
„12) ewidencji ilościowej wielkich kontenerów”,
c) w ust. 8 dodaje się nowy pkt 10 w brzmieniu:
„10) nadzoru nad wykonywaniem przeglądów i napraw okresowych wielkich kontenerów”.


§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.


Nr KOR1-0130-37/72.

MINISTER: mgr M. Zajfryd