WLp50: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (magic nocache)
 
Linia 28: Linia 28:
 
}}
 
}}
  
'''WLp50''' - polska lokomotywa wąskotorowa przeznaczona dla przemysłu. Jest produkowana od 1989r. Jeden egzemplarz przystosowano do ruchu pasażerskiego.
+
'''WLp50''' - polska lokomotywa wąskotorowa przeznaczona dla przemysłu. Jest produkowana od 1989r. Jeden egzemplarz przystosowano do ruchu pasażerskiego (został wyposażony w hamulec zespolony).
 +
 
 +
==Historia==
 +
 
 +
W latach 1987-1988 Komag zaprojektował nową lokomotywę z rozwiązaniami od spalinowozu [[Lds100]]. W nowej lokomotywie zastosowano silnik SW266L/1 o mocy 76KM. Jest to czterocylindrowa jednostka wysokoprężna. Użyto również zmiennik momentu ZM-120N i zmniejszono średnicę kół napędowych do 560mm. Pierwszy prototyp WLp50 powstawał od października 1988 do marca następnego roku. Jego eksploatację rozpoczęto w KWK Kurpiński. Dwa miesiące później gotowy był drugi pojazd, który wyeksponowano na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Jego eksploatację rozpoczęto w KWK Staszic.
 +
 
 +
W 2003  roku wyprodukowano lokomotywę dla Huty Miedzi "Głogów", w której zastosowano zmienioną skrzynię biegów. Odbiorcy zależało na większej sile pociągowej.
  
 
{{Lw kwerenda wszystkie|WLp50}}
 
{{Lw kwerenda wszystkie|WLp50}}
  
 
__NOCACHE__
 
__NOCACHE__

Aktualna wersja na dzień 12:06, 23 mar 2020

WLp50
Rudy, WLp50 (2).JPG
Lokomotywa WLp50-031 odstawiona na stacji w Rudach.
Przewoźnik różne zakłady przmysłowe (przemysł), Kolej parkowa w Parku Śląskim
Oznaczenie przewoźnika WLp50
Producent Z.N.T. i S. Brzesko
Lata budowy 1989 -
Układ osi B
Rozstaw szyn 450 - 900 mm
Masa służbowa 8 t
Nacisk osi na szyny b/d
Rozstaw osi skrajnych 1250 mm
Średnica kół 560 mm
Długość ze zderzakami 4290 mm
Szerokość 1300 mm
Wysokość 2140 mm
Prędkość konstrukcyjna 16,9 km/h
Maksymalna siła pociągowa 20 kN (2000 kG)
Typ silnika spalinowego SW-266/L1
Moc znamionowa 78 KM
Zapas paliwa 50 l
Rodzaj przekładni hydrokinetyczna (PH1-300.1)
System hamulca powietrzny dodatkowy i ręczny postojowy, zespolony (tylko WLp50-031)
Sterowanie wielokrotne nie ma
System ogrzewania brak


WLp50 - polska lokomotywa wąskotorowa przeznaczona dla przemysłu. Jest produkowana od 1989r. Jeden egzemplarz przystosowano do ruchu pasażerskiego (został wyposażony w hamulec zespolony).

Historia[edytuj]

W latach 1987-1988 Komag zaprojektował nową lokomotywę z rozwiązaniami od spalinowozu Lds100. W nowej lokomotywie zastosowano silnik SW266L/1 o mocy 76KM. Jest to czterocylindrowa jednostka wysokoprężna. Użyto również zmiennik momentu ZM-120N i zmniejszono średnicę kół napędowych do 560mm. Pierwszy prototyp WLp50 powstawał od października 1988 do marca następnego roku. Jego eksploatację rozpoczęto w KWK Kurpiński. Dwa miesiące później gotowy był drugi pojazd, który wyeksponowano na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Jego eksploatację rozpoczęto w KWK Staszic.

W 2003 roku wyprodukowano lokomotywę dla Huty Miedzi "Głogów", w której zastosowano zmienioną skrzynię biegów. Odbiorcy zależało na większej sile pociągowej.


Typ / Numer fabryczny Rok produkcji Stan Rozstaw Typ silnika Oznaczenie Stacjonowanie Uwagi
WLp50/001 1989 Nieznany 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Krupiński" Pierwsza zbudowana lokomotywa tego typu
WLp50/002 1989 Nieznany 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Staszic"
WLp50/003 1989 Nieznany 750 mm SW-266/L1 nieznane Kopalnia Węgla Kamiennego "Czeczott"
WLp50/004 1989 Nieznany 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Śląsk" (nowa)
WLp50/005 1989 Nieznany 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Jan Kanty"
WLp50/006 1989 Nieznany 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich" rejon Bytom
WLp50/007 1989 Nieznany 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Z.S.M.P." Żory
WLp50/008 1989 Sprawna 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Staszic"
WLp50/009 1990 Odstawiona 600 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Anna"
WLp50/01 2014 Sprawna 750 mm Nieznany WLP-50 MWM Brzesko
WLp50/010 1990 Nieznany 470 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Centrum"
WLp50/011 1990 Nieznany 470 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Centrum"
WLp50/012 1990 Nieznany 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Morcinek"
WLp50/013 1991 Nieznany 630 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Nowy Wirek"
WLp50/014 1991 Nieznany 600 mm SW-266/L1 b/d Zakłady Chemiczne “Alventa S.A.” w Alwerni
WLp50/015 1991 Odstawiona 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Czeczott"
WLp50/016 1991 Nieznany 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Morcinek"
WLp50/017 1991 Nieznany 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Julian"
WLp50/018 1991 Sprawna 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego Borynia-Zofiówka-Jastrzębie (Ruch Zofiówka)
WLp50/019 1991 Sprawna 750 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego Borynia-Zofiówka-Jastrzębie (Ruch Zofiówka)
WLp50/020 1991 Sprawna 600 mm SW-266/L1 b/d Kopalnia Węgla Kamiennego "Brzeszcze"
WLp50/021 1991 Nieznany 600 mm SW-266/L1 b/d Zakłady Chemiczne “Alventa S.A.” w Alwerni
WLp50/031 1994 Odstawiona 900 mm B/d brak Rudy Lokomotywa posiada instalację hamulca zespolonego oraz inną niż pozostałe lokomotywy tej serii przekładnię hydrauliczną. Posiada ona również sprężarkę tego samego typu co w lokomotywach Lxd2, Lyd2 i LDH45.
WLp50/032 1995 Nieznany 600 mm Nieznany b/d Zakłady Chemiczne w Alwerni
WLp50/04 Nieznany Sprawna 600 mm SW-266/L1 Brak Kopalnia Soli "Kłodawa" Niebieskie malowanie.
WLp50/Nieznany 2003 Nieznany 600 mm? SW-266/L1 b/d Huta Miedzi "Głogów" Lokomotywa ma inną skrzynię biegów, ponieważ odbiorcy zależało na większej sile pociągowej w przestawieniu na mniejszą prędkość maksymalną.