WLs180: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (zamienił w treści „Wls” na „WLs”)
Linia 98: Linia 98:
 
| 1970
 
| 1970
 
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
| Strzybnica
+
| Park w Chorzowie
 
   
 
   
 
|-
 
|-
Linia 130: Linia 130:
 
| 1971
 
| 1971
 
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
| Firma TABOR
+
| Miejsce nieznane
 
   
 
   
 
|-
 
|-
Linia 274: Linia 274:
 
| 1971
 
| 1971
 
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
| Strzybnica
+
| Park w Chorzowie
 
   
 
   
 
|-
 
|-
Linia 378: Linia 378:
 
| 1972
 
| 1972
 
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
| Firma TABOR
+
| Bachórz (własność prywatna)
 
   
 
   
 
|-
 
|-

Wersja z 20:56, 7 kwi 2017

WLs180, 803D
DSC07420bm.JPG
WLs180-36 na stacji w Rudach
Przewoźnik PKP, przemysł
Oznaczenie przewoźnika na PKP Lyd1, w przemyśle WLs180
Producent Zastal
Lata budowy 1969-1972
Układ osi C
Rozstaw szyn 750mm, 785mm, 900mm
Masa służbowa 18 t
Nacisk osi na szyny ~6 t
Rozstaw osi skrajnych 2000 mm
Średnica kół 850 mm
Długość ze zderzakami 5720 mm
Szerokość 2055 mm
Wysokość 3050 mm
Prędkość konstrukcyjna 30 km/h
Maksymalna siła pociągowa 40,7 kN
Typ silnika spalinowego 6R1416
Moc znamionowa 180 KM
Zapas paliwa 250 l
Rodzaj przekładni mechaniczna
System hamulca Westinghouse
Sterowanie wielokrotne brak
System ogrzewania Ogrzewanie kabiny wodne.
DSC02780bm2.JPG


WLs180 (występujące także jako typ fabryczny 803D) - Wąskotorowa Lokomotywa spalinowa o mocy 180 KM, produkowana w latach 1969-1972 w zielonogórskich zakładach Zastal. Konstrukcja wywodzi się bezpośrednio z lokomotyw typu WLs150, zasadniczą różnicą jest zastosowanie nowego mocniejszego i nowocześniejszego silnika produkowanego w zakładach "Wola" na licencji firmy Henschel - typu 6R1416 o mocy 180 KM. Ponadto modyfikacji uległ układ elektryczny, zmieniono system ogrzewania na wodny, zastosowano nowocześniejszą sprężarkę oraz zastosowano elektryczne ogrzewanie szyb.

Lista lokomotyw

Szczegółowy opis każdego egzemplarza dostępny po kliknięciu na jego nr fabryczny.

Obecne/ostatnie oznaczenie Nr fabr. Obecny/ostatni prześwit Rok produkcji Stan Stacjonowanie
WLs180-01 1 785 mm 1969 złom
WLs180-02 2 785 mm 1969 złom
WLs180-03 3 785 mm 1969 złom
WLs180-04 4 785 mm 1969 złom
WLs180-4 5 750 mm 1969 sprawny KWK Kazimierz-Juliusz
WLs180-6 6 750 mm 1970 sprawny KWK Kazimierz-Juliusz
WLs180-07 7 785 mm 1970 odstawiony Park w Chorzowie
WLs180-08 8 785 mm 1970 złom
WLs180-09 9 785 mm 1970 złom
WLs180-10 10 785 mm 1971 złom
WLs180-11 11 785 mm 1971 odstawiony Miejsce nieznane
WLs180-12 12 785 mm 1971 złom
WLs180-13 13 785 mm 1971 złom
WLs180-14 14 785 mm 1971 złom
WLs180-15 15 785 mm 1971 sprawny Rudy
WLs180-16 16 785 mm 1971 złom
WLs180-17 17 785 mm 1971 złom
Lyd1-251 18 750 mm 1971 sprawny Iłża
Lyd1-252 19 750 mm 1971 sprawny Starachowice Wsch. Wąsk.
WLs180-20 20 750 mm 1971 złom
Lyd1-253 21 750 mm 1971 sprawny Pleszew Wąsk.
Lyd1-254 22 750 mm 1971 złom
Lyd1-255 23 750 mm 1971 sprawny Pleszew Wąsk.
WLs180-24 24 750 mm 1971 złom
WLs180-25 25 900 mm 1971 złom
WLs180-26 26 900 mm 1971 złom
WLs180-27 27 900 mm 1971 złom
WLs180-28 28 785 mm 1971 złom
WLs180-29 29 785 mm 1971 odstawiony Park w Chorzowie
WLs180-30 30 785 mm 1972 złom
WLs180-31 31 785 mm 1972 złom
WLs180-32 32 785 mm 1972 złom
WLs180-33 33 785 mm 1972 złom
WLs180-34 34 785 mm 1972 złom
WLs180-35 35 785 mm 1972 złom
WLs180-36 36 785 mm 1972 sprawny Rudy
WLs180-37 37 785 mm 1972 złom
WLs180-38 38 785 mm 1972 złom
WLs180-39 39 785 mm 1972 złom
WLs180-1 40 750 mm 1972 sprawny KWK Kazimierz-Juliusz
WLs180-41 41 785 mm 1972 złom
WLs180-42 42 785 mm 1972 odstawiony Bachórz (własność prywatna)
WLs180-43 43 785 mm 1972 złom
WLs180-44 44 785 mm 1972 złom
WLs180-45 45 750 mm 1972 złom
WLs180-46 46 750 mm 1972 odstawiony BKL Cisna
Lyd1-256 47 750 mm 1972 złom