Edytujesz Dyskusja Enkol:Portal społeczności/Dział techniczny/Drzewo kategorii/Kolejnictwo

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 91: Linia 91:
 
Ja bym jeszcze gdzieś do taboru dodał czynnosci wykonywane przy nim. Czynnosci, czyli np nawęglanie, wodowanie wagonów, naprawy główne, średnie itd...--[[Użytkownik:Ptr|Ptr]] 13:16, 22 cze 2011 (CEST)
 
Ja bym jeszcze gdzieś do taboru dodał czynnosci wykonywane przy nim. Czynnosci, czyli np nawęglanie, wodowanie wagonów, naprawy główne, średnie itd...--[[Użytkownik:Ptr|Ptr]] 13:16, 22 cze 2011 (CEST)
 
:To może po prostu do kategorii ''Tabor kolejowy'' dodać podkategorię ''Utrzymanie i eksploatacja taboru''? [[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] 13:46, 22 cze 2011 (CEST)
 
:To może po prostu do kategorii ''Tabor kolejowy'' dodać podkategorię ''Utrzymanie i eksploatacja taboru''? [[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] 13:46, 22 cze 2011 (CEST)
 
* No a co z '''tym''' wątkiem, hmm? Jakie kategorie?
 
 
* przeglądy, czynności związane z bieżącym utrzymaniem?
 
* naprawy bieżące
 
* naprawy okresowe
 
* naprawy główne
 
 
Dobrze by było to zrobić, bo pichci się artykuł pt. próba hamulca, techniczna rewizja wagonów itd :)  [[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] 23:40, 28 cze 2011 (CEST)
 
  
 
== Stacje i przystanki kolejowe ==
 
== Stacje i przystanki kolejowe ==
Linia 162: Linia 153:
  
 
W przypadku toru normalnego podział na województwa faktycznie mógłby pozostać (podziały i zmiany organizacyjne na kolei są na tyle częste, że połapać się w nich ciężko - teraz to raczej na Zakłady Linii Kolejowych PLK (tylko co wspólnego ma taka od lat nieistniejąca stacyjka w Łomiankach z PLKą?). [[Użytkownik:2xM|2xM]] 14:40, 28 cze 2011 (CEST)
 
W przypadku toru normalnego podział na województwa faktycznie mógłby pozostać (podziały i zmiany organizacyjne na kolei są na tyle częste, że połapać się w nich ciężko - teraz to raczej na Zakłady Linii Kolejowych PLK (tylko co wspólnego ma taka od lat nieistniejąca stacyjka w Łomiankach z PLKą?). [[Użytkownik:2xM|2xM]] 14:40, 28 cze 2011 (CEST)
 
:Moim zdaniem powinny być dwie hierarchie:
 
* terytorialna (województwo - powiat - miejscowość) wg aktualnego podziału administracyjnego kraju, a w odniesieniu do kolei na Kresach Wschodnich - wg podziału administracyjnego z dnia 31 sierpnia 1939
 
* KrKD (przykładowo) - posterunki ruchu i punkty ekspedycyjne KrKD
 
[[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] 01:32, 29 cze 2011 (CEST)
 
 
Chyba tak będzie najlepiej. [[Użytkownik:2xM|2xM]] 23:28, 30 cze 2011 (CEST)
 
 
:: moim zdaniem przynależność przystanków do danej linii czy nawet DOKP ma większy sens, niż do województwa... bo choćby przypadek Starachowice-Iłża to jest kolej miedzy wojewódzka! --[[Użytkownik:Phinek|Phinek]] 11:11, 1 lip 2011 (CEST)
 
  
 
== Tabor PKP i innych przewoźników ==
 
== Tabor PKP i innych przewoźników ==
Linia 190: Linia 172:
  
 
Moim zdaniem poza powyższym powinna być jeszcze dodana główniejsza kategoria Tabor PKP (DB, ČD itd.) Dzięki czemu w jedym miejscu byłby "do kupy" zebrany tabor danego przewoźnika z różnych podkategorii. [[Użytkownik:Kaczor|Kaczor]] 14:03, 28 cze 2011 (CEST)
 
Moim zdaniem poza powyższym powinna być jeszcze dodana główniejsza kategoria Tabor PKP (DB, ČD itd.) Dzięki czemu w jedym miejscu byłby "do kupy" zebrany tabor danego przewoźnika z różnych podkategorii. [[Użytkownik:Kaczor|Kaczor]] 14:03, 28 cze 2011 (CEST)
 
::Ja to widzę w postaci równoległej hierarchii kategorii:
 
 
<span style="font-size:16px"><pre>
 
 
├ Polskie Koleje Państwowe (CD, DB itd)
 
│  ├ Tabor PKP
 
│  │  ├ Pojazdy trakcyjne PKP
 
│  │  │  ├ Parowozy normalnotorowe PKP
 
│  │  │  ├ Parowozy wąskotorowe PKP
 
│  │  │  ├ Parowozy szerokotorowe PKP
 
│  │  │
 
│  │  ├ Wagony PKP
 
│  │
 
│  ├ Osoby Związane z PKP
 
</pre></span>
 
 
Itd - to tylko zarys idei, że tak powiem :) [[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] 23:40, 28 cze 2011 (CEST)
 
 
== Tramwaje ==
 
 
... oczywiście, że bierzemy tramwaje! Zastanawiam się jednak, czy tramwaje powinny być schowane gdzieś w jakiejś kategorii trzeciego czy czwartego rzędu, czy może powinny być osobną kategorią nadrzędną, tej samej rangi, co kolejnictwo. Podobne wątpliwości mam w odniesieniu do metra. [[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] 21:55, 24 sie 2011 (CEST)
 
 
== Punkty eksploatacyjne i sygnalizacja ==
 
 
Dorzuciłem ostatnio trochę artykułów o punktach eksploatacyjnych (posterunki zapowiadawcze, następcze itd.), w najbliższym czasie planuje dorzucić sygnały i wskaźniki. Teraz pytanie - gdzie to podpiąć? Czy punkty eksploatacyjne podpiąć do gałęzi "infrastruktura" jako kolejną podkategorię "punkty eksploatacyjne"? A co z sygnałami i wskaźnikami? Może w kategorii "Infrastruktura" utworzyć podkategorię "urządzenia srk", do niej podkategorię "sygnalizacja" i do niej wrzucić semafory, tarcze, wskaźniki oraz nadawane przez nie obrazy sygnałowe (tj. Sr1, S10a, W9a, WW1 itd.)? Proszę o wsparcie bo nie mam pomysłu :) <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:Paweł Niemczuk|dyskusja]]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Wkład/Paweł Niemczuk|wkład]]<tt>&#124;</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|user={{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} rejestr]<tt>&#124;</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|type=block&page=Użytkownik:{{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} blokady]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Blokuj/Paweł Niemczuk|zablokuj]]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Uprawnienia użytkowników/Paweł Niemczuk|uprawnienia]]<tt>&#124;</tt>)</span> 00:27, 1 kwi 2012 (CEST)
 

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)