Edytujesz Dyskusja użytkownika:Bohun

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 150: Linia 150:
  
 
Generalnie za pomocą odpowiednich kwerend (albo inaczej: zapytań) można sobie wylistować pojazdy według wielu wybranych kryteriów: typu, stanu, miejsca stacjonowania, rozstawu itp. Niektóre kwerendy mają gotowe szablony (tj. w kod strony wystarczy wstawić odpowiedni szablon), niektóre kwerendy należy napisać (ale to już wymaga co nieco wprawy). W razie czego pisz - chętnie pomogę.  
 
Generalnie za pomocą odpowiednich kwerend (albo inaczej: zapytań) można sobie wylistować pojazdy według wielu wybranych kryteriów: typu, stanu, miejsca stacjonowania, rozstawu itp. Niektóre kwerendy mają gotowe szablony (tj. w kod strony wystarczy wstawić odpowiedni szablon), niektóre kwerendy należy napisać (ale to już wymaga co nieco wprawy). W razie czego pisz - chętnie pomogę.  
 
Jeszcze uwaga na temat tego, dlaczego nie warto stosować "ręcznych" tabelek:
 
# Ich tworzenie jest czasochłonne i upierdliwe
 
# Jeśli zmieni się status którejś z lokomotyw (np. pójdzie na złom), to konieczne jest ręczne uaktualnienie tabelki
 
# Jeśli pojawi się w spisie kolejny pojazd danego typu, to znów tabelkę trzeba ręcznie aktualizować
 
# Dzięki kwerendom (zapytaniom) zakutalizowanie metryki pojazdu (jego strony) powoduje, że jego dane (np. stan, czy miejsce stacjonowania) automatycznie aktualizuje się we wszystkich tabelkach w Enkolu, w których on się pojawia
 
# Dzięki stosowaniu kwerend nie trzeba ręcznie poprawiać tabelki w przypadku dodania kolejnego pojazdu danego typu do spisu. Wystarczy utworzyć stronę danego pojazdu, a tabelki zaktualizują się same. Np. ostatnio dopisaliśmy do bazy kilkadziesiąt lokomotyw typu L45H eksploatowanych w Rumunii i na Węgrzech. Nie musieliśmy ich ręcznie dopisywać do spisu na stronie [[L45H]]. Tabelka "rozbudowała" się sama
 
  
 
Miłego dnia! <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:Paweł Niemczuk|dyskusja]]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Wkład/Paweł Niemczuk|wkład]]<tt>&#124;</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|user={{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} rejestr]<tt>&#124;</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|type=block&page=Użytkownik:{{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} blokady]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Blokuj/Paweł Niemczuk|zablokuj]]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Uprawnienia użytkowników/Paweł Niemczuk|uprawnienia]]<tt>&#124;</tt>)</span> 13:48, 15 kwi 2019 (UTC)
 
Miłego dnia! <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:Paweł Niemczuk|dyskusja]]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Wkład/Paweł Niemczuk|wkład]]<tt>&#124;</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|user={{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} rejestr]<tt>&#124;</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|type=block&page=Użytkownik:{{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} blokady]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Blokuj/Paweł Niemczuk|zablokuj]]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Uprawnienia użytkowników/Paweł Niemczuk|uprawnienia]]<tt>&#124;</tt>)</span> 13:48, 15 kwi 2019 (UTC)
 
== WLp50 - ciąg dalszy ==
 
 
Właśnie utworzyłem stronę dla WL50-031. Tabelka w mojej wcześniejszej wiadomości zaktualizowała się sama. A tym czasem ta utworzona ręcznie dalej wygląda tak samo:
 
 
{| class="wikitable sortable"
 
!Numer fabryczny
 
!Prześwit [mm]
 
!Stan
 
!Właściciel
 
!Uwagi
 
 
|-
 
|[[Tabor:Lw-01382|001]]
 
|750 mm
 
|style="background-color:grey;"|Nieznany
 
|K.W.K. Krupiński
 
|Pierwszy egzemplarz WLp50
 
|-
 
|-
 
|[[Tabor:Lw-01383|002]]
 
|750 mm
 
|style="background-color:green;"|Sprawna
 
|K.W.K. Staszic
 
|
 
|-
 
 
 
Dlatego zachęcam do bliższego zapoznania się z kwerendami (zapytaniami) :)
 
 
Pozdr <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:Paweł Niemczuk|dyskusja]]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Wkład/Paweł Niemczuk|wkład]]<tt>&#124;</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|user={{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} rejestr]<tt>&#124;</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|type=block&page=Użytkownik:{{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} blokady]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Blokuj/Paweł Niemczuk|zablokuj]]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Uprawnienia użytkowników/Paweł Niemczuk|uprawnienia]]<tt>&#124;</tt>)</span> 14:16, 15 kwi 2019 (UTC)
 
 
== WLp50 z WPKiW ==
 
 
Cześć! Pytanie jedno - skąd wziąłeś informacje, że ta maszyna ma sprężarkę tego samego typu, co L45H? Biorąc pod uwagę wielkość tej sprężarki, to zajęłaby chyba połowę przedziału silnikowego :) Poza tym trochę się tą lokomotywą najeździłem podczas 9 lat obecności SGKW na Kolei Parkowej i, jak bozię kocham, nie przypominam sobie, aby ta lokomotywka miała w brzuchu takiego potwora :) <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:Paweł Niemczuk|dyskusja]]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Wkład/Paweł Niemczuk|wkład]]<tt>&#124;</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|user={{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} rejestr]<tt>&#124;</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|type=block&page=Użytkownik:{{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} blokady]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Blokuj/Paweł Niemczuk|zablokuj]]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Uprawnienia użytkowników/Paweł Niemczuk|uprawnienia]]<tt>&#124;</tt>)</span> 10:24, 25 kwi 2019 (UTC)
 
 
== Spis wagonów ==
 
 
Mamy w planach, kiedy Paweł się odrobi, dodanie kolejnej bazy danych z wagonami, ale głównie pod katem wagonów muzealnych, wąskotorowych etc. Tworzenie osobnych podstron dla masowo eksploatowanych serii wagonów towarowych wg mnie nie ma sensu. Zdjęcia można wrzucać do stron poszczególnych typów, jeśli będzie ich dużo można pomyśleć o osobnej stronie galerii typu.
 
Jeszcze mała uwaga co do lokomotyw - wpisuj proszę w rubryce "Uwagi", jeśli znasz, źródło informacji nt stacjonowania danego pojazdu, jeśli to np galeria internetowa, blog, forum etc. To ułatwi weryfikację
 
: Temat, technicznie, jest, rzecz jasna, do wykonania. W celu przygotowania sprawy od strony technicznej, tj. szablony do prezentacji danych i formularze do ich wprowadzania, to, biorąc pod uwagę moje możliwości czasowe, około miesiąca. Pytanie jednak - czy mamy dość danych aby zbliżyć się do kompletności danych w odniesieniu do choćby jednego typu / jednej serii wagonu? To są dziesiątki jeśli nie setki tysięcy sztuk. No chyba, że jakoś źle zrozumiałem Twoją koncepcję - tak na wszelki wypadek poproszę o doprecyzowanie, o co Ci dokładnie chodzi. Dobrej nocy! <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:Paweł Niemczuk|dyskusja]]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Wkład/Paweł Niemczuk|wkład]]<tt>&#124;</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|user={{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} rejestr]<tt>&#124;</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|type=block&page=Użytkownik:{{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} blokady]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Blokuj/Paweł Niemczuk|zablokuj]]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Uprawnienia użytkowników/Paweł Niemczuk|uprawnienia]]<tt>&#124;</tt>)</span> 23:54, 11 cze 2019 (UTC)
 
 
== Nazwy zakładów ==
 
 
Używaj proszę pełnej nazwy - Kopalnia Węgla Kamiennego zamiast KWK lub K.W.K. To w przyszłości ułatwi wyszukiwanie
 
 
== Ls60-36 ==
 
 
Skąd pochodzi informacja o tej lokomotywie? Czy jest jakaś fotografia? Możliwe, ze to pojazd produkcji Fabloku, oznaczony równoległą numeracją tj nie numerem fabrycznym a kolejnym
 
 
== Ls60-36 ==
 
 
Ok. To prawdopodobnie maszyna z Fabloku. Ps. wrzucaj prosze do pozycji "Szczegółowy opis" link do zdjęcia jeśli dodajesz pojazd na podstawie zdjęć z netu. To ułatwi weryfikację
 
 
== Zestawienia taboru ==
 
 
Dodawaj proszę link do zdjęć w galerii, blogu czy innego źródła stacjonowania lokomotywy? To zawsze dodatkowe źródło, a zależy nam na jak najlepszym udokumentowaniu informacji.
 
 
== Źródła ==
 
 
Cześć. Pierwsza rzecz - fajnie, że dodajesz kolejne pojazdy do spisu taboru, to na prawdę cenne. Jest jednak pewien mały problem - podawaj proszę źródła. To bardzo istotne - bez informacji o źródłach nie można zweryfikować wiarygodności informacji. Zwłaszcza, że zdarzają się źródła wprowadzające w błąd albo wręcz zawierające informacje nieprawdziwe. To tyle. Miłego dnia! <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:Paweł Niemczuk|dyskusja]]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Wkład/Paweł Niemczuk|wkład]]<tt>&#124;</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|user={{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} rejestr]<tt>&#124;</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|type=block&page=Użytkownik:{{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} blokady]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Blokuj/Paweł Niemczuk|zablokuj]]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Uprawnienia użytkowników/Paweł Niemczuk|uprawnienia]]<tt>&#124;</tt>)</span> 15:01, 8 cze 2020 (UTC)
 
 
== Źródła po raz drugi ==
 
 
Hej. Ponownie proszę o podawanie źródeł informacji przy dodawaniu/aktualizacji informacji o taborze - link do strony, zdjęcia, adnotacja "obserwacja własna" etc
 
 
== Kolej wąskotorowa w Parku Śląskim ==
 
 
Cześć! Fajnie, że się zabrałeś za poprawianie tego hasła. Myślę, że wspólnymi siłami za jakiś czas doprowadzimy je do ładu. Przy okazji mam jedną prośbę: jeśli już edytujesz hasło, to mógłbyś podawać informacje o wykorzystanych źródłach? Nalejpiej w postaci przypisów. Jeśli nie wiesz, jak wstawiać przypisy, to daj znać, wyjaśnię. A w ogóle to możliwe, że kiedyś zrobiłem artykuł pomocy wyjaśniający jak to robić. Za Chiny Ludowe nie pamiętam jednak gdzie on jest. Nieważne. W razie czego poszukam. 3maj się, dobrej nocy. <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:Paweł Niemczuk|dyskusja]]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Wkład/Paweł Niemczuk|wkład]]</tt>)</span> 00:59, 6 kwi 2021 (UTC)
 
 
== Przypisy ==
 
 
Cześć. Przypisy wstawiasz tak: po fragmencie, którego dotyczy przypisz wstawiasz następujący kod:
 
 
<pre><nowiki><ref>{{cytuj pismo | nazwisko = | imię = | autor link = | tytuł = | czasopismo = | wolumin = | wydanie = | strony = | data = | wydawca = | miejsce = | issn = | doi = }}</ref></nowiki></pre>
 
 
Pola, których nie wypełnasz zostawiasz puste. Dokumentację szablonu znajdziesz tutaj: [[:Szablon:Cytuj_pismo/opis]]. Jeśli cytujesz stronę, to odpowiednio wybierz szablon "Cytuj stronę", a jeśli ksiażkę, to "Cytuj książkę". Dokumentację znajdziesz odpowiednio [[:Szablon:Cytuj książkę/opis|tutaj]] i [[:Szablon:Cytuj stronę/opis|tutaj]]. <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:Paweł Niemczuk|dyskusja]]<tt>&#124;</tt>[[Specjalna:Wkład/Paweł Niemczuk|wkład]]</tt>)</span> 14:04, 7 kwi 2021 (UTC)
 
 
== WLs Płociczno raz jeszcze ==
 
 
Hej. Napisałeś w [[Tabor:Lw-01195|WLs50 1658]], że ma napęd łańcuchowy (i potem wstawiłem fotografie takiej lokomotywy) - ale czy to pewna informacja? <strike>Aktualnie używana lokomotywa z napędem łańcuchowym to [[Tabor:Lw-00036|1847]] (widziałem na tabliczce), z kolei</strike> numer 1658 jest na tabliczce wewnątrz budki [[Tabor:Lw-01197|tej lokomotywy]], oznaczonej z zewnątrz jako 2230. Z drugiej strony, czy zdjęć tej domniemanej 2230 nie należałoby przenieść do 1658, bo może tabliczka wewnątrz jest ściślej powiązana z pojazdem, niż tabliczka, która mogła przyjść wraz z nową budką? [[Użytkownik:Pibwl|Pibwl]] ([[Dyskusja użytkownika:Pibwl|dyskusja]]) 16:04, 8 maj 2024 (UTC)
 
 
PS: dopiero teraz porównałem nowe zdjęcia, i wyszło mi, że 1847 to ewidentnie inna lokomotywa i z powrotem muszę zamieniać zdjęcia... :/ W każdym razie, według tej strony http://rail.phototrans.eu/14,100478,0,ZNTK_Poznan_Wls50_1053.html ta lokomotywa znana z poprzednich zdjęć to 1053 według tabliczki na budce, ale w środku ma numer 2290 (zapewne chodzi o 2230) - i może pod tym ostatnim numerem powinna figurować? [[Użytkownik:Pibwl|Pibwl]] ([[Dyskusja użytkownika:Pibwl|dyskusja]]) 07:54, 9 maj 2024 (UTC)
 

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)