Edytujesz Kolej Cukrowni Guzów

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 41: Linia 41:
 
== Tabor ==
 
== Tabor ==
 
Przez większość czasu trzon taboru stanowiły niezastąpione HF ''[[Brigadelokomotive]]'' (początkowo 3 sztuki), później uzupełniane o inne maszyny parowe a po wojnie również spalinowe (w tym dwie [[WLs40]]). Jako ciekawostkę można potraktować fakt, że pierwszy parowóz dotarł do Guzowa od strony Żyrardowa. Lokomotywa dojechała po specjalnie w tym celu przekładanych przęsłach patentowych.<br>
 
Przez większość czasu trzon taboru stanowiły niezastąpione HF ''[[Brigadelokomotive]]'' (początkowo 3 sztuki), później uzupełniane o inne maszyny parowe a po wojnie również spalinowe (w tym dwie [[WLs40]]). Jako ciekawostkę można potraktować fakt, że pierwszy parowóz dotarł do Guzowa od strony Żyrardowa. Lokomotywa dojechała po specjalnie w tym celu przekładanych przęsłach patentowych.<br>
{| class="wikitable sortable"
 
|-
 
! Lp. !! Nr<br /> 1946 r. !! Nr<br /> 1951 r. !! Nr<br /> 1965 r. !! Typ !! Producent !! Nr<br /> fabryczny !! Rok<br /> budowy !! Oznaczenie<br /> pierwotne !! Uwagi
 
|-
 
| 1 || 1 || 5 || <nowiki>-</nowiki> || Bn2t || Orenstein & Koppel || 7352 || 1916 ||  ||
 
|-
 
| 2 || 2 || 3 || 3 || Dn2t || Schwartzkopf || 6337 || 1917 || HF 1436 || 
 
|-
 
| 3 || 3 || 2 || 2 || Dn2t || Henschel || 15561 || 1917 || HF 1762 ||
 
|-
 
| 4 || 4 || 1 || 1 || Dn2t || Schwartzkopf || 6753 || 1918 || HF 2111 || Kocioł Hartmann 4158/18 r.
 
|-
 
| 5 || <nowiki>-</nowiki> || 4 || 4 || Dn2t || Henschel || 15967 || 1918 || HF 1090 || Z Cukrowni Ciechanów (?)
 
|-
 
| 6 || <nowiki>-</nowiki> || 6 || 6 || Cn2t || Orenstein & Koppel || 8006 || 1914 || HF 405<ref>Najprawdopodobniej jedna ze 150 lokomotyw wyprodukowanych przez O&K dla ''[[Heeresfeldbahn]]en'', którym przydzielono numery HF z zakresu 400 - 549. Ostatecznie numerów tych nigdy nie nadano.</ref> || Z Cukrowni Łyszkowice.
 
|-
 
| 7 || <nowiki>-</nowiki> || 7 || <nowiki>-</nowiki> || Bn2t || Orenstein & Koppel || 1059 || 1903 ||  ||
 
|-
 
| 8 || <nowiki>-</nowiki> || <nowiki>-</nowiki> || 5 || Bn2t || Henschel || 24846 || 1939 || T2-63 || Z cukrowni Krsiniec.
 
|-
 
| 9 || <nowiki>-</nowiki> || <nowiki>-</nowiki> || 7 || Bn2t<br /> Ryś || FABLOK || 1555 || 1946 ||  || Kocioł Babcock 11924/46 r.
 
|}
 
  
 
Pierwszymi wagonami były czteroosiowe Brigadewagen (ładowność - 5 ton) uzupełnione o nowy tabor z Zakładów Ostrowieckich (czteroosiowe węglarki i wagony kryte o ładowności 6 ton). Sposobem gospodarczym zbudowano 3 cysterny o ładowności 6 ton. Po wojnie zakupiono w Hajnówce nieco większe węglarki o ładowności 10 ton. Nabyto również partię węglarek od PKP. Około 1962 r. zakupiono cysterny.
 
Pierwszymi wagonami były czteroosiowe Brigadewagen (ładowność - 5 ton) uzupełnione o nowy tabor z Zakładów Ostrowieckich (czteroosiowe węglarki i wagony kryte o ładowności 6 ton). Sposobem gospodarczym zbudowano 3 cysterny o ładowności 6 ton. Po wojnie zakupiono w Hajnówce nieco większe węglarki o ładowności 10 ton. Nabyto również partię węglarek od PKP. Około 1962 r. zakupiono cysterny.
Linia 75: Linia 53:
 
[[Kategoria:Koleje przemysłowe i technologiczne]]
 
[[Kategoria:Koleje przemysłowe i technologiczne]]
 
[[Kategoria:Nieistniejące linie kolejowe]]
 
[[Kategoria:Nieistniejące linie kolejowe]]
[[Kategoria:Wąskotorowe_koleje_przemysłowe]]
 
 
==Przypisy==
 
<references/>
 

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)