Edytujesz Masa eksploatacyjna
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 5: | Linia 5: | ||
== Masa eksploatacyjna w gotowości do eksploatacji == | == Masa eksploatacyjna w gotowości do eksploatacji == | ||
− | Masa pojazdu o średnim | + | Masa pojazdu o średnim oziomie materiałów eksploatacyjnych oraz obsadzona przez personel, który jest niezbędny do spełnienia jego funkcji, lecz bez obciążenia użytkowego (tj. masa własna + średni stan materiałów eksploatacyjnych + personel - połowa dopuszczalnego zużycia części podlegających zużyciu) |
Do obliczania obciążenia od personelu oraz materiałów eksploatacyjnych należy przyjąć: | Do obliczania obciążenia od personelu oraz materiałów eksploatacyjnych należy przyjąć: | ||
Linia 24: | Linia 24: | ||
Maksymalna zaprojektowana pojemność czystej wody | Maksymalna zaprojektowana pojemność czystej wody | ||
lub | lub | ||
− | 1/2 zaprojektowej | + | 1/2 zaprojektowej pojemność zbiornika na ścieki, |
|- | |- | ||
|Zawartość zbiorników toaletowych | |Zawartość zbiorników toaletowych | ||
Linia 35: | Linia 35: | ||
Masa eksploatacyjna w gotowości do eksploatacji wraz z doliczoną normalną ładownością eksploatacyjną. | Masa eksploatacyjna w gotowości do eksploatacji wraz z doliczoną normalną ładownością eksploatacyjną. | ||
− | Jest to typowa masa dla ładowności obserwowanej regularnie i jest określona przez rodzaj taboru i/lub poziom komfortu związany z typem świadczonej usługi. | + | Jest to typowa masa dla największej ładowności obserwowanej regularnie i jest określona przez rodzaj taboru i/lub poziom komfortu związany z typem świadczonej usługi. |
+ | |||
+ | |||
+ | UWAGA 1 Normalne obciążenie użytkowe jest określone w tabelach 3, 4 i 5, kolumny B. Jest ono uzależnione od rodzaju taboru i/lub poziomu komfortu związanego z rodzajem świadczonej usługi. | ||
+ | |||
+ | UWAGA 2 Stan ten można wykorzystać do określenia takich warunków dostępu do torów, jak: rozkład jazdy, zużycie energii, oznakowanie pojazdu, nominalny statyczny nacisk na oś itp. oraz obliczenia LCC. | ||
+ | |||
+ | |||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
Linia 42: | Linia 49: | ||
| [[Masa pasażera]] || 80 kg (łącznie z bagażem) || 70 kg (bagaż należy uwzględnić jak poniżej - bagaż podręczny nie musi być brany pod uwagę) | | [[Masa pasażera]] || 80 kg (łącznie z bagażem) || 70 kg (bagaż należy uwzględnić jak poniżej - bagaż podręczny nie musi być brany pod uwagę) | ||
|- | |- | ||
− | | [[Siedzenie (pasażerskie)|Siedzenia pasażerskie]] || colspan = 2 | Zajęte w | + | | [[Siedzenie (pasażerskie)|Siedzenia pasażerskie]] || colspan = 2 | Zajęte w 100% |
|- | |- | ||
− | | [[Siedzenie odchylne|Siedzenia odchylne]] || colspan = 2 | Miejsca składne nie są liczone, chyba że operator określił inaczej | + | | [[Siedzenie odchylne|Siedzenia odchylne]] || colspan = 2 | Miejsca składne nie są liczone, chyba że operator określił inaczej |
|- | |- | ||
− | | [[Powierzchnia do stania]] || 0 kg/m² || rowspan = 2 | | + | | [[Powierzchnia do stania]] || 0 kg/m² (0 pasażerów/m²) || rowspan = 2 | 280 kg/m² (4 pasażerów/m²) |
|- | |- | ||
− | | [[Powierzchnia gastronomiczna]] || | + | | [[Powierzchnia gastronomiczna]] || 100 kg/m² (1,25 pasażera/m²) <sup>[a]</sup> |
|- | |- | ||
− | | [[Przedział bagażowy]] || colspan = 2 | | + | | [[Przedział bagażowy]] || colspan = 2 | 300 kg/m² |
|- | |- | ||
− | | [[Powierzchnia bagażowa]] || 0 kg/m² || | + | | [[Powierzchnia bagażowa]] || 0 kg/m² (bagaż ten jest wliczony w masę pasażera) || 100 kg/m² |
|} | |} | ||
<sup>[a]</sup> - Wynika to z założenia, że pasażerowie w części gastronomicznej są jedynie czasowo, poszukując usług gastronomicznych, zwalniając w tym czasie obciążenie z innych części pociągu. | <sup>[a]</sup> - Wynika to z założenia, że pasażerowie w części gastronomicznej są jedynie czasowo, poszukując usług gastronomicznych, zwalniając w tym czasie obciążenie z innych części pociągu. | ||
− | |||
− | |||
; Dla pojazdów towarowych | ; Dla pojazdów towarowych | ||
Linia 64: | Linia 69: | ||
Nie ma częściowo załadowanych lub wyjątkowych stanów odniesienia ładunku dla pojazdów towarowych. Ładowność jest zawsze przyjmowana jako maksymalna ładowność określona dla pojazdu. | Nie ma częściowo załadowanych lub wyjątkowych stanów odniesienia ładunku dla pojazdów towarowych. Ładowność jest zawsze przyjmowana jako maksymalna ładowność określona dla pojazdu. | ||
Maksymalne obciążenie jest określone w tabeli obciążeń pojazdu. | Maksymalne obciążenie jest określone w tabeli obciążeń pojazdu. | ||
− | Masę pojazdu w stanie gotowym do pracy plus ten ładunek określa się również jako masę | + | Masę pojazdu w stanie gotowym do pracy plus ten ładunek określa się również jako masę adowną pojazdu. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Kategoria:Prawo kolejowe]] | [[Kategoria:Prawo kolejowe]] | ||
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] |