Edytujesz Myślęcińska Kolej Parkowa

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 38: Linia 38:
 
Początkowo pociągi Myślęcińskiej Kolei Parkowej kursowały na trasie Bydgoszcz Las Gdański - Bydgoszcz Myślęcinek. W 2001 roku linię przedłużono o ok. 1,4 km do stacji Zacisze, trasa liczyła 3,5 km.  
 
Początkowo pociągi Myślęcińskiej Kolei Parkowej kursowały na trasie Bydgoszcz Las Gdański - Bydgoszcz Myślęcinek. W 2001 roku linię przedłużono o ok. 1,4 km do stacji Zacisze, trasa liczyła 3,5 km.  
 
8 września 2011 roku spaliła się [[lokomotywownia]]  wraz ze znajdującymi się w niej pojazdami. W związku z utratą taboru kolejowego przez Myślęcińską Kolej Parkową ruch na linii został wstrzymany.  29 września 2011 roku właściciele linii podjęli decyzję o jej likwidacji. Jesienią 2013 linia została fizycznie zlikwidowana.
 
8 września 2011 roku spaliła się [[lokomotywownia]]  wraz ze znajdującymi się w niej pojazdami. W związku z utratą taboru kolejowego przez Myślęcińską Kolej Parkową ruch na linii został wstrzymany.  29 września 2011 roku właściciele linii podjęli decyzję o jej likwidacji. Jesienią 2013 linia została fizycznie zlikwidowana.
 
<gallery>
 
File:Bydgsozcz Kolejka przy promenadzie.jpg
 
File:Kolejka parkowa Myślęcinek 1.jpg
 
</gallery>
 
 
 
== Tabor ==
 
== Tabor ==
 
Tabor Myślęcińskiej Kolei Parkowej stanowiły
 
Tabor Myślęcińskiej Kolei Parkowej stanowiły
* dwie lokomotywy [[WLs40]], pozyskane z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych: [[WLs40/1409|WLs40-1409]] (oznaczona nr 1) i [[WLs40/311|WLs40-911]] (oznaczona nr 2)  
+
* dwie lokomotywy [[WLs40]], pozyskane z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych: [[WLS40-1409]] (oznaczona nr 1) i [[WLS40-311]] (oznaczona nr 2, wg. innych źródeł chodzi o nr fabryczny 911)  
 
* trzy wagony letniaki otwarte, pozyskane z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych;
 
* trzy wagony letniaki otwarte, pozyskane z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych;
 
* dwa wagony letniaki zamknięte, pozyskane ze Żnińskiej Kolei Powiatowej;
 
* dwa wagony letniaki zamknięte, pozyskane ze Żnińskiej Kolei Powiatowej;
 
* jeden wagon zimowy [[Bxhi]], pozyskany ze Żnińskiej Kolei Powiatowej;
 
* jeden wagon zimowy [[Bxhi]], pozyskany ze Żnińskiej Kolei Powiatowej;
* jedna platforma dwuosiowa pozyskany z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych;
+
* jedna platforma dwuosioa pozyskany z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych;
 
*  [[MBxc1-42]] był wypożyczony od Muzeum Kolejnictwa, lecz nigdy fizycznie nie trafił na kolejkę, a próby naprawy nie zostały zakończone. <ref> (http://parowozowniajarocin.pl/?p=2188). </ref>
 
*  [[MBxc1-42]] był wypożyczony od Muzeum Kolejnictwa, lecz nigdy fizycznie nie trafił na kolejkę, a próby naprawy nie zostały zakończone. <ref> (http://parowozowniajarocin.pl/?p=2188). </ref>
  

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)