Edytujesz Nieborowice
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 3: | Linia 3: | ||
|Ostatnia nazwa=Nieborowice | |Ostatnia nazwa=Nieborowice | ||
|Ostatni rodzaj=stacja | |Ostatni rodzaj=stacja | ||
− | |||
|Rok utworzenia=1899 | |Rok utworzenia=1899 | ||
|Rok likwidacji=1993 | |Rok likwidacji=1993 | ||
Linia 15: | Linia 14: | ||
|Lokomotywownia=nie ma i nie było | |Lokomotywownia=nie ma i nie było | ||
|Opis zabudowań=Zabytkowy budynek stacyjny w którym mieści się nastawnia oraz kasa biletowa. Na piętrze natomiast znajdują się pomieszczenia mieszkalne. | |Opis zabudowań=Zabytkowy budynek stacyjny w którym mieści się nastawnia oraz kasa biletowa. Na piętrze natomiast znajdują się pomieszczenia mieszkalne. | ||
− | |Opis urządzeń zrk=Przez budowę skrzyżowania w 1950r z Koleją Piaskową nastała konieczność rozbudowy urządzeń SRK na stacji Nieborowice. W wąskotorowej nastawni zabudowano ławę dźwigniową do obsługi semaforów zarówno na torze normalnym jak i wąskotorowym. Poprzez budowę Kolei Piaskowej powstał również przejazd kolejowy na drodze Gliwice-Rybnik (Ob. DK78). W wyniku dużej przebudowy w latach 1964-1967 w obrębie stacji nastąpiły duże zmiany w prowadzeniu ruchu. Zlikwidowano przejazd kolejowy poprzez wybudowanie wiaduktu nad torem normalnym, wybudowano posterunek odgałęźny do obsługi KP, zlikwidowano semafory kształtowe na torach kolei piaskowej oraz w pomieszczeniu nastawni | + | |Opis urządzeń zrk=Przez budowę skrzyżowania w 1950r z Koleją Piaskową nastała konieczność rozbudowy urządzeń SRK na stacji Nieborowice. W wąskotorowej nastawni zabudowano ławę dźwigniową do obsługi semaforów zarówno na torze normalnym jak i wąskotorowym oraz podpięte do scentralizowanego sterowania 2 rozjazdy (2 oraz 6) z napędami mechanicznymi (GKW). Poprzez budowę Kolei Piaskowej powstał również przejazd kolejowy na drodze Gliwice-Rybnik (Ob. DK78). W wyniku dużej przebudowy w latach 1964-1967 w obrębie stacji nastąpiły duże zmiany w prowadzeniu ruchu. Zlikwidowano przejazd kolejowy poprzez wybudowanie wiaduktu nad torem normalnym, wybudowano posterunek odgałęźny do obsługi KP, zlikwidowano semafory kształtowe na torach kolei piaskowej oraz w pomieszczeniu nastawni zostało zabudowane urządzenie typu P46 (stojąca kluczowa skrzynia zależności z aparatem blokowym) produkcji ZWUS Katowice (nr fab. 007 1967r.) W nowych warunkach ruchowych zmienił się sposób prowadzenia ruchu w obrębie skrzyżowania z torem wąskim. Przygotowanie przebiegu dla pociągów piaskowych wymagało otrzymania zgody z nastawni wąskotorowej. Do tego celu w aparacie blokowym został założony blok dania zgody połączony z nastawnią "piaskówki"-dzięki temu przejazd na skrzyżowaniu torów był bezpieczny i osłonięty poprzez semafory kształtowe (GKW) i świetlne (KP). |
|Opis układu torowego=W 1997 zlikwidowano skrzyżowanie KP z torem GKW. | |Opis układu torowego=W 1997 zlikwidowano skrzyżowanie KP z torem GKW. | ||
|Nazwa={{Pw nazwa|Nieborowitz|1899|b/d}}{{Pw nazwa|Neubersdorf|b/d|1945}}{{Pw nazwa|Nieborowice|1945|nadal}} | |Nazwa={{Pw nazwa|Nieborowitz|1899|b/d}}{{Pw nazwa|Neubersdorf|b/d|1945}}{{Pw nazwa|Nieborowice|1945|nadal}} | ||
|Rodzaj={{Pw rodzaj|stacja|1899|nadal}} | |Rodzaj={{Pw rodzaj|stacja|1899|nadal}} | ||
|Bocznice={{Pw bocznica|Cegielnia Wilcza|Cegielnia|25.03.1899|1926}} | |Bocznice={{Pw bocznica|Cegielnia Wilcza|Cegielnia|25.03.1899|1926}} | ||
− | |Linia={{Pw linia|Gliwice Trynek-Racibórz Markowice|10,900|1899| | + | |Linia={{Pw linia|Gliwice Trynek-Racibórz Markowice|10,900|1899|nadal}}{{Pw linia|Bytom Karb Wąskotorowy-Racibórz Markowice|28,400|1945|nadal}} |
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
[[Kategoria:Stacje, przystanki i posterunki Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]] | [[Kategoria:Stacje, przystanki i posterunki Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]] |