Edytujesz Siedzenie (pasażerskie)
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 9: | Linia 9: | ||
W odróżnieniu do karty UIC 567, TSI dopuszcza stosowanie siedzeń bez podłokietników. | W odróżnieniu do karty UIC 567, TSI dopuszcza stosowanie siedzeń bez podłokietników. | ||
− | + | Postawowe wymagane wymiary zostały ujęte w tekście oraz na ilustracjach Dodatku H: | |
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=700> | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=700> | ||
Linia 28: | Linia 28: | ||
== UIC 567 == | == UIC 567 == | ||
− | Siedzenie zdefiniowane jest szczegółowo w załącznikach C i D, gdzie załącznik C podaje zasady ogólne w tym przede wszystkim zasady dotyczące rozmieszczenia | + | Siedzenie zdefiniowane jest szczegółowo w załącznikach C i D, gdzie załącznik C podaje zasady ogólne w tym przede wszystkim zasady dotyczące rozmieszczenia siedzień, zaś załącznik D określa wymiary związane z ergonomią siedzeń. |
Normy określone przez tę kartę są obowiązujące dla wagonów osobowych przeznaczonych do ruchu międzynarodowego. Jednak karta ta może być przywołana jako referencyjna również w każdym postępowaniu przetargowym, w którym Zamawiającemu zależy na wysokim poziomie komfortu podróżnych. Taki przypadek miał miejsce zarówno w przetargu na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Metra Warszawskiego w 2017 roku jak również w przetargu na dostawę tramwajów do Olsztyna w 2017 roku. | Normy określone przez tę kartę są obowiązujące dla wagonów osobowych przeznaczonych do ruchu międzynarodowego. Jednak karta ta może być przywołana jako referencyjna również w każdym postępowaniu przetargowym, w którym Zamawiającemu zależy na wysokim poziomie komfortu podróżnych. Taki przypadek miał miejsce zarówno w przetargu na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Metra Warszawskiego w 2017 roku jak również w przetargu na dostawę tramwajów do Olsztyna w 2017 roku. | ||
Linia 34: | Linia 34: | ||
=== Rozmieszczenie siedzeń === | === Rozmieszczenie siedzeń === | ||
− | + | Załącznik C podaje 1450 mm jako minimlany wymiar między oparciami siedzeń ustawionych naprzeciwko siebie. Wymiar miejsca na nogi wynika z głębokości siedziska. | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | Załącznik C podaje 1450 mm jako | ||
W przypadku siedzeń ustawionych szeregowo (jeden rząd za drugim) wówczas rozstaw siedzeń powinien wynosić co najmniej: | W przypadku siedzeń ustawionych szeregowo (jeden rząd za drugim) wówczas rozstaw siedzeń powinien wynosić co najmniej: | ||
Linia 56: | Linia 52: | ||
* 450 mm dla klasy 2 (zalecane minimum 480 mm) | * 450 mm dla klasy 2 (zalecane minimum 480 mm) | ||
− | Powierzchnia siedzenia, uwzględniając ugięcie statyczne od pasażera, musi znajdować się w zakresie od 390 do 430 mm nad powierzchnią podłogi i mieć głębokość co | + | Powierzchnia siedzenia, uwzględniając ugięcie statyczne od pasażera, musi znajdować się w zakresie od 390 do 430 mm nad powierzchnią podłogi i mieć głębokość co najmnniej 430 mm (zalecana regulacja od 450 do 530 mm). |
== Regulamin 107 == | == Regulamin 107 == | ||
Linia 62: | Linia 58: | ||
O ile [[Regulamin 107 EKG ONZ|Regulamin nr 107]] określa przepisy dotyczące homologacji autobusów w zakresie ich budowy ogólnej o tyle podane w nim definicje siedzeń pasażerskich często mają zastosowanie w innych pojazdach komunikacji miejskiej i są wykorzystywane w budowie tramwajów, a w niektórych krajach nawet w odniesieniu do metra. | O ile [[Regulamin 107 EKG ONZ|Regulamin nr 107]] określa przepisy dotyczące homologacji autobusów w zakresie ich budowy ogólnej o tyle podane w nim definicje siedzeń pasażerskich często mają zastosowanie w innych pojazdach komunikacji miejskiej i są wykorzystywane w budowie tramwajów, a w niektórych krajach nawet w odniesieniu do metra. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=700> | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=700> | ||
Linia 80: | Linia 68: | ||
</hovergallery> | </hovergallery> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
[[Kategoria:Zalążki artykułów]] | [[Kategoria:Zalążki artykułów]] |