Edytujesz Tabor:Lw-00096
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | {{Lw | + | {{Lw testowy2 |
− | |||
− | |||
|Typ=L45H | |Typ=L45H | ||
|Numer=20567 | |Numer=20567 | ||
|Rok produkcji=1967 | |Rok produkcji=1967 | ||
+ | |Stan=W trakcie remontu | ||
|Rok odstawienia=2014 | |Rok odstawienia=2014 | ||
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-352 | |Ostatnie oznaczenie=Lxd2-352 | ||
|Ostatni rozstaw=785 mm | |Ostatni rozstaw=785 mm | ||
− | |||
|Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy | |Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy | ||
− | |Ostatni | + | |Ostatni typ silnika=Maybach |
+ | |Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe | ||
|Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych | |Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych | ||
|Właściciel=Urząd Miasta Bytomia | |Właściciel=Urząd Miasta Bytomia | ||
− | |||
|Uwagi=Brak prądnicy tachometrycznej, silnik z Lxd2-372 | |Uwagi=Brak prądnicy tachometrycznej, silnik z Lxd2-372 | ||
− | |Opis= | + | |Opis=Jest to aktualnie najstarsza istniejąca i najstarsza czynna lokomotywa tej serii w Polsce. W roku 2007 lokomotywa przeszła naprawę rewizyjną w nieistniejącej już firmie "Żuraw" w Nowym Sączu. Po powrocie lokomotywy do jednostki macierzystej stwierdzono pęknięcie bloku silnika (nie był on objęty naprawą). W wyniku tej usterki lokomotywa otrzymała silnik typu Maybach z odstawionej maszyny Lxd2-372. Cechami charakterystycznymi Lxd2-352 są brak tachografu oraz nietypowe, małe tabliczki znamionowe. Od jesieni 2016 lokomotywa przechodzi naprawę rewizyjną. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|Grafika=Lxd2-352-karb.jpg | |Grafika=Lxd2-352-karb.jpg | ||
− | |||
|Foto1=Lxd2-352-lxd2-364-karb.jpg | |Foto1=Lxd2-352-lxd2-364-karb.jpg | ||
− | |||
|Foto2=DSC02004bm3.JPG | |Foto2=DSC02004bm3.JPG | ||
− | | | + | |Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1967|nadal}} |
+ | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-352|1968|nadal}} | ||
+ | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Rudy|1968|1990}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1990|nadal}} | ||
+ | }} | ||
+ | {{Lw testowy1 | ||
+ | |typ=L45H | ||
+ | |numer=20567 | ||
+ | |stan=W trakcie remontu | ||
+ | |kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe | ||
+ | |stacjonowanie={{Sub stc|Rudy|1968|1990}}{{Sub stc|Bytom Karb Wąskotorowy|1990|nadal}} | ||
+ | }} | ||
+ | {{Przebieg służby Infobox | ||
+ | |typ_fabryczny_pojazdu = [[L45H]] | ||
+ | |numer_seryjny_pojazdu = 20567 | ||
+ | |grafika = [[Plik:Lxd2-352-karb.jpg|290px]] | ||
+ | |rok_produkcji = 1967 | ||
+ | |stan = w trakcie remontu | ||
+ | |rok_odstawienia = | ||
+ | |rok_złomowania = | ||
+ | |obecne_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lxd2|Lxd2]]-352 | ||
+ | |obecne_stacjonowanie = [[Bytom Karb Wąskotorowy]] | ||
+ | |typ_silnika = Maybach | ||
+ | |1_rozstaw_fabryczny = 785 mm | ||
+ | |2_rozstaw = | ||
+ | |2_rozstaw_rok = | ||
+ | |3_rozstaw = | ||
+ | |3_rozstaw_rok = | ||
+ | |4_rozstaw = | ||
+ | |4_rozstaw_rok = | ||
+ | |5_rozstaw = | ||
+ | |5_rozstaw_rok = | ||
+ | |1_stacjonowanie = Rudy | ||
+ | |1_okres_stacjonowania = 1968 - 1990 | ||
+ | |2_stacjonowanie = Bytom Karb Wąskotorowy | ||
+ | |2_okres_stacjonowania = od 1990<ref>[http://tabor.wask.pl Serwis tabor.wask.pl]</ref> | ||
+ | |3_stacjonowanie = | ||
+ | |3_okres_stacjonowania = | ||
+ | |4_stacjonowanie = | ||
+ | |4_okres_stacjonowania = | ||
+ | |5_stacjonowanie = | ||
+ | |5_okres_stacjonowania = | ||
+ | |6_stacjonowanie = | ||
+ | |6_okres_stacjonowania = | ||
+ | |7_stacjonowanie = | ||
+ | |7_okres_stacjonowania = | ||
+ | |8_stacjonowanie = | ||
+ | |8_okres_stacjonowania = | ||
+ | |9_stacjonowanie = | ||
+ | |9_okres_stacjonowania = | ||
+ | |10_stacjonowanie = | ||
+ | |10_okres_stacjonowania = | ||
+ | |1_oznaczenie = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lxd2|Lxd2]]-352 | ||
+ | |1_rok = 1968 <ref>W początkowym okresie eksploatacji lokomotywa była nosiła oznaczenie fabryczne, dokładna data nadania numerów taborowych nie jest znana</ref> | ||
+ | |2_oznaczenie = | ||
+ | |2_rok = | ||
+ | |3_oznaczenie = | ||
+ | |3_rok = | ||
+ | |4_oznaczenie = | ||
+ | |4_rok = | ||
+ | |5_oznaczenie = | ||
+ | |5_rok = | ||
+ | |6_oznaczenie = | ||
+ | |6_rok = | ||
+ | |7_oznaczenie = | ||
+ | |7_rok = | ||
+ | |8_oznaczenie = | ||
+ | |8_rok = | ||
+ | |9_oznaczenie = | ||
+ | |9_rok = | ||
+ | |10_oznaczenie = | ||
+ | |10_rok = | ||
+ | |uwagi = | ||
}} | }} | ||
+ | |||
+ | Jest to aktualnie najstarsza istniejąca i najstarsza czynna lokomotywa tej serii w Polsce. <br> | ||
+ | W roku 2007 lokomotywa przeszła naprawę rewizyjną w nieistniejącej już firmie "Żuraw" w Nowym Sączu. Po powrocie lokomotywy do jednostki macierzystej stwierdzono pęknięcie bloku silnika (nie był on objęty naprawą). W wyniku tej usterki lokomotywa otrzymała silnik typu Maybach z odstawionej maszyny Lxd2-372. <br> | ||
+ | Cechami charakterystycznymi Lxd2-352 są brak tachografu oraz nietypowe, małe tabliczki znamionowe. | ||
+ | |||
+ | Od jesieni 2016 lokomotywa przechodzi naprawę rewizyjną. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | <gallery widths=230 heights=180 perrow=2 caption=""> | ||
+ | Plik:Lxd2-352-lxd2-364-karb.jpg|Lxd2-352 i Lxd2-364 na stacji Bytom Karb Waskotorowy. | ||
+ | Plik:DSC02004bm3.JPG|Miasteczko Śląskie Zalew - Lxd2-352 z wynajętym pociągiem turystycznym. | ||
+ | </gallery> | ||
+ | {{clear}} | ||
+ | |||
+ | {{Clear}} | ||
+ | <br><br><br> | ||
+ | |||
+ | ==Przypisy== | ||
+ | <references/> | ||
[[Kategoria:L45H]] | [[Kategoria:L45H]] | ||
[[Kategoria:Lokomotywy spalinowe Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]] | [[Kategoria:Lokomotywy spalinowe Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]] |