Edytujesz Użytkownik:Bohun/Forst Hilti (przystanek kolejowy)

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 23: Linia 23:
  
  
[[Słonawy (przystanek kolejowy)]]-zlikwidowany przystanek kolejowy położony na linii kolejowej nr 381 w województwie wielkopolskim, Powiat obornicki, Gmina Oborniki. Został otwarty w 1910r., a zlikwidowany w 2009r. Przystanek posiadał rampę przeładunkową, budynek dworcowy i bocznice.
+
Słonawy-zlikwidowany przystanek kolejowy w województwie wielkopolskim, Powiat obornicki, Gmina Oborniki. Został otwarty w 1910r., a zlikwidowany w 2009r. Przystane posiadał rampę przeładunkową, budynek dworcowy i bocznice.
  
<gallery widths=300 heights=250 perrow=3 caption="">
+
!Bocznice
Plik:Słonawy.jpg|3.04.2018r. Wjazd na stację w Słonawach. Jest to ostatni moment, aby ujrzeć torowisko bowiem w jego śladzie powstaje ścieżka rowerowa.
+
!Rampa przeładunkowa
</gallery>
+
!Liczba peronów
{{clear}}
+
!Liczba krawędzi peronowych
 
 
 
 
 
 
{| class="wikitable"
 
!Model
 
!Nr fabryczny
 
!Rok produkcji
 
!Szerokość toru
 
!Stan
 
!Obecne miejsce stacjonowania
 
!Prędkość maksymalna
 
 
!Uwagi
 
!Uwagi
|-
 
|RL1
 
|[[Tabor:Lw-01220|4160]]
 
|1930
 
|600mm
 
|style="background-color:green;"|Sprawny
 
|MPWiK - Zakład Uzdatniania Wody Kraków Bielany
 
|b/d
 
|
 
|}
 
 
==eu47==
 
 
'''DB Cargo Polska (do kwietnia 2016 DB Schenker Rail Polska)''' – polskie przedsiębiorstwo z siedzibą w Zabrzu zajmujące się przewozami kolejowymi, wydobyciem piasku, obsługą bocznic oraz utrzymaniem taboru. Od lipca 2009 wchodzi w skład koncernu Deutsche Bahn.
 
 
Obecną grupę DB Cargo Polska utworzyły dwie grupy kapitałowe – [[PCC Logistics]] (wraz z grupą Rybnik) oraz [[PTK Holding]]. Spółki stanowiące trzon wspomnianych grup kapitałowych działały na polskim rynku od kilkudziesięciu lat.
 
  
{| class="wikitable"
 
! Logo
 
! Państwo
 
! Adres
 
! Rok założenia
 
! Forma prawna
 
! Prezes
 
! Udziałowcy
 
! Numer KRS
 
! Zatrudnienie
 
! Kapitał zakładowy
 
 
|-
 
|-
| style="text-align:center" | [[File:Deutsche_Bahn_AG-Logo.svg|220px]]
+
|Tak, dwie
| style="text-align:center" | Polska
+
|Tak
| style="text-align:center" | ul. Wolności 337,
+
|1
41-800 Zabrze
+
|1
| style="text-align:center" | 2009
+
|Bocznice były używane przez fabrykę mebli. Regularnie wjeżdżał na nie skład zestawiony z lokomotywy SM42 kilku węglarek oraz wagonów do transportu węgla.
| style="text-align:center" | spółka akcyjna
 
| style="text-align:center" | Marek Staszek
 
| style="text-align:center" | [[Deutsche Bahn AG]]
 
| style="text-align:center" | 0000057814
 
| style="text-align:center" | Ponad 4400 osób
 
| style="text-align:center" | 18,5 mln zł
 
|}
 
  
==Historia==
 
  
Przedsiębiorstwo wywodzi się z Przedsiębiorstwa Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego w Katowicach, z którego w 1990 r. wyodrębniona została Kopalnia Piasku „Szczakowa” S.A., a z niej [[PCC Rail S.A.|PCC Rail Szczakowa S.A.]], która później została przekształcona w [[PCC Rail S.A.]]
+
<gallery widths=300 heights=250 perrow=3 caption="">
 
+
Plik:Słonawy.jpg|3.04.2018r. Wjazd na stację w Słonawach. Jest to ostatni moment, aby ujrzeć torowisko bowiem w jego śladzie powstaje ścieżka rowerowa.
Od lipca 2009 r. PCC Rail weszła w skład koncernu [[Deutsche Bahn AG|Deutsche Bahn (wcześniej należała do europejskiego koncernu PCC SE z siedzibą w Duisburgu), a od listopada tego samego roku do kwietnia 2016 nosiła nazwę DB Schenker Rail Polska S.A.  
+
</gallery>
 
+
{{clear}}
Tuż przed nabyciem przez Deutsche Bahn, głównym obszarem działalności grupy PTK Holding, w której skład wchodziło 7 podmiotów, była obsługa towarowych przewozów kolejowych oraz bocznic kolejowych, obsługa terminali kontenerowych, śródlądowego i morskiego, a także remonty taboru kolejowego, utrzymanie i naprawy układów torowych oraz prace ziemne.
 
 
 
Grupa PCC składała się przed akwizycją z ponad 20 spółek zależnych o zróżnicowanym profilu działalności, w tym obecny DB Port Szczecin. Głównym przedmiotem działalności grupy było świadczenie usług przewozowych z wykorzystaniem własnego taboru oraz eksploatacja i sprzedaż piasku dla celów podsadzania wyrobisk górniczych, budownictwa i odlewnictwa.
 
 
 
W lipcu 2009 nastąpiło nabycie przez koncern Deutsche Bahn grupy PCC Logistics, a we wrześniu 2009 – grupy PTK Holding. W tym samym czasie PCC Rail zmieniła nazwę na DB Schenker Rail Polska, a w 2010 PTK Holding – na DB Schenker Rail Zabrze.
 
 
 
Połączenie opisanych wyżej dwóch odrębnych podmiotów w jedną strukturę pod marką DB Schenker Rail Polska, stworzyło największe prywatne przedsiębiorstwo świadczące usługi kolejowych przewozów towarowych w Polsce. Przedsiębiorstwo należy do paneuropejskiej sieci kolejowej Deutsche Bahn.
 
 
 
3 stycznia 2011 r. nastąpiło połączenie w drodze przejęcia przez DB Schenker Rail Polska S.A. następujących spółek: DB Schenker Rail Rybnik S.A., DB Schenker Rail Zabrze S.A., Trawipol Sp. z o.o., NZTK Sp. z o.o., Energoport Sp. z o.o. oraz PUT Trans-PAK Sp. z o.o.[6] W rezultacie kapitał spółki wzrósł z 5,72 mln PLN do 18,5 mln PLN[7].
 
 
 
29 kwietnia 2016 przedsiębiorstwo zmieniło nazwę z DB Schenker Rail Polska na DB Cargo Polska'[8].
 

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)

Szablon użyty w tym artykule: