Edytujesz Użytkownik:Bohun/Forst Hilti (przystanek kolejowy)

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 29: Linia 29:
 
</gallery>
 
</gallery>
 
{{clear}}
 
{{clear}}
 
  
  
 
{| class="wikitable"
 
{| class="wikitable"
!Model
+
! Perony
!Nr fabryczny
+
! Liczba peronów
!Rok produkcji
+
! Liczba krawędzi peronowych
!Szerokość toru
+
! Bocznice
!Stan
+
! Liczba bocznic
!Obecne miejsce stacjonowania
+
! Rampa przeładunkowa
!Prędkość maksymalna
+
! Uwagi
!Uwagi
 
 
|-
 
|-
|RL1
+
| style="text-align:right" | tak
|[[Tabor:Lw-01220|4160]]
+
| style="text-align:center" | 1
|1930
+
| style="text-align:center" | 1
|600mm
+
| style="text-align:center" | tak
|style="background-color:green;"|Sprawny
+
| style="text-align:center" | 2
|MPWiK - Zakład Uzdatniania Wody Kraków Bielany
+
| style="text-align:center" | tak
|b/d
+
| style="text-align:left" | Bocznice służyły fabryce mebli. Regularnie przybywał na nie skład zestawiony z lokomotywy SM42 kilku węglarek i kilku wagonów do drewna.
|
 
 
|}
 
|}
 
==eu47==
 
 
'''DB Cargo Polska (do kwietnia 2016 DB Schenker Rail Polska)''' – polskie przedsiębiorstwo z siedzibą w Zabrzu zajmujące się przewozami kolejowymi, wydobyciem piasku, obsługą bocznic oraz utrzymaniem taboru. Od lipca 2009 wchodzi w skład koncernu Deutsche Bahn.
 
 
Obecną grupę DB Cargo Polska utworzyły dwie grupy kapitałowe – [[PCC Logistics]] (wraz z grupą Rybnik) oraz [[PTK Holding]]. Spółki stanowiące trzon wspomnianych grup kapitałowych działały na polskim rynku od kilkudziesięciu lat.
 
 
{| class="wikitable"
 
! Logo
 
! Państwo
 
! Adres
 
! Rok założenia
 
! Forma prawna
 
! Prezes
 
! Udziałowcy
 
! Numer KRS
 
! Zatrudnienie
 
! Kapitał zakładowy
 
|-
 
| style="text-align:center" | [[File:Deutsche_Bahn_AG-Logo.svg|220px]]
 
| style="text-align:center" | Polska
 
| style="text-align:center" | ul. Wolności 337,
 
41-800 Zabrze
 
| style="text-align:center" | 2009
 
| style="text-align:center" | spółka akcyjna
 
| style="text-align:center" | Marek Staszek
 
| style="text-align:center" | [[Deutsche Bahn AG]]
 
| style="text-align:center" | 0000057814
 
| style="text-align:center" | Ponad 4400 osób
 
| style="text-align:center" | 18,5 mln zł
 
|}
 
 
==Historia==
 
 
Przedsiębiorstwo wywodzi się z Przedsiębiorstwa Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego w Katowicach, z którego w 1990 r. wyodrębniona została Kopalnia Piasku „Szczakowa” S.A., a z niej [[PCC Rail S.A.|PCC Rail Szczakowa S.A.]], która później została przekształcona w [[PCC Rail S.A.]]
 
 
Od lipca 2009 r. PCC Rail weszła w skład koncernu [[Deutsche Bahn AG|Deutsche Bahn (wcześniej należała do europejskiego koncernu PCC SE z siedzibą w Duisburgu), a od listopada tego samego roku do kwietnia 2016 nosiła nazwę DB Schenker Rail Polska S.A.
 
 
Tuż przed nabyciem przez Deutsche Bahn, głównym obszarem działalności grupy PTK Holding, w której skład wchodziło 7 podmiotów, była obsługa towarowych przewozów kolejowych oraz bocznic kolejowych, obsługa terminali kontenerowych, śródlądowego i morskiego, a także remonty taboru kolejowego, utrzymanie i naprawy układów torowych oraz prace ziemne.
 
 
Grupa PCC składała się przed akwizycją z ponad 20 spółek zależnych o zróżnicowanym profilu działalności, w tym obecny DB Port Szczecin. Głównym przedmiotem działalności grupy było świadczenie usług przewozowych z wykorzystaniem własnego taboru oraz eksploatacja i sprzedaż piasku dla celów podsadzania wyrobisk górniczych, budownictwa i odlewnictwa.
 
 
W lipcu 2009 nastąpiło nabycie przez koncern Deutsche Bahn grupy PCC Logistics, a we wrześniu 2009 – grupy PTK Holding. W tym samym czasie PCC Rail zmieniła nazwę na DB Schenker Rail Polska, a w 2010 PTK Holding – na DB Schenker Rail Zabrze.
 
 
Połączenie opisanych wyżej dwóch odrębnych podmiotów w jedną strukturę pod marką DB Schenker Rail Polska, stworzyło największe prywatne przedsiębiorstwo świadczące usługi kolejowych przewozów towarowych w Polsce. Przedsiębiorstwo należy do paneuropejskiej sieci kolejowej Deutsche Bahn.
 
 
3 stycznia 2011 r. nastąpiło połączenie w drodze przejęcia przez DB Schenker Rail Polska S.A. następujących spółek: DB Schenker Rail Rybnik S.A., DB Schenker Rail Zabrze S.A., Trawipol Sp. z o.o., NZTK Sp. z o.o., Energoport Sp. z o.o. oraz PUT Trans-PAK Sp. z o.o.[6] W rezultacie kapitał spółki wzrósł z 5,72 mln PLN do 18,5 mln PLN[7].
 
 
29 kwietnia 2016 przedsiębiorstwo zmieniło nazwę z DB Schenker Rail Polska na DB Cargo Polska'[8].
 

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)

Szablon użyty w tym artykule: