Edytujesz Użytkownik:Bohun/Forst Hilti (przystanek kolejowy)

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 54: Linia 54:
 
==eu47==
 
==eu47==
  
'''DB Cargo Polska (do kwietnia 2016 DB Schenker Rail Polska)''' – polskie przedsiębiorstwo z siedzibą w Zabrzu zajmujące się przewozami kolejowymi, wydobyciem piasku, obsługą bocznic oraz utrzymaniem taboru. Od lipca 2009 wchodzi w skład koncernu Deutsche Bahn.
+
{{Lokomotywa elektryczna infobox
 
+
|typ_lokomotywy            = EU47, E.483, P160DC
Obecną grupę DB Cargo Polska utworzyły dwie grupy kapitałowe – [[PCC Logistics]] (wraz z grupą Rybnik) oraz [[PTK Holding]]. Spółki stanowiące trzon wspomnianych grup kapitałowych działały na polskim rynku od kilkudziesięciu lat.  
+
|przeznaczenie_lokomotywy  = lokomotywa pasażerska
 
+
|grafika                    = [[Plik:ET22-2044.jpg|300px]]
{| class="wikitable"
+
|opis_zdjęcia              = Lokomotywa ET22-2044 należąca do [[PKP Cargo]].
! Logo
+
|przewoźnik                = [[Koleje Mazowieckie]]
! Państwo
+
|oznaczenie_przewoźnika    =  EU47 początkowo E.483
! Adres
+
|producent                  = [[Bombardier]]
! Rok założenia
+
|lata_budowy                = 2011
! Forma prawna
+
|liczba_członów            = 1
! Prezes
+
|układ_osi                  = Bo'Bo'
! Udziałowcy
+
|masa_służbowa              = 85 ton
! Numer KRS
+
|długość_ze_zderzakami      = 18900 mm
! Zatrudnienie
+
|szerokość                  = 2977 mm
! Kapitał zakładowy
+
|wysokość                  = 
|-
+
|średnica_kół              = 1250 mm
| style="text-align:center" | [[File:Deutsche_Bahn_AG-Logo.svg|220px]]
+
|rozstaw_szyn              = 1435 mm
| style="text-align:center" | Polska
+
|system_zasilania          = V DC
| style="text-align:center" | ul. Wolności 337,
+
|liczba_silników            =  4
41-800 Zabrze
+
|typ_silników              =  
| style="text-align:center" | 2009
+
|moc_ciągła                =  5600kW
| style="text-align:center" | spółka akcyjna
+
|moc_godzinna              = kW
| style="text-align:center" | Marek Staszek
+
|maksymalna siła_pociągowa  =  300kN
| style="text-align:center" | [[Deutsche Bahn AG]]
+
|stosunek_przekładni        =  
| style="text-align:center" | 0000057814
+
|prędkość_konstrukcyjna    = 160 km/h
| style="text-align:center" | Ponad 4400 osób
+
|sterowanie_wielokrotne    = jest
| style="text-align:center" | 18,5 mln zł
+
|system_hamulca            = Oerlikon + ED
|}
+
|system_ogrzewania          = elektryczne
 
+
|uwagi                      = Lokomotywy te są nazywane „Hetman”.
==Historia==
+
}}
 
 
Przedsiębiorstwo wywodzi się z Przedsiębiorstwa Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego w Katowicach, z którego w 1990 r. wyodrębniona została Kopalnia Piasku „Szczakowa” S.A., a z niej [[PCC Rail S.A.|PCC Rail Szczakowa S.A.]], która później została przekształcona w [[PCC Rail S.A.]]
 
 
 
Od lipca 2009 r. PCC Rail weszła w skład koncernu [[Deutsche Bahn AG|Deutsche Bahn (wcześniej należała do europejskiego koncernu PCC SE z siedzibą w Duisburgu), a od listopada tego samego roku do kwietnia 2016 nosiła nazwę DB Schenker Rail Polska S.A.  
 
 
 
Tuż przed nabyciem przez Deutsche Bahn, głównym obszarem działalności grupy PTK Holding, w której skład wchodziło 7 podmiotów, była obsługa towarowych przewozów kolejowych oraz bocznic kolejowych, obsługa terminali kontenerowych, śródlądowego i morskiego, a także remonty taboru kolejowego, utrzymanie i naprawy układów torowych oraz prace ziemne.
 
 
 
Grupa PCC składała się przed akwizycją z ponad 20 spółek zależnych o zróżnicowanym profilu działalności, w tym obecny DB Port Szczecin. Głównym przedmiotem działalności grupy było świadczenie usług przewozowych z wykorzystaniem własnego taboru oraz eksploatacja i sprzedaż piasku dla celów podsadzania wyrobisk górniczych, budownictwa i odlewnictwa.
 
 
 
W lipcu 2009 nastąpiło nabycie przez koncern Deutsche Bahn grupy PCC Logistics, a we wrześniu 2009 – grupy PTK Holding. W tym samym czasie PCC Rail zmieniła nazwę na DB Schenker Rail Polska, a w 2010 PTK Holding – na DB Schenker Rail Zabrze.
 
 
 
Połączenie opisanych wyżej dwóch odrębnych podmiotów w jedną strukturę pod marką DB Schenker Rail Polska, stworzyło największe prywatne przedsiębiorstwo świadczące usługi kolejowych przewozów towarowych w Polsce. Przedsiębiorstwo należy do paneuropejskiej sieci kolejowej Deutsche Bahn.
 
 
 
3 stycznia 2011 r. nastąpiło połączenie w drodze przejęcia przez DB Schenker Rail Polska S.A. następujących spółek: DB Schenker Rail Rybnik S.A., DB Schenker Rail Zabrze S.A., Trawipol Sp. z o.o., NZTK Sp. z o.o., Energoport Sp. z o.o. oraz PUT Trans-PAK Sp. z o.o.[6] W rezultacie kapitał spółki wzrósł z 5,72 mln PLN do 18,5 mln PLN[7].
 
 
 
29 kwietnia 2016 przedsiębiorstwo zmieniło nazwę z DB Schenker Rail Polska na DB Cargo Polska'[8].
 

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)

Szablon użyty w tym artykule: