Edytujesz WLs150
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lokomotywa spalinowa infobox | {{Lokomotywa spalinowa infobox | ||
− | |typ_lokomotywy = | + | |typ_lokomotywy = Wls150 |
− | + | |przewoźnik = [[PKP]], [[Przemysł]] | |
− | + | |oznaczenie_przewoźnika = na PKP [[Lyd1]], w przemyśle Wls150 | |
− | |przewoźnik = [[PKP]], [[ | + | |grafika = [[Plik:Wls150+Lyd1.jpg|290px]] |
− | |oznaczenie_przewoźnika = na PKP [[ | + | |opis_zdjęcia = Lokomotywy typu Wls150 w malowaniach przemysłowym i PKP |
|producent = Fablok | |producent = Fablok | ||
|lata_budowy = 1960-1969 | |lata_budowy = 1960-1969 | ||
− | |układ_osi = C | + | |układ_osi = C |
− | | | + | |masa_służbowa = 18 t |
− | | | + | |długość_ze_zderzakami = 5720 mm |
− | | | + | |szerokość = 2055 mm |
+ | |wysokość = 3050 mm | ||
+ | |rozstaw_osi_skrajnych = 2000 mm | ||
+ | |średnica_kół = 850 mm | ||
+ | |zapas_paliwa = 250 l | ||
+ | |typ_silnika = 5DSR150 Wola | ||
+ | |moc_znamionowa = 150 KM | ||
+ | |siła_pociągowa = 40,7 kN | ||
+ | |rodzaj_przekładni = mechaniczna | ||
+ | |prędkość_konstrukcyjna = 30 km/h | ||
|nacisk_osi = 6 t | |nacisk_osi = 6 t | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|system_hamulca = Westinghouse* | |system_hamulca = Westinghouse* | ||
− | |||
|system_ogrzewania = Ogrzewanie kabiny od przewodu wydechowego silnika | |system_ogrzewania = Ogrzewanie kabiny od przewodu wydechowego silnika | ||
− | |||
|uwagi = * - w wersjach przemysłowych często nie było hamulca zespolonego | |uwagi = * - w wersjach przemysłowych często nie było hamulca zespolonego | ||
}} | }} | ||
− | ''' | + | '''Wls150 ''' – [[kolej wąskotorowa|wąskotorowa]] [[spalinowóz|lokomotywa spalinowa]] produkowana w zakładach [[Fablok]] w Chrzanowie. Ogółem w latach 1960-1969 wyprodukowano 144 lokomotywy tego typu, z czego 28 sztuk trafiło do [[PKP]], gdzie zostały oznaczone serią [[Lyd1]]. Pozostała część została skierowana do służby na kolejach przemysłowych. Produkowano wersje na szerokość toru 750, 785 i 900 mm, natomiast planowana wersja na szerokość 600 mm nigdy nie powstała. Spalinowóz wyposażony został w silnik 5DSR150 o mocy 150 [[Koń mechaniczny|KM]]. |
− | Obecnie lokomotywy | + | Obecnie lokomotywy Wls150 są eksploatowane na [[Rogowska Kolej Wąskotorowa|muzealnej Kolei Wąskotorowej Rogów – Rawa – Biała]], [[Ełcka Kolej Wąskotorowa|Ełckiej Kolei Wąskotorowej]] i Pleszewskiej Kolei Lokalnej, oraz w Skansenie w Rudach i [[KWK Kazimierz-Juliusz]] w Sosnowcu. |
− | + | Od 2008 roku jedna z lokomotyw Wls150 stacjonuje na [[Mławska Kolej Dojazdowa|Mławskiej Kolei Dojazdowej]] | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
== Zobacz też == | == Zobacz też == | ||
− | * [[ | + | * [[Wls40]] |
− | * [[ | + | * [[Wls180]] (także oznaczana na PKP jako Lyd1) |
{{Wikipedia}} | {{Wikipedia}} | ||
− | |||
[[Kategoria: Wąskotorowe lokomotywy spalinowe]] | [[Kategoria: Wąskotorowe lokomotywy spalinowe]] | ||
[[Kategoria: Lokomotywy spalinowe PKP]] | [[Kategoria: Lokomotywy spalinowe PKP]] | ||
− | |||
− |