Edytujesz Wykaz parowozów Brigadelokomotive eksploatowanych w Polsce
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | Poniżej przedstawiono zestawienie niektórych parowozów '' | + | Poniżej przedstawiono zestawienie niektórych parowozów ''Brigadelokomotive'' eksploatowanych w Polsce. Ze względu na ich liczebność oraz ilość użytkowników (w tym firm nie związanych bezpośrednio z transportem kolejowym) pełen wykaz jest niemożliwy do stworzenia. |
{| class="wikitable sortable" | {| class="wikitable sortable" | ||
Linia 73: | Linia 73: | ||
| 34 || 385 || Henschel || 13580 || 1915 || CKlem: Nr 4 || CKlem: Nr 4 || CKlem: Nr 4 || Cukr. Klemensów,<br /> 1929: zakupiony w firmie Wolwis,<br /> 1974: przekazany do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY | | 34 || 385 || Henschel || 13580 || 1915 || CKlem: Nr 4 || CKlem: Nr 4 || CKlem: Nr 4 || Cukr. Klemensów,<br /> 1929: zakupiony w firmie Wolwis,<br /> 1974: przekazany do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY | ||
|- | |- | ||
− | + | | 35 || 522 || Henschel || 14015 || 1916 || || || LP: Tx 232 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do HF 588 (Tx-227), następnie do Tx-242,<br /> 2. kocioł z HF 2689, Borsig 10461/19,<br /> 3. kocioł z HF 2344, Henschel 16094/18. | |
|- | |- | ||
| 36 || 580 || Jung || 2449 || 1914 || || || LP: Tx-206 || ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 2497, Borsig 10377/19,<br /> 2. kocioł do HF 1095 (Tx-207),<br /> 3. kocioł z HF 2630 (Tx-203), Maffei 5080/18.<br /> 3. kocioł do HF 1958 (Tx-1958). | | 36 || 580 || Jung || 2449 || 1914 || || || LP: Tx-206 || ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 2497, Borsig 10377/19,<br /> 2. kocioł do HF 1095 (Tx-207),<br /> 3. kocioł z HF 2630 (Tx-203), Maffei 5080/18.<br /> 3. kocioł do HF 1958 (Tx-1958). | ||
Linia 91: | Linia 91: | ||
| 43 || 1082 || Henschel || 15959 || 1918 || || || || W wylazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do Tx-200. | | 43 || 1082 || Henschel || 15959 || 1918 || || || || W wylazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do Tx-200. | ||
|- | |- | ||
− | | 44 || 1085 || Henschel || 15962 || 1918 || || | + | | 44 || 1085 || Henschel || 15962 || 1918 || || DRB: 99 1580 || PKPb: Tx1-318 || 1945: Jędrzejów<br /> 1949: do Mławy. |
|- | |- | ||
| 45 || 1090 || Henschel || 15967 || 1917 || || || CGuz: Nr 4 || po 1945: (z Cukr. Ciechanów?) do Cukr. Guzów. | | 45 || 1090 || Henschel || 15967 || 1917 || || || CGuz: Nr 4 || po 1945: (z Cukr. Ciechanów?) do Cukr. Guzów. | ||
Linia 99: | Linia 99: | ||
| 47 || 1096 || Henschel || 15973 || 1918 || || || LP: Tx-1117 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> oryginalny kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 1920 (Tx-201), Borsig 10312/18,<br /> 1985: do Francji - kolej turysytczna Rille<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY - SPRAWNY "Polska" | | 47 || 1096 || Henschel || 15973 || 1918 || || || LP: Tx-1117 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> oryginalny kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 1920 (Tx-201), Borsig 10312/18,<br /> 1985: do Francji - kolej turysytczna Rille<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY - SPRAWNY "Polska" | ||
|- | |- | ||
− | | 48 || 1103 || Henschel || 15980 || 1918 || PKPa: 1241 || | + | | 48 || 1103 || Henschel || 15980 || 1918 || PKPa: 1241 || DRB: 99 1576 || LP: Tx-1115 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> 1944: do Jędrzejowa,<br /> ZKL Czarna Białostocka. |
|- | |- | ||
| 49 || 1113 || Henschel || 15990 || 1918 || || || LP: Tx-204 || ZKL Hajnówka. | | 49 || 1113 || Henschel || 15990 || 1918 || || || LP: Tx-204 || ZKL Hajnówka. | ||
Linia 105: | Linia 105: | ||
| 50 || 1324 || Borsig || 9903 || 1917 || PKPa: D1-325 || DRG: 99 1566 || || ''Feldbahn Pupy - Grabowo'',<br /> 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym). | | 50 || 1324 || Borsig || 9903 || 1917 || PKPa: D1-325 || DRG: 99 1566 || || ''Feldbahn Pupy - Grabowo'',<br /> 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym). | ||
|- | |- | ||
− | | 51 || 1405 || Borsig || 9984 || 1917 || PKPa: D1-375 || | + | | 51 || 1405 || Borsig || 9984 || 1917 || PKPa: D1-375 || DRB: 99 1558 || PKPb: Tx1-316<br /> CKlem: Nr 12 || 1919: w Krośniewicach,<br /> Na Kujawskich KD,<br /> 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> 1950: do Mławy,<br /> 1955: zakupiony przez Cukr. Klemensów,<br /> 1971: złomowany w Klemensowie. |
|- | |- | ||
| 52 || 1436 || Schwartzkopff || 6337 || 1917 || CGuz: Nr 2 || CGuz: Nr 2 || CGuz: Nr 2<br /> CGuz: Nr 3 || 1923-71: Cukr. Guzów. | | 52 || 1436 || Schwartzkopff || 6337 || 1917 || CGuz: Nr 2 || CGuz: Nr 2 || CGuz: Nr 2<br /> CGuz: Nr 3 || 1923-71: Cukr. Guzów. | ||
Linia 115: | Linia 115: | ||
| 55 || 1609 || Hohenzollern || 3738 || 1917 || || || LP: Tx-1123 || ZKL Hajnówka,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY | | 55 || 1609 || Hohenzollern || 3738 || 1917 || || || LP: Tx-1123 || ZKL Hajnówka,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY | ||
|- | |- | ||
− | | 56 || 1707 || Linke-Hofmann || 1507 || 1917 || PKPa: D1-301 || | + | | 56 || 1707 || Linke-Hofmann || 1507 || 1917 || PKPa: D1-301 || DRB: 99 1540 || PKPb: Tx1-312 || 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1952: kasacja. |
|- | |- | ||
| 57 || 1737 || Henschel || 15536 || 1917 || || || PKPb: Tx1-342 || Po 1945: w Gnieźnie,<br /> 1953: kasacja. | | 57 || 1737 || Henschel || 15536 || 1917 || || || PKPb: Tx1-342 || Po 1945: w Gnieźnie,<br /> 1953: kasacja. | ||
Linia 121: | Linia 121: | ||
| 58 || 1762 || Henschel || 15561 || 1917 || CGuz: Nr 3 || CGuz: Nr 3 || CGuz: Nr 3<br /> CGuz: Nr 2 || 1923-71: Cukr. Guzów. | | 58 || 1762 || Henschel || 15561 || 1917 || CGuz: Nr 3 || CGuz: Nr 3 || CGuz: Nr 3<br /> CGuz: Nr 2 || 1923-71: Cukr. Guzów. | ||
|- | |- | ||
− | | 59 || 1872 || Orenstein & Koppel || 8402 || 1917 || PKPa: D1-1029 || | + | | 59 || 1872 || Orenstein & Koppel || 8402 || 1917 || PKPa: D1-1029 || DRB: 99 1577 || PKPb: Tx1-308 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> 1942-43: do Jędrzejowa,<br /> 1952: kasacja (przekazany do Zarządu Dróg?). |
|- | |- | ||
| 60 || 1876 || Jung || 2764 || 1918 || || || LP: Tx-1110 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> ZKL Zagnańsk. | | 60 || 1876 || Jung || 2764 || 1918 || || || LP: Tx-1110 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> ZKL Zagnańsk. | ||
Linia 241: | Linia 241: | ||
| 118 || 2814 || Krauss || 7672 || 1919 || PKPa: D1-365 || DRG: 99 1554 || PKPb: Tx1-315 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> 1950: do Mławy,<br /> 1955: kasacja. | | 118 || 2814 || Krauss || 7672 || 1919 || PKPa: D1-365 || DRG: 99 1554 || PKPb: Tx1-315 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> 1950: do Mławy,<br /> 1955: kasacja. | ||
|- | |- | ||
− | | 119 || 2816 || Krauss || 7674 || 1919 || PKPa: D3-367 || | + | | 119 || 2816 || Krauss || 7674 || 1919 || PKPa: D3-367 || DRB: 99 1536 || PKPb: Tx1-311 || 1940-43: (z Ciechanowa?) do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1952: do WD Nowe Skalmierzyce. |
|- | |- | ||
− | | 120 || 2818 || Krauss || 7676 || 1919 || PKPa: D3-369 || | + | | 120 || 2818 || Krauss || 7676 || 1919 || PKPa: D3-369 || DRB: 99 1555 || PKPb: Tx1-330 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> po 1945: z Krośniewic do Gniezna,<br /> 1954: do Cukr. Borowiczki. |
|- | |- | ||
− | | 121 || 2819 || Krauss || 7677 || 1919 || PKPa: D3-370 || | + | | 121 || 2819 || Krauss || 7677 || 1919 || PKPa: D3-370 || DRB: 99 1556 || PKPb: Tx1-333 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> ok. 1946: z Kujaw do Rogowa,<br /> 1948: do Mławy,<br /> 1961: zmiana oznaczenia. |
|- | |- | ||
− | | 122 || 2821 || Krauss || 7679 || 1919 || PKPa: D3-372 || | + | | 122 || 2821 || Krauss || 7679 || 1919 || PKPa: D3-372 || DRB: 99 1557 || PKPb: Tx1-340 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> Koniec lat '30 z Krośniewic do Grabowa,<br /> 1939-40: do Grabowa,<br /> 1940: z Grabowa do Krośniewic,<br /> po 1945: z Krośniewic do Gniezna,<br /> 1955: do Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń |
|- | |- | ||
| 123 || ? || ? || ? || 1915 || Lit.: K4-441 || || PKPb: Tx1-326 || Ok. 1944: z Litwy do Rogowa<br /> ok. 1950: z Rogowa do Mławy<br /> po 1945: z Mławy do Wrześni<br /> 1953: kasacja. | | 123 || ? || ? || ? || 1915 || Lit.: K4-441 || || PKPb: Tx1-326 || Ok. 1944: z Litwy do Rogowa<br /> ok. 1950: z Rogowa do Mławy<br /> po 1945: z Mławy do Wrześni<br /> 1953: kasacja. | ||
Linia 255: | Linia 255: | ||
| 125 || ? || ? || ? || 1916 || BKP: Nr 1 || BKP: Nr 1 || PKPb: Tx1-356 || Od 1920: Bydgoska KP,<br /> 1951: kasacja. | | 125 || ? || ? || ? || 1916 || BKP: Nr 1 || BKP: Nr 1 || PKPb: Tx1-356 || Od 1920: Bydgoska KP,<br /> 1951: kasacja. | ||
|- | |- | ||
− | | 126 | + | | 126 || ? || Borsig || ? || 1918 || BKP: Nr 5 || BKP: Nr 5 || PKPb: Tx1-357 || Od 1920: Bydgoska KP,<br /> 1955: kasacja. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|} | |} | ||
== Przypisy == | == Przypisy == | ||
<References/> | <References/> |