Edytujesz Wykaz parowozów Brigadelokomotive eksploatowanych w Polsce

Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.

Aktualna wersja Twój tekst
Linia 1: Linia 1:
Poniżej przedstawiono zestawienie niektórych parowozów ''[[Brigadelokomotive]]'' eksploatowanych w Polsce. Ze względu na ich liczebność oraz ilość użytkowników (w tym firm nie związanych bezpośrednio z transportem kolejowym) pełen wykaz jest niemożliwy do stworzenia.
+
Poniżej przedstawiono zestawienie niektórych parowozów ''Brigadelokomotive'' eksploatowanych w Polsce. Ze względu na ich liczebność oraz ilość użytkowników (w tym firm nie związanych bezpośrednio z transportem kolejowym) pełen wykaz jest niemożliwy do stworzenia.
  
 
{| class="wikitable sortable"
 
{| class="wikitable sortable"
Linia 73: Linia 73:
 
| 34 || 385 || Henschel || 13580 || 1915 || CKlem: Nr 4 || CKlem: Nr 4 || CKlem: Nr 4 || Cukr. Klemensów,<br /> 1929: zakupiony w firmie Wolwis,<br /> 1974: przekazany do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY  
 
| 34 || 385 || Henschel || 13580 || 1915 || CKlem: Nr 4 || CKlem: Nr 4 || CKlem: Nr 4 || Cukr. Klemensów,<br /> 1929: zakupiony w firmie Wolwis,<br /> 1974: przekazany do Muz. Kol.<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY  
 
|-
 
|-
| [[Tabor:Lw-01273|35]] || 522 || Henschel || 14015 || 1916 ||  ||  || LP: Tx 232 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do HF 588 (Tx-227), następnie do Tx-242,<br /> 2. kocioł z HF 2689, Borsig 10461/19,<br /> 3. kocioł z HF 2344, Henschel 16094/18.
+
| 35 || 522 || Henschel || 14015 || 1916 ||  ||  || LP: Tx 232 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do HF 588 (Tx-227), następnie do Tx-242,<br /> 2. kocioł z HF 2689, Borsig 10461/19,<br /> 3. kocioł z HF 2344, Henschel 16094/18.
 
|-
 
|-
 
| 36 || 580 || Jung || 2449 || 1914 ||  ||  || LP: Tx-206 || ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 2497, Borsig 10377/19,<br /> 2. kocioł do HF 1095 (Tx-207),<br /> 3. kocioł z HF 2630 (Tx-203), Maffei 5080/18.<br /> 3. kocioł do HF 1958 (Tx-1958).
 
| 36 || 580 || Jung || 2449 || 1914 ||  ||  || LP: Tx-206 || ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 2497, Borsig 10377/19,<br /> 2. kocioł do HF 1095 (Tx-207),<br /> 3. kocioł z HF 2630 (Tx-203), Maffei 5080/18.<br /> 3. kocioł do HF 1958 (Tx-1958).
Linia 91: Linia 91:
 
| 43 || 1082 || Henschel || 15959 || 1918 || ||  ||  || W wylazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do Tx-200.
 
| 43 || 1082 || Henschel || 15959 || 1918 || ||  ||  || W wylazie Lasów Państwowych,<br /> kocioł do Tx-200.
 
|-
 
|-
| 44 || 1085 || Henschel || 15962 || 1918 || || DRG: 99 1580 || PKPb: Tx1-318 || 1945: Jędrzejów<br /> 1949: do Mławy.
+
| 44 || 1085 || Henschel || 15962 || 1918 || || DRB: 99 1580 || PKPb: Tx1-318 || 1945: Jędrzejów<br /> 1949: do Mławy.
 
|-
 
|-
 
| 45 || 1090 || Henschel || 15967 || 1917 || ||  || CGuz: Nr 4 || po 1945: (z Cukr. Ciechanów?) do Cukr. Guzów.
 
| 45 || 1090 || Henschel || 15967 || 1917 || ||  || CGuz: Nr 4 || po 1945: (z Cukr. Ciechanów?) do Cukr. Guzów.
Linia 99: Linia 99:
 
| 47 || 1096 || Henschel || 15973 || 1918 || ||  || LP: Tx-1117 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> oryginalny kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 1920 (Tx-201), Borsig 10312/18,<br /> 1985: do Francji - kolej turysytczna Rille<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY - SPRAWNY "Polska"
 
| 47 || 1096 || Henschel || 15973 || 1918 || ||  || LP: Tx-1117 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> oryginalny kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 1920 (Tx-201), Borsig 10312/18,<br /> 1985: do Francji - kolej turysytczna Rille<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY - SPRAWNY "Polska"
 
|-
 
|-
| 48 || 1103 || Henschel || 15980 || 1918 || PKPa: 1241 || DRG: 99 1576 || LP: Tx-1115 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> 1944: do Jędrzejowa,<br /> ZKL Czarna Białostocka.
+
| 48 || 1103 || Henschel || 15980 || 1918 || PKPa: 1241 || DRB: 99 1576 || LP: Tx-1115 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> 1944: do Jędrzejowa,<br /> ZKL Czarna Białostocka.
 
|-
 
|-
 
| 49 || 1113 || Henschel || 15990 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-204 || ZKL Hajnówka.
 
| 49 || 1113 || Henschel || 15990 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-204 || ZKL Hajnówka.
Linia 105: Linia 105:
 
| 50 || 1324 || Borsig || 9903 || 1917 || PKPa: D1-325 || DRG: 99 1566 ||  || ''Feldbahn Pupy - Grabowo'',<br /> 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
 
| 50 || 1324 || Borsig || 9903 || 1917 || PKPa: D1-325 || DRG: 99 1566 ||  || ''Feldbahn Pupy - Grabowo'',<br /> 1919-42: na kolejce ostrołęckiej (z tendrem doczepnym).
 
|-
 
|-
| 51 || 1405 || Borsig || 9984 || 1917 || PKPa: D1-375 || DRG: 99 1558 || PKPb: Tx1-316<br /> CKlem: Nr 12 || 1919: w Krośniewicach,<br /> Na Kujawskich KD,<br /> 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> 1950: do Mławy,<br /> 1955: zakupiony przez Cukr. Klemensów,<br /> 1971: złomowany w Klemensowie.
+
| 51 || 1405 || Borsig || 9984 || 1917 || PKPa: D1-375 || DRB: 99 1558 || PKPb: Tx1-316<br /> CKlem: Nr 12 || 1919: w Krośniewicach,<br /> Na Kujawskich KD,<br /> 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> 1950: do Mławy,<br /> 1955: zakupiony przez Cukr. Klemensów,<br /> 1971: złomowany w Klemensowie.
 
|-
 
|-
 
| 52 || 1436 || Schwartzkopff || 6337 || 1917 || CGuz: Nr 2 || CGuz: Nr 2 || CGuz: Nr 2<br /> CGuz: Nr 3 || 1923-71: Cukr. Guzów.
 
| 52 || 1436 || Schwartzkopff || 6337 || 1917 || CGuz: Nr 2 || CGuz: Nr 2 || CGuz: Nr 2<br /> CGuz: Nr 3 || 1923-71: Cukr. Guzów.
Linia 115: Linia 115:
 
| 55 || 1609 || Hohenzollern || 3738 || 1917 || || || LP: Tx-1123 || ZKL Hajnówka,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
| 55 || 1609 || Hohenzollern || 3738 || 1917 || || || LP: Tx-1123 || ZKL Hajnówka,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
|-
| 56 || 1707 || Linke-Hofmann || 1507 || 1917 || PKPa: D1-301 || DRG: 99 1540 || PKPb: Tx1-312 || 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1952: kasacja.
+
| 56 || 1707 || Linke-Hofmann || 1507 || 1917 || PKPa: D1-301 || DRB: 99 1540 || PKPb: Tx1-312 || 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1952: kasacja.
 
|-
 
|-
 
| 57 || 1737 || Henschel || 15536 || 1917 ||  ||  || PKPb: Tx1-342 || Po 1945: w Gnieźnie,<br /> 1953: kasacja.
 
| 57 || 1737 || Henschel || 15536 || 1917 ||  ||  || PKPb: Tx1-342 || Po 1945: w Gnieźnie,<br /> 1953: kasacja.
Linia 121: Linia 121:
 
| 58 || 1762 || Henschel || 15561 || 1917 || CGuz: Nr 3 || CGuz: Nr 3 || CGuz: Nr 3<br /> CGuz: Nr 2 || 1923-71: Cukr. Guzów.
 
| 58 || 1762 || Henschel || 15561 || 1917 || CGuz: Nr 3 || CGuz: Nr 3 || CGuz: Nr 3<br /> CGuz: Nr 2 || 1923-71: Cukr. Guzów.
 
|-
 
|-
| 59 || 1872 || Orenstein & Koppel || 8402 || 1917 || PKPa: D1-1029 || DRG: 99 1577 || PKPb: Tx1-308 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> 1942-43: do Jędrzejowa,<br /> 1952: kasacja (przekazany do Zarządu Dróg?).
+
| 59 || 1872 || Orenstein & Koppel || 8402 || 1917 || PKPa: D1-1029 || DRB: 99 1577 || PKPb: Tx1-308 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> 1942-43: do Jędrzejowa,<br /> 1952: kasacja (przekazany do Zarządu Dróg?).
 
|-
 
|-
 
| 60 || 1876 || Jung || 2764 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-1110 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> ZKL Zagnańsk.
 
| 60 || 1876 || Jung || 2764 || 1918 ||  ||  || LP: Tx-1110 || 1942: w Zwierzyńcu,<br /> ZKL Zagnańsk.
Linia 241: Linia 241:
 
| 118 || 2814 || Krauss || 7672 || 1919 || PKPa: D1-365 || DRG: 99 1554 || PKPb: Tx1-315 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> 1950: do Mławy,<br /> 1955: kasacja.
 
| 118 || 2814 || Krauss || 7672 || 1919 || PKPa: D1-365 || DRG: 99 1554 || PKPb: Tx1-315 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> 1940-43: z Kujawskich KD do Jędrzejowa,<br /> 1950: do Mławy,<br /> 1955: kasacja.
 
|-
 
|-
| 119 || 2816 || Krauss || 7674 || 1919 || PKPa: D3-367 || DRG: 99 1536 || PKPb: Tx1-311 || 1940-43: (z Ciechanowa?) do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1952: do WD Nowe Skalmierzyce.
+
| 119 || 2816 || Krauss || 7674 || 1919 || PKPa: D3-367 || DRB: 99 1536 || PKPb: Tx1-311 || 1940-43: (z Ciechanowa?) do Jędrzejowa,<br /> po 1945: w Zwierzyńcu,<br /> 1952: do WD Nowe Skalmierzyce.
 
|-
 
|-
| 120 || 2818 || Krauss || 7676 || 1919 || PKPa: D3-369 || DRG: 99 1555 || PKPb: Tx1-330 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> po 1945: z Krośniewic do Gniezna,<br /> 1954: do Cukr. Borowiczki.
+
| 120 || 2818 || Krauss || 7676 || 1919 || PKPa: D3-369 || DRB: 99 1555 || PKPb: Tx1-330 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> po 1945: z Krośniewic do Gniezna,<br /> 1954: do Cukr. Borowiczki.
 
|-
 
|-
| 121 || 2819 || Krauss || 7677 || 1919 || PKPa: D3-370 || DRG: 99 1556 || PKPb: Tx1-333 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> ok. 1946: z Kujaw do Rogowa,<br /> 1948: do Mławy,<br /> 1961: zmiana oznaczenia.
+
| 121 || 2819 || Krauss || 7677 || 1919 || PKPa: D3-370 || DRB: 99 1556 || PKPb: Tx1-333 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> ok. 1946: z Kujaw do Rogowa,<br /> 1948: do Mławy,<br /> 1961: zmiana oznaczenia.
 
|-
 
|-
| 122 || 2821 || Krauss || 7679 || 1919 || PKPa: D3-372 || DRG: 99 1557 || PKPb: Tx1-340 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> Koniec lat '30 z Krośniewic do Grabowa,<br /> 1939-40: do Grabowa,<br /> 1940: z Grabowa do Krośniewic,<br /> po 1945: z Krośniewic do Gniezna,<br /> 1955: do Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń
+
| 122 || 2821 || Krauss || 7679 || 1919 || PKPa: D3-372 || DRB: 99 1557 || PKPb: Tx1-340 || 1920-23: do Krośniewic (z magazynów nieużywany),<br /> na Kujawskich KD,<br /> Koniec lat '30 z Krośniewic do Grabowa,<br /> 1939-40: do Grabowa,<br /> 1940: z Grabowa do Krośniewic,<br /> po 1945: z Krośniewic do Gniezna,<br /> 1955: do Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń
 
|-
 
|-
 
| 123 || ? || ? || ? || 1915 || Lit.: K4-441 ||  || PKPb: Tx1-326 || Ok. 1944: z Litwy do Rogowa<br /> ok. 1950: z Rogowa do Mławy<br /> po 1945: z Mławy do Wrześni<br /> 1953: kasacja.
 
| 123 || ? || ? || ? || 1915 || Lit.: K4-441 ||  || PKPb: Tx1-326 || Ok. 1944: z Litwy do Rogowa<br /> ok. 1950: z Rogowa do Mławy<br /> po 1945: z Mławy do Wrześni<br /> 1953: kasacja.
Linia 255: Linia 255:
 
| 125 || ? || ? || ? || 1916 || BKP: Nr 1 || BKP: Nr 1 || PKPb: Tx1-356 || Od 1920: Bydgoska KP,<br /> 1951: kasacja.
 
| 125 || ? || ? || ? || 1916 || BKP: Nr 1 || BKP: Nr 1 || PKPb: Tx1-356 || Od 1920: Bydgoska KP,<br /> 1951: kasacja.
 
|-
 
|-
| 126 || ? || Henschel || 15136 || 1917 || || DRG: 99 1578<ref>Numery DRB i PKPb zdublowane z HF 2601.</ref> || PKPb: Tx1-317 || 1945: w Jędrzejowie.
+
| 126 || ? || Borsig || ? || 1918 || BKP: Nr 5 || BKP: Nr 5 || PKPb: Tx1-357 || Od 1920: Bydgoska KP,<br /> 1955: kasacja.
|-
 
| 127 || ? || Borsig || ? || 1918 || BKP: Nr 5 || BKP: Nr 5 || PKPb: Tx1-357 || Od 1920: Bydgoska KP,<br /> 1955: kasacja.
 
|-
 
| 128 || ? || Krauss || 10195<ref>Numer będny - w 1919 r. Krauss wyprodukował trzy serie lokomotyw o numerach 7532-7543, 7567-7581, 7664-7681.</ref> || 1919 || PKPa: 1276 || DRG 1600 || PKPb: Tx1-334 || ''Demolag Parchim'',<br /> 1942: w Zwierzyńcu,<br /> 1944: ze Zwierzyńca do Rogowa,<br /> 1948: z Rogowa do Mławy,<br /> 1956: do przemysłu.
 
|-
 
| 129 || ? || Hartmann || ? || 1919 || PKPa: D1-376 || DRG: 99 1606 || PKPb: Tx1-319 || 1944: do Jędrzejowa,<br /> 1950: do Mławy.
 
|-
 
| 130 || ? || Hartmann || ? || 1919 ||  || DRG: 99 1538 || PKPb: Tx1-311 || 1945: w Jędrzejowie<ref>Numer PKPb zdublowany z HF 2816.</ref>.
 
|-
 
| 131 || ? || Hartmann || ? || 1919 ||  ||  || PKPb: Tx1-347 || 1945(?): do Rogowa,<br /> ok. 1950: z Rogowa do Mławy.
 
|-
 
| 132 || ? || Orenstein & Koppel || ? || ? ||  || DRG: 99 1561 ||  || 1944: do Jędrzejowa.
 
|-
 
| 133 || ? || ? || ? || ? ||  ||  || LP: Tx-242 || ZKL Płociczno, ZKL Zagnańsk, ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 522 (Tx-232), Henschel 14015/16,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
| 134 || ? || ? || ? || ? ||  ||  || LP: Tx-208 || ZKL Zagnańsk,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 840 (Tx-1125), Maffei 4752/16.
 
|-
 
| 135 || ? || ? || ? || ? ||  ||  || LP: Tx-200 || ZKL Hajnówka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 1082, Henschel 15959/18,<br /> EGZEMPLARZ ZACHOWANY
 
|-
 
| 136 || ? || ? || ? || ? ||  ||  || LP: Tx-1111 || ZKL Czarna Białostocka,<br /> kocioł do ?,<br /> 2. kocioł z HF 2353 (Tx-1116), Henschel 16103/18.
 
 
|}
 
|}
  
 
== Przypisy ==
 
== Przypisy ==
 
<References/>
 
<References/>

Wkład na Enkol jest udostępniany na licencji Creative Commons – za uznaniem autora, na tych samych zasadach (szczegóły w Enkol:Prawa autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)