Żuraw kolejowy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "'''Żuraw kolejowy''' - specjalistyczny pojazd kolejowy służący do przemieszczania pionowego/poziomego ładunków. Używany do prac ładunkowych, budowlanych, remonto...")
 
 
Linia 5: Linia 5:
  
 
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption="">
 
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption="">
Plik:EDK-300.jpg|Dźwig kolejowy [[EDK-300]] na przystanku [[Oborniki Wielkopolskie Miasto]].
+
Plik:EDK-300.jpg|Żuraw kolejowy [[EDK-300]] na przystanku [[Oborniki Wielkopolskie Miasto]].
 
</gallery>
 
</gallery>
 
{{clear}}
 
{{clear}}

Aktualna wersja na dzień 13:29, 9 kwi 2018

Żuraw kolejowy - specjalistyczny pojazd kolejowy służący do przemieszczania pionowego/poziomego ładunków. Używany do prac ładunkowych, budowlanych, remontowych, gospodarczych oraz do usuwania skutków katastrof kolejowych. Większość posiada własny napęd, pozwalający na przemieszczanie się z niewielką prędkością w miejscu pracy, na dalsze odległości przemieszczany jest za pomocą pojazdu trakcyjnego, najczęściej lokomotywy spalinowej. Poza żurawiami o napędzie ręcznym, używanymi przede wszystkim do celów gospodarczych spotyka się żurawie o napędzie spalinowym lub spalinowo-elektrycznym. Żurawie o napędzie parowym zostały wycofane ze służby na PKP II połowie lat 80. Jeden egzemplarz został zachowany w Skansenie w Zduńskiej Woli Karsznicach