2E: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "{{Lokomotywa elektryczna infobox |typ_lokomotywy = 2E |przeznaczenie_lokomotywy = lokomotywa towarowa |grafika = http://forum.modelar...")
Znacznik: Prawdopodobny spam - linki zewn. w treści hasła
 
(szablon Wikipedia)
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 39: Linia 39:
 
==Opis konstrukcji==
 
==Opis konstrukcji==
  
Elektrowóz typu 2E miał prostą konstrukcję nadwozia. Na obydwu bokach znajdowały się po dwie pary jednoskrzydłowych drzwi wejściowych, które prowadziły do przedziału maszynowego. Umiejscowiono w nim w dwóch osobnych pomieszczeniach oporniki rozruchowe, a pomiędzy tymi pomieszczeniami zamknięty i zablokowany przedział z aparaturą wysokiego napięcia, do którego dostęp był możliwy jedynie przy odłączeniu znajdujących się tam urządzeń. Z maszynowni można było wejść do kabin maszynisty umieszczonych na końcach lokomotywy. Na dachu zamontowano pantografy górne do poboru energii elektrycznej z sieci górnej, a na jego krawędzi pantografy boczne umożliwiające pobór energii z sieci bocznej na wyrobisku. Ich rozrząd powodował używanie obu odbieraków jednocześnie.
+
Elektrowóz typu 2E miał prostą konstrukcję nadwozia. Na obydwu bokach znajdowały się po dwie pary jednoskrzydłowych drzwi wejściowych, które prowadziły do przedziału maszynowego. Umiejscowiono w nim w dwóch osobnych pomieszczeniach oporniki rozruchowe, a pomiędzy tymi pomieszczeniami zamknięty i zablokowany przedział z aparaturą wysokiego napięcia, do którego dostęp był możliwy jedynie przy odłączeniu znajdujących się tam urządzeń. Z maszynowni można było wejść do kabin maszynisty umieszczonych na końcach lokomotywy. Na dachu zamontowano pantografy górne do poboru energii elektrycznej z sieci górnej, a na jego krawędzi pantografy boczne umożliwiające pobór energii z sieci bocznej na wyrobisku. Ich rozrząd uniemożliwiał używanie obu odbieraków jednocześnie.
  
 
==Linki==
 
==Linki==
Linia 47: Linia 47:
 
http://pl.polskiekolejepanstwowe.wikia.com/wiki/Pafawag_2E
 
http://pl.polskiekolejepanstwowe.wikia.com/wiki/Pafawag_2E
  
==Powiązane strony==
+
==Zobacz też==
[[3E|lokomotywa 3E/ET21]]
+
* [[3E]]
  
[[Elektrowóz]]
+
{{Wikipedia|Pafawag 2E}}

Aktualna wersja na dzień 12:25, 27 cze 2018

2E
http://forum.modelarstwo.info/attachments/64_k-jpg.80509/
Lokomotywa 2E53-06.
Przeznaczenie lokomotywy lokomotywa towarowa
Przewoźnik Przedsiębiorstwo Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego
Oznaczenie przewoźnika 2E, 2E53
Producent Pafawag
Lata budowy 1954-1957
Liczba członów 1
Układ osi Co'Co'
Masa służbowa 120 ton
Długość ze zderzakami 16900 mm
Szerokość 2896 mm
Wysokość 3890 mm (do dachu)

4347 mm (przy złożonym pantografie)

Rozstaw osi skrajnych b/d
Nacisk osi na szyny 20 ton
Średnica kół 1220 mm
Rozstaw szyn 1435 mm
System zasilania 3000 V DC
Liczba silników 6
Typ silników LKa634 / LKb635
Moc ciągła 1170 kW
Moc godzinna 1500 kW
Maksymalna siła pociągowa 16800 kG
Stosunek przekładni b/d
Prędkość konstrukcyjna 68 (60) km/h
System hamulca Westinghouse
System ogrzewania elektryczne


Pafawag 2E – normalnotorowa lokomotywa elektryczna przeznaczona do ruchu towarowego. Była produkowana w latach 1954–1957 w zakładach Pafawag Wrocław. Zbudowano 9 egzemplarzy specjalnie dla Przedsiębiorstwa Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego w Katowicach.

Historia[edytuj]

Opis konstrukcji[edytuj]

Elektrowóz typu 2E miał prostą konstrukcję nadwozia. Na obydwu bokach znajdowały się po dwie pary jednoskrzydłowych drzwi wejściowych, które prowadziły do przedziału maszynowego. Umiejscowiono w nim w dwóch osobnych pomieszczeniach oporniki rozruchowe, a pomiędzy tymi pomieszczeniami zamknięty i zablokowany przedział z aparaturą wysokiego napięcia, do którego dostęp był możliwy jedynie przy odłączeniu znajdujących się tam urządzeń. Z maszynowni można było wejść do kabin maszynisty umieszczonych na końcach lokomotywy. Na dachu zamontowano pantografy górne do poboru energii elektrycznej z sieci górnej, a na jego krawędzi pantografy boczne umożliwiające pobór energii z sieci bocznej na wyrobisku. Ich rozrząd uniemożliwiał używanie obu odbieraków jednocześnie.

Linki[edytuj]

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pafawag_2E

http://pl.polskiekolejepanstwowe.wikia.com/wiki/Pafawag_2E

Zobacz też[edytuj]



Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą 2E. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.