Edytujesz 802S
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | '''Wąskotorowy pług odśnieżny 802S, 803S''' – wyprodukowany w 1985–1992 w Zakładach Naprawy Taboru Kolejowego w Stargardzie Szczecińskim. | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | '''802S, 803S''' – | ||
== Eksploatacja == | == Eksploatacja == | ||
− | [[Polskie Koleje Państwowe]] zakupiły ogółem 15 sztuk w ZNTK Stargard Szczeciński | + | [[Polskie Koleje Państwowe]] zakupiły ogółem 15 sztuk w ZNTK Stargard Szczeciński, pierwszym pługiem, prototypem był 802S-01, posiadał płaski dach i prostokątne światła, późniejsze wersje miały okrągłe światła i lekko zaokrąglony dach. Pługi te były były produkowane na rozstaw: |
− | + | -750mm – 802S-01 do 12 | |
− | + | -1000mm – 803S-01 do 03 | |
− | |||
== Charakterystyka == | == Charakterystyka == | ||
− | + | Konstrukcja pługu bazowała na pługu normalnotorowym 411S, pług był jako „wagon”, więc do jego ruchu potrzebna była lokomotywa. Posiadał on silnik spalinowy SW266, napędzający agregat prądotwórczy potrzebny do obsługi hydrauliki. | |
− | Pług | + | Pług był mało używano, podobno z powodu częstych wykolejeń. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | Informacje zgromadził: '''Shaggy''' (w całości mój tekst, który pisałem na wikipedii) | |
[[Kategoria:Pługi odśnieżne]] | [[Kategoria:Pługi odśnieżne]] |