Edytujesz Archiwum:Plan schematyczny stacji Repty (1954)
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
'''Plan schematyczny stacji Repty''' położonej na sieci [[Górnośląskie Koleje Wąskotorowe|Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]] na terenie dzisiejszych [[:pl:Tarnowskie Góry|Tarnowskich Gór]]. Plan został sporządzony w roku 1954. | '''Plan schematyczny stacji Repty''' położonej na sieci [[Górnośląskie Koleje Wąskotorowe|Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]] na terenie dzisiejszych [[:pl:Tarnowskie Góry|Tarnowskich Gór]]. Plan został sporządzony w roku 1954. | ||
Dziś ze stacji Repty i jej osobliwego układu torowego pozostało już tylko wspomnienie - jeden tor, z którego korzystają pociągi Górnośląskich Kolei Wąskotorowych zmierzające do i z Tarnowskich Gór, liczne nasypy oraz zarośnięte ruiny lokomotywowni. Do początku pierwszego dziesiątka lat XXI wieku istniał jeszcze tor do Szybu Staszic oraz (przynajmniej fragmentarycznie) odgałęziający się od niego tor do ładowni publicznej. Oba nie zostały jednak przekazane samorządom i zostały rozebrane przez złomiarzy. | Dziś ze stacji Repty i jej osobliwego układu torowego pozostało już tylko wspomnienie - jeden tor, z którego korzystają pociągi Górnośląskich Kolei Wąskotorowych zmierzające do i z Tarnowskich Gór, liczne nasypy oraz zarośnięte ruiny lokomotywowni. Do początku pierwszego dziesiątka lat XXI wieku istniał jeszcze tor do Szybu Staszic oraz (przynajmniej fragmentarycznie) odgałęziający się od niego tor do ładowni publicznej. Oba nie zostały jednak przekazane samorządom i zostały rozebrane przez złomiarzy. | ||
− | Plan jest także pamiątką po ponurych czasach stalinizmu i kultu jednostki - sygnowany jest przez Wydział Kolei Wąskotorowych Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych w '''Stalinogrodzie''', jak wówczas nazywano Katowice. Nazwę tę wprowadzono tuż po śmierci [[:pl:Józef Stalin|Józefa Stalina]] ''dla uczczenia pamięci Wielkiego Wodza i Nauczyciela mas pracujących i jego wiekopomnych zasług dla Polski'', a cofnięto w związku z [[:pl:Odwilż gomułkowska|odwilżą gomułkowską]] 21 października 1956 | + | Plan jest także pamiątką po ponurych czasach stalinizmu i kultu jednostki - sygnowany jest przez Wydział Kolei Wąskotorowych Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych w '''Stalinogrodzie''', jak wówczas nazywano Katowice. Nazwę tę wprowadzono tuż po śmierci [[:pl:Józef Stalin|Józefa Stalina]] ''dla uczczenia pamięci Wielkiego Wodza i Nauczyciela mas pracujących i jego wiekopomnych zasług dla Polski'', a cofnięto w związku z [[:pl:Odwilż gomułkowska|odwilżą gomułkowską]] 21 października 1956. |
'''Materiał zeskanował i udostępnił Mariusz Senderowski'''. | '''Materiał zeskanował i udostępnił Mariusz Senderowski'''. | ||
Linia 23: | Linia 16: | ||
{{przypisy}} | {{przypisy}} | ||
− | [[Kategoria: | + | [[Kategoria:Archiwum - plany i mapy]] |
− |