Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
The printable version is no longer supported and may have rendering errors. Please update your browser bookmarks and please use the default browser print function instead.
Technika Parowozowa 1928 (czasopismo) | |
---|---|
Tytuł teczki | Czasopismo "Technika Parowozowa" rocznik 1928 |
Data początkowa | 1928 |
Data końcowa | 1928 |
Sygnatura teczki | AT-00039 |
Słowa kluczowe | tabor kolejowy, pojazdy trakcyjne, parowozy |
Drugi rocznik Techniki Parowozowej wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów.
W 1928 roku wydano 12 numerów o łącznej objętości 100 stron
Udostępniony materiał pochodzi z zasobów Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej oraz zbiorów Jacka Fink-Finowickiego.
Numer 1
Numer 2
Numer 3
Numer 4
Numer 5
Numer 6
Numer 7
Numer 8
Numer 9
Numer 10
Numer 11
Numer 12
Spis rzeczy
L.p. | Autor | Tytuł | Rok | Numer | Strona | Ilustracje |
---|---|---|---|---|---|---|
69 | Inż. St. Felsz | Dobór parowozu przetokowego (przykład typowy) | 1928 | 1 | 1 | |
70 | – R (edaktor) | Parowozy bezpaleniskowe | 1928 | 1 | 4 | * |
71 | A. Chmielewski | O odpowiedzialności maszynisty za obryzganie | 1928 | 1 | 5 | |
72 | K | Cylindry parowozowe | 1928 | 1 | 6 | * |
73 | – R (edaktor) | Rekordowe oszczędzanie paliwa na parowozie | 1928 | 1 | 7 | * |
74 | – R (edaktor) | Ocena książki: Praktyczne wskazówki dla drużyn parowozowych. „Jak ustrzec się wypadku zepsucia parowozu." Opracował A. Grzesikowski | 1928 | 1 | 8 | |
75 | Inż. St. Nehring | Smoczki (inżektory), działające parą wysokoprężną | 1928 | 2 | 9 | * |
76 | A. Chmielewski | Normalizacja kluczy na parowozach | 1928 | 2 | 13 | |
77 | Masz. St. Godlewski | Oszczędne spalanie węgla na manewrach | 1928 | 2 | 14 | |
78 | K | Stulecie kolei Baltimore – Ohio | 1928 | 2 | 15 | * |
79 | – R (edaktor) | Nowa książka – Zasady ruchu parowoz. – inż St. Langroda | 1928 | 2 | 16 | |
80 | – R (edaktor) | Nowe pismo – Spawanie i cięcie metali | 1928 | 2 | 16 | |
81 | Inż. W. F. | Wyrównywanie ciśnienia po obu stronach tłoka przy jeździe bez pary (By pass) | 1928 | 3 | 17 | * |
82 | A. C. | W sprawie niedokładnego kursowania pociągów dalekobieżnych | 1928 | 3 | 20 | |
83 | Masz. Jan Godlewski | O odhamowaniu wagonów za pomocą powietrznych kurków spustowych | 1928 | 3 | 21 | |
84 | Br. Cieśliński | Jeszcze o dyszy parowozowej | 1928 | 3 | 22 | |
85 | Masz. Jan Godlewski | Kilka słów o hamulcu Kunze–Knorra | 1928 | 3 | 23 | |
86 | – | Obrazek zimowy | 1928 | 3 | 24 | |
87 | – | Humor kolejowy | 1928 | 3 | 24 | |
88 | Inż. St. Felsz | Niektóre zagadkowe wykolejenia parowozów na łukach | 1928 | 4 | 25 | * |
89 | A. Chmielewski | Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach | 1928 | 4 | 29 | |
90 | – R (edaktor) | Dźwigi wagonowe | 1928 | 4 | 31 | * |
91 | Masz. Jan Godlewski | O nowszych polskich parowozach | 1928 | 4 | 31 | |
92 | Inż. St. Nehring | Smoczki (inżektory), L. F. działające parą wylotową | 1928 | 5 | 33 | * |
93 | Masz. z Krakowa | Pył węglowy jako materjał opałowy | 1928 | 5 | 38 | |
94 | – R (edaktor) | Nowy parowóz turbinowy | 1928 | 5 | 38 | * |
95 | A. Chmielewski | Usterki na parowozach – gwizdki | 1928 | 5 | 40 | |
96 | Inż. Stanisław Felsz | Niebezpieczeństwo pożarów od parowozów i parników | 1928 | 6 | 41 | * |
97 | A. Chmielewski | Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach | 1928 | 6 | 44 | * |
98 | Br. Cieśliński | Ruszanie z miejsca | 1928 | 6 | 46 | |
99 | – R (edaktor) | Poco dymić? | 1928 | 6 | 47 | * |
100 | – R (edaktor) | Pociąg wśród powodzi | 1928 | 6 | 48 | * |
101 | A. Grzesikowski i S. F. | Pytania i odpowiedzi: z powodu książki A. Grzesikowskiego | 1928 | 6 | 48 | |
102 | S. K. | O pochodzeniu węgla kamiennego | 1928 | 7 | 49 | |
103 | Masz. St. Godlewski | Prawidłowe ustawienie dyszy i jej znacznie | 1928 | 7 | 52 | |
104 | Masz. Jan Godlewski | O prasach smarnych | 1928 | 7 | 53 | |
105 | A. Chmielewski | Posiłkowanie się smoczkiem L. F | 1928 | 7 | 53 | |
106 | – R (edaktor) | Przejście korytarzowe w tendrze | 1928 | 7 | 55 | * |
107 | J. Okrzesik i S. F. | Pytania i odpowiedzi: zagadkowe wykolejenia | 1928 | 7 | 56 | |
108 | – R (edaktor) | Nowa książka – Hamulec Hardy'ego – opisał inż. M. Fürgang | 1928 | 7 | 56 | |
109 | Inż. St. Felsz | Porcje zarzucanego węgla i jego spalanie | 1928 | 8 | 57 | |
110 | – R (edaktor) | Parowóz typu Garrata | 1928 | 8 | 60 | * |
111 | K | Szybkość rekordowa amerykańskiego ekspresu | 1928 | 8 | 61 | |
112 | S. | Odlew ostojnicy parowozowej wraz z cylindrami | 1928 | 8 | 62 | * |
113 | A. Chmielewski | Kilka uwag o obsłudze parowozu | 1928 | 8 | 62 | |
114 | – R (edaktor) | Ulatnianie się premji węglowych przez nieszczelne tłoki i suwaki | 1928 | 8 | 63 | |
115 | r. | Zawody ekspresu z samolotem | 1928 | 8 | 64 | * |
116 | Inż. St. Kruszewski | Szkolenie drużyn parowozowych | 1928 | 9 | 65 | |
117 | – | Bibljoteczka maszynisty parowozowego | 1928 | 9 | 76 | |
118 | Inż. L. Sowiński | Pompy wodne i podgrzewacze I | 1928 | 10 | 77 | * |
119 | Masz. St. Godlewski | Klapy popielnikowe | 1928 | 10 | 80 | |
120 | Masz. Jan Godlewski | O pęknięciach ram parowozów Ser. OS 24 | 1928 | 10 | 81 | * |
121 | K | Mechaniczne czyszczenie taboru kolejowego | 1928 | 10 | 82 | * |
122 | A. Chmielewski | Współudział drużyn konduktorskich w odhamowaniu pociągu osobowego na postoju | 1928 | 10 | 84 | |
123 | Inż. L. Sowiński | Pompy wodne i podgrzewacze II. | 1928 | 11 | 85 | * |
124 | S. | Pochodnie płomienne | 1928 | 11 | 88 | * |
125 | Masz. St. Godlewski | O hamowaniu pociągu | 1928 | 11 | 89 | |
126 | Inż. St. Kruszewski | Wrażenia z kolei Londyn – Północny Wschód (L. N. E. R.) | 1928 | 11 | 90 | * |
127 | Masz. Jan Godlewski | O piasecznicy parowozowej | 1928 | 11 | 92 | |
128 | M. T. i inż. St. Nehring | Pytania i odpowiedzi: wadliwe działanie inżektora | 1928 | 11 | 92 | |
129 | Inż. St. Felsz | Stosowanie wtórnego powietrza | 1928 | 12 | 93 | |
130 | Br. Cieśliński | Oszczędne smarowanie cylindrów i suwaków na parowozach | 1928 | 12 | 95 | |
131 | S. | Zderzenie parowozu z belką oporową | 1928 | 12 | 96 | * |
132 | K | Uplanowana katastrofa kolejowa | 1928 | 12 | 97 | * |
133 | – R (edaktor) | Uderzenia w miejscach przesuwu kotła | 1928 | 12 | 98 | |
134 | S t. | Budka parowozu towarowego | 1928 | 12 | 98 | * |
135 | – R (edaktor) | Poważna katastrofa kolejowa | 1928 | 12 | 99 | * |
136 | Kr. | Strzec się obręczy nieokrągłych! | 1928 | 12 | 100 |
- TechnikaParow 1928 spis 003.jpg
Strona 3
- TechnikaParow 1928 spis 004.jpg
Strona 4