Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
The printable version is no longer supported and may have rendering errors. Please update your browser bookmarks and please use the default browser print function instead.
Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)
Tytuł teczki Czasopismo "Technika Parowozowa" rocznik 1928
Data początkowa 1928
Data końcowa 1928
Sygnatura teczki AT-00039
Słowa kluczowe tabor kolejowy, pojazdy trakcyjne, parowozy

Drugi rocznik Techniki Parowozowej wydawanej jako dodatek do czasopisma "Maszynista" - organu Związku Zawodowego Maszynistów.

W 1928 roku wydano 12 numerów o łącznej objętości 100 stron

Udostępniony materiał pochodzi z zasobów Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej oraz zbiorów Jacka Fink-Finowickiego.

Numer 1

Numer 2

Numer 3

Numer 4

Numer 5

Numer 6

Numer 7

Numer 8

Numer 9

Numer 10

Numer 11

Numer 12

Spis rzeczy

L.p. Autor Tytuł Rok Numer Strona Ilustracje
69 Inż. St. Felsz Dobór parowozu przetokowego (przykład typowy) 1928 1 1
70 – R (edaktor) Parowozy bezpaleniskowe 1928 1 4 *
71 A. Chmielewski O odpowiedzialności maszynisty za obryzganie 1928 1 5
72 K Cylindry parowozowe 1928 1 6 *
73 – R (edaktor) Rekordowe oszczędzanie paliwa na parowozie 1928 1 7 *
74 – R (edaktor) Ocena książki: Praktyczne wskazówki dla drużyn parowozowych. „Jak ustrzec się wypadku zepsucia parowozu." Opracował A. Grzesikowski 1928 1 8
75 Inż. St. Nehring Smoczki (inżektory), działające parą wysokoprężną 1928 2 9 *
76 A. Chmielewski Normalizacja kluczy na parowozach 1928 2 13
77 Masz. St. Godlewski Oszczędne spalanie węgla na manewrach 1928 2 14
78 K Stulecie kolei Baltimore – Ohio 1928 2 15 *
79 – R (edaktor) Nowa książka – Zasady ruchu parowoz. – inż St. Langroda 1928 2 16
80 – R (edaktor) Nowe pismo – Spawanie i cięcie metali 1928 2 16
81 Inż. W. F. Wyrównywanie ciśnienia po obu stronach tłoka przy jeździe bez pary (By pass) 1928 3 17 *
82 A. C. W sprawie niedokładnego kursowania pociągów dalekobieżnych 1928 3 20
83 Masz. Jan Godlewski O odhamowaniu wagonów za pomocą powietrznych kurków spustowych 1928 3 21
84 Br. Cieśliński Jeszcze o dyszy parowozowej 1928 3 22
85 Masz. Jan Godlewski Kilka słów o hamulcu Kunze–Knorra 1928 3 23
86 Obrazek zimowy 1928 3 24
87 Humor kolejowy 1928 3 24
88 Inż. St. Felsz Niektóre zagadkowe wykolejenia parowozów na łukach 1928 4 25 *
89 A. Chmielewski Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach 1928 4 29
90 – R (edaktor) Dźwigi wagonowe 1928 4 31 *
91 Masz. Jan Godlewski O nowszych polskich parowozach 1928 4 31
92 Inż. St. Nehring Smoczki (inżektory), L. F. działające parą wylotową 1928 5 33 *
93 Masz. z Krakowa Pył węglowy jako materjał opałowy 1928 5 38
94 – R (edaktor) Nowy parowóz turbinowy 1928 5 38 *
95 A. Chmielewski Usterki na parowozach – gwizdki 1928 5 40
96 Inż. Stanisław Felsz Niebezpieczeństwo pożarów od parowozów i parników 1928 6 41 *
97 A. Chmielewski Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach 1928 6 44 *
98 Br. Cieśliński Ruszanie z miejsca 1928 6 46
99 – R (edaktor) Poco dymić? 1928 6 47 *
100 – R (edaktor) Pociąg wśród powodzi 1928 6 48 *
101 A. Grzesikowski i S. F. Pytania i odpowiedzi: z powodu książki A. Grzesikowskiego 1928 6 48
102 S. K. O pochodzeniu węgla kamiennego 1928 7 49
103 Masz. St. Godlewski Prawidłowe ustawienie dyszy i jej znacznie 1928 7 52
104 Masz. Jan Godlewski O prasach smarnych 1928 7 53
105 A. Chmielewski Posiłkowanie się smoczkiem L. F 1928 7 53
106 – R (edaktor) Przejście korytarzowe w tendrze 1928 7 55 *
107 J. Okrzesik i S. F. Pytania i odpowiedzi: zagadkowe wykolejenia 1928 7 56
108 – R (edaktor) Nowa książka – Hamulec Hardy'ego – opisał inż. M. Fürgang 1928 7 56
109 Inż. St. Felsz Porcje zarzucanego węgla i jego spalanie 1928 8 57
110 – R (edaktor) Parowóz typu Garrata 1928 8 60 *
111 K Szybkość rekordowa amerykańskiego ekspresu 1928 8 61
112 S. Odlew ostojnicy parowozowej wraz z cylindrami 1928 8 62 *
113 A. Chmielewski Kilka uwag o obsłudze parowozu 1928 8 62
114 – R (edaktor) Ulatnianie się premji węglowych przez nieszczelne tłoki i suwaki 1928 8 63
115 r. Zawody ekspresu z samolotem 1928 8 64 *
116 Inż. St. Kruszewski Szkolenie drużyn parowozowych 1928 9 65
117 Bibljoteczka maszynisty parowozowego 1928 9 76
118 Inż. L. Sowiński Pompy wodne i podgrzewacze I 1928 10 77 *
119 Masz. St. Godlewski Klapy popielnikowe 1928 10 80
120 Masz. Jan Godlewski O pęknięciach ram parowozów Ser. OS 24 1928 10 81 *
121 K Mechaniczne czyszczenie taboru kolejowego 1928 10 82 *
122 A. Chmielewski Współudział drużyn konduktorskich w odhamowaniu pociągu osobowego na postoju 1928 10 84
123 Inż. L. Sowiński Pompy wodne i podgrzewacze II. 1928 11 85 *
124 S. Pochodnie płomienne 1928 11 88 *
125 Masz. St. Godlewski O hamowaniu pociągu 1928 11 89
126 Inż. St. Kruszewski Wrażenia z kolei Londyn – Północny Wschód (L. N. E. R.) 1928 11 90 *
127 Masz. Jan Godlewski O piasecznicy parowozowej 1928 11 92
128 M. T. i inż. St. Nehring Pytania i odpowiedzi: wadliwe działanie inżektora 1928 11 92
129 Inż. St. Felsz Stosowanie wtórnego powietrza 1928 12 93
130 Br. Cieśliński Oszczędne smarowanie cylindrów i suwaków na parowozach 1928 12 95
131 S. Zderzenie parowozu z belką oporową 1928 12 96 *
132 K Uplanowana katastrofa kolejowa 1928 12 97 *
133 – R (edaktor) Uderzenia w miejscach przesuwu kotła 1928 12 98
134 S t. Budka parowozu towarowego 1928 12 98 *
135 – R (edaktor) Poważna katastrofa kolejowa 1928 12 99 *
136 Kr. Strzec się obręczy nieokrągłych! 1928 12 100