Cegielnia w Obornikach Wielkopolskich: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 7: Linia 7:
 
Po linii pozostawały do 2013 ślady szyn w drodze łączącej Oborniki i Gołaszyn, w pobliżu wyrobisk stanowiących obecnie glinianki. Po remoncie drogi w sierpniu 2013 elementy te zdemontowano. W terenie można również doszukać się podkładów i starotora.
 
Po linii pozostawały do 2013 ślady szyn w drodze łączącej Oborniki i Gołaszyn, w pobliżu wyrobisk stanowiących obecnie glinianki. Po remoncie drogi w sierpniu 2013 elementy te zdemontowano. W terenie można również doszukać się podkładów i starotora.
  
<gallery widths=230 heights=180 perrow=3 caption="">
+
<gallery widths=800 heights=350 perrow=3 caption="">
Plik:IMGpodkład w cegielni.JPG|30.04.2018r. Jeden z niewielu artefaktów.
+
Plik:IMGpodkład w cegielni.jpg|30.04.2018r. Jeden z niewielu artefaktów.
 
</gallery>
 
</gallery>
 
{{clear}}
 
{{clear}}

Wersja z 16:09, 3 kwi 2018

Cegielnia w Obornikach Wlkp. znajduje się przy ulicy Gołaszyńskiej obok mostu kolejowego na rzece Warcie.Obecnie stanowi własność prywatną, do około 2000r. stanowiła działający zakład.

Kolej cegielniana

Kolej cegielni w Obornikach funkcjonowała do końca lat 90. XX w. Trasa miała ok. 700m długości i znajdowała się po południowej stronie rzeki Warty.Szła wpoprzek ul. Gołaszyńskiej i woziła glinę z dwóch pobliskich wyrobisk, które obecnie są gliniankami. Przecinała wspomnianą ulicę, aby móc dojechać do wyrobiska po drugiej stronie drogi. Posiadała rozstaw szyn 600mm. Tabor stanowiło kilkanaście koleb i lokomotywa WLs40.

Pozostałości

Po linii pozostawały do 2013 ślady szyn w drodze łączącej Oborniki i Gołaszyn, w pobliżu wyrobisk stanowiących obecnie glinianki. Po remoncie drogi w sierpniu 2013 elementy te zdemontowano. W terenie można również doszukać się podkładów i starotora.